RADI SE ANALIZA

Hoćemo li prometne kazne plaćati ovisno o primanjima? ‘Mogle bi biti puno veće nego danas…’

Duško Jaramaz/PIXSELL

'Najprije ćemo vidjeti kako je to u europskim zemljama. Vidjet ćemo kakav je efekt takve mjere, daje li pozitivne ili ne rezultate i vidjeti koje su mogućnosti da takvo nešto napravio. Trebaju biti neki preduvjeti, ali opet kažem, vodit ćemo se iskustvima EU', rekao je u RTL-u Danas Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti

Kazne za prekršaje u prometu mogle bi se ubuduće naplaćivati
sasvim drukčije – ovisno o visini vaše plaće. A o tome je u RTL-u
Danas govorio Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti:

Vi za MUP radite analizu – Zašto naplaćivati kaznu u
prometu po primanjima vozača?

“Dobili smo zadatak u kojem trebamo istražiti mogućnost da bi se
visina iznosa kazni plaćala prema dohotku, prema imovini koju taj
prekršitelj u tom trenutku ostvaraju i na taj način bi se kazne
prilagodile imovinskom statusu”

Može li i tu biti nepravdi – vozač jurilice limuzine, a
prijavljen na minimalac ili nezaposlen?

“Naravno da može. To je intencija ovoga što želimo istražiti.
Najprije ćemo vidjeti kako je to u europskim zemljama. Vidjet
ćemo kakav je efekt takve mjere, daje li pozitivne ili ne
rezultate i vidjeti koje su mogućnosti da takvo nešto napravio.
Trebaju biti neki preduvjeti, ali opet kažem, vodit ćemo se
iskustvima EU”

Kolika bi onda mogla biti najviša kazna – već dugo se
govori da su kazne za divljanje i dalje premale?

“Teško je sada o tome govoriti. Imamo odgovore 17 zemalja, obično
se ide na dnevni dohodak i onda se on multiplicira određenim
brojem i onda iznos kazne bude definiran na taj način. Ako imate
visoke dnevne dohotke kazne bi mogle biti puno veće nego danas ”

Kakva su iskustva u drugim zemljama, je li se smanjio
broj nesreća i prekršaja?

“Podatke nemam jer analizu nismo još završili. Preliminarno
možemo vidjeti da zemlje koje imaju najbolji score sigurnosti
prometa imaju taj oblik imovinskog cenzusa. Tu možemo izvući
zaključak da postoji određena dobra veza, ali nećemo ništa
prejudicirati dok ne napravimo cijelo istraživanje i donesemo
zaključke”

Kad biste mogli završiti analizu, kad bi to moglo
zaživjeti?

“Očekujem da ćemo u sljedećih mjesec do dva dana uspjeti
napraviti analizu i dati je na razmatranje i onda bi se trebalo
ići prema višim instancama. Prometna struka daje input, ali
moramo uključiti i druge struke, pitanje je hoćemo li uopće dati
zaključak da je to dobro”.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest