PODACI HAC-A

Snijeg je na 1.000 km autoceste, ralice u 2 dana napravile skoro dva kruga oko zemlje, radile po 30 sati bez prestanka

Nel Pavletic/PIXSELL

'Vjerojatno smo svi zaboravili da je normalno da u veljači pada snijeg i da nema te službe koja bi u uvjetima konstantnih padalina, kad u pola sata napada preko 10 cm snijega, uspjela cestu počistiti i posušiti', priopćili su iz HAC-a

“Ralice su u dva dana napravile skoro dva kruga oko zemlje”,
izvijestile su Hrvatske autoceste.

Kako su izvijestili iz Hrvatskih autocesta snijeg je na tisuću
kilometara autoceste, u dva dana čistilo više od 180 teretnih
vozila s plugovima i posipačima, te je “bačeno”, više od 3.300
tone posipala na autoceste, odmorišta, čvorove, platoe naplatnih
postaja i na graničnim prijelazima.

“U dva dana  HAC-ove ralice uklanjajući snijeg s kolnika
prešle su  75.000 km. Samo za usporedbu, opseg zemaljske
kugle iznosi 40.075 km”, kazali su iz HAC-a.

“Na snježnim dionicama, ralice su radile i po 30 sati bez
prestanka”, dodaju.

“Za vrijeme snježnih padalina uloga zimske službe je osigurati
prohodnost, što u situacijama obilnijih snježnih padalina
podrazumijeva i do 10 cm snijega na kolniku. To svakako ne znači
da se snijeg ne uklanja odmah s početkom snježnih padalina već se
po prolasku ralice za vrijeme padalina stvara novi snježni
pokrivač, a koji se čisti odmah u sljedećem ciklusu”, govore.

Govore i kako vozači često negoduju da nisu vidjeli ralice na
cestama: “Ovdje se zapravo radi o tome da bi svaki vozač
najradije vidio ralicu kako bi se uvjerio da je sve u redu, no
ipak budimo realni – radnih strojeva ima dovoljno za sve zadaće
odražavanja autocesta. Kada bi ralica bila vidljiva svakom vozaču
tada bi prometovanje autocestom bilo nemoguće – to bi bio kolaps
i apsurd. I sada se događa da pojedini vozači pretječu ralice, a
da nisu ni svjesni koliko je takav poduhvat riskantan opasan”,
govore.

Iz HAC-a su vozačima koji negoduju da autocesta nije dovoljno
očišćena ili da se uopće ne čisti, podsjetili na tri slike iz
2018. godine “koje vrlo jasno pokazuju kako izgleda autocesta za
vrijeme padalina, od prolaska ralice te nakon 10 i 30 minuta”.

“Činjenica jest da vozači često podcjenjuju vremenske uvjete i
odlaze na put nespremni. Istina, vožnja u zimskim uvjetima
zahtijeva stanovitu vještinu i iskustvo, ali uz prikladnu zimsku
opremu većina problema i zastoja bila bi kudikamo manja. Vozači
moraju biti svjesni zakonske obveze zimske opreme te da cesta dok
snijeg pada ne može biti “crna” – jer to ne može osigurati niti
jedna zimska služba u drugim državama sa sličnim klimatskim
uvjetima”, govore.

“Ovdje bih također željeli istaknut jučerašnji događaj gdje je
nekolicina korisnika zanemarilo zabranu prometa za sva vozila i
krenuli su zatvorenom dionicom autoceste od Svetog Roka do
Posedarja koja je od ranih jutarnjih sati bila zatvorena zbog
orkanske bure. Ovo možemo usporediti s prolaskom kroz crveno na
križanju.

Dionica koja je zatvorena, u uvjetima orkanske bure dionica se
niti ne može čistiti jer se tijekom snježnih padalina zbog
orkanske bure stvaraju i opasni snježni zapusi. Zbog ovako
neodgovornih vozača koji su zanemarili sve zabrane i upute, naši
radnici zajedno s pripadnicima HGSS službe ugrožavali su svoje
živote spašavajući ljude s ceste sve do jutarnjih ranih sati”,
dodali su iz HAC-a.

“I na kraju zima je, vjerojatno smo svi zaboravili da je normalno
da u veljači pada snijeg i da nema te službe koja bi u uvjetima
konstantnih padalina, kad u pola sata napada preko 10 cm snijega,
uspjela cestu počistiti i posušiti. U uvjetima obilnih padalina
vozači moraju biti svjesni da se čisti samo vozna traka s
prilazima odmorištima. U konačnici autocestu u stanje pune
prohodnosti moguće je dovesti tek po prestanku padalina. Vozači,
ako vozite iza ralice, ne pretječite ih već vozite iza njih, u
zimskim uvjetima važno je doći sigurno do svog odredišta”,
zaključuju iz Hrvatskih autocesta.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest