RTL DIREKT

Stigla famozna srijeda 1. ožujka i najavljena poskupljenja, ali dobro je – pojeftinit će WC papir!

Pixabay.com

Velikim se dijelom oslanjamo na uvoz zbog čega moramo brinuti jer mnoge multinacionalne kompanije otvoreno najavljuju daljnja poskupljenja.

Stigao je taj famozni 1. ožujka. Već danima slušamo da nam
od sutra stižu od sedam do 10 posto veće cijene. Istina je da
multinacionalne kompanije najavljuju poskupljenja svega, od paste
za zube do šampona za kosu. Istina je da domaći proizvođači
najavljuju poskupljenje mlijeka i mesa. Zato smo doznali nešto
jako važno. Naime, wc papir, koji je bio simbol koronakrize pa
zbog sumanute cijene i simbol posljedica rata u Ukrajini, više ne
bi trebao biti tako skup.

Nije nam lako ovih dana. Pijemo kavu za dva eura koju smo prošle
godine plaćali duplo jefitnije. Mnogi razmišljaju hoće li otići u
restoran na večeru i potrošiti 20 posto više nego lani. U dućanu
ćemo potrošiti 17 posto više na hranu i piće, a čak je i
članarina u teretani poskupjela za 10 posto. To nije sve jer se
najavljuju daljnja poskupljenja.

Doduše, ne baš odmah iako se proteklih tjedana moglo čitati
kako će s prvim danom ožujka rasti cijene svega, od mesa i raznog
voća pa do sokova i kave. Šef Udruge trgovina pri HUP-u, Martin
Evačić, rekao je da će dio dobavljača aktivirati nove cijene.
Kazao je da je roba nabavljena po starim cijenama pa još neko
vrijeme trgovci sigurno neće dizati cijene.

” S ulaskom roba po novim cijenama, naravno da će morati rasti i
cijena u trgovinama. Sad, koliko će proizvođači to prolongirati,
koliko će točno dizati, to bi trebalo pitati prehrambenu
industriju i velike distributere tih roba iz uvoza”, dodao je
Evačić.

Velikim se dijelom oslanjamo na uvoz zbog čega moramo brinuti jer
mnoge multinacionalne kompanije otvoreno najavljuju daljnja
poskupljenja. Od najveće globalne prehrambene kompanije Nestlea,
pa Kraft Fooda, Coca Cole, L‘Oreala, Heinekena, Colgatea do
Procter & Gamblea, pritisak na cijene dolazi i izvana i teško
je ikome, pa i Vladi, na to osjetno utjecati.

Predsjednik Vlade, Andrej Plenković, poručio je: “Tržište će
naravno činiti svoje, ali nije dobro da se dižu cijene ako za to
nema neke realne potrebe, u smislu troškova inputa.”

Profesori ekonomije složili su se da su daljnja poskupljenja
neizbježna.

Boris Podobnik, član Nadzornog odbora UGP-a ispričao je da sada
jedemo hranu koja je uzgojena i ubrana prošle godine kada je
cijena plina, goriva te umjetnih gnojiva bila puno veća nego što
je danas.

“Mnogi kažu da su sada te cijene pale, to je točno, ali lani je
seljak morao koristiti gnojivo i gorivo po tim višim cijenama i
onda je normalno da to netko mora platiti, a idealan da to plati
je naš potrošač”, kazao je Podobnik.

Ipak, za našeg potrošača nije sve tako crno. Štoviše, bijelo je.

Imamo i pozitivan signal jer nakon prošlogodišnjeg drastičnog
rasta toalet papira, u ovom bi trenutku upravo toalet papir mogao
biti prva stvar koja će pojeftiniti i to 10 posto. Kako
objašnjava Alen Krajačić, suvlasnik tvrtke Delt Papir, koja
proizvodi papirnu konfekciju i higijenske proizvode, uzrok
pojeftinjenju je pad cijene sirovina na europskom tržištu, što
plina, što celuloze.

“Što se nas tiče, mi smo već spustili cijene prema našim kupcima
početkom trećeg mjeseca, dakle sada slijedi prvi val, a najave su
da bi se to sniženje cijena moglo pojačavati i kroz mjesec
travanj”, rekao je Krajačić potvrdivši da će sve ovisiti o
daljnjem padu cijene plina i sirovina.

Jedini je problem što kretanje cijena sirovina ovisi o mnogo
toga, ponajviše o ratu u Ukrajini, čiji će nastavak utjecati na
globalnu opskrbu hranom i energentima. Svi se slažu da se ikada
neće vratiti cijene osnovnih namirnica kakve smo imali prije
dvije ili tri godine.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest