BIJELA LISTA TRGOVACA

Od početka godine pojeftinili deterdžent, mlijeko, WC papir, ali su paprike i rajčice duplo skuplje

Danas.hr

Pojeftinjenja su krenula, a Vladina aplikacija za praćenje cijene pokazala da je 300-tinjak proizvoda pojeftinilo u nešto manje od četiri mjeseca. Ministar Filipović smatra: 'Aplikacija je poslužila svrsi'

Lidija iz Osijeka potvrdila nam je da je u trgovini puno
toga na akciji, dok se Jelena ne slaže pa kaže: “Možeš mislit’,
svaki dan je sve skuplje!”

Nikola iz Zagreba primjećuje da je sve “otišlo gore” pa
dodaje: “Još varaju na gramaži.” Aplikaciju za praćenje cijena
koje je izradilo Ministarstvo gospodarstva ne prati.

A iz nje se vidi da je gotovo 300 proizvoda u tri trgovačka lanca
pojeftinilo. “Onda su pojeftinili neki koje ja vjerojatno ne
koristim vjerojatno”, komentirao je Ante iz Zagreba s
kojim smo razgovarali.

Za 299 proizvoda u tri trgovačka lanca, koja su pristala
sudjelovati u aplikaciji , cijene su otišle dolje i to uglavnom
za 10 do 30 posto. Za 33 proizvoda cijena je porasla, a za 747
ostala ista. Od onih sniženih, samo ih je 19 akcijskih, ostale su
redovne cijene. Podaci se ažuriraju svakih 15-ak dana.

Među proizvodima koji su pojeftinili su, primjerice, deterdžent
za pranje, limun, šampinjoni, mlijeko, majoneza, mineralna, ulje,
toaletni papir, čokolada, tijesto, jogurt i to određenih
proizvođača. S druge strane, poskupjelo je uglavnom povrće i to
rajčica, paprika, kelj, luk, tikvice, brokula i šećer.

Najviše su otišle gore cijena rajčice i paprike i to za više od
sto posto u odnosu na razdoblje od 31. prosinca 2022.

Ivica Katavić iz trgovačkog lanca KTC pojašnjava promjene u
cijenama: “Ako nama padnu ulazne cijene, past će i na policama. I
obrnuto. To je kretanje na tržištu.”

Ministarstvo gospodarstva smatra da su putem aplikacije ipak
uspjeli održati cijene pod kontrolom.

Ministar Davor Filipović kaže: “Aplikacija je poslužila
svrsi – oko 65 posto proizvoda zadržalo je cijenu, oko 25 posto
proizvoda poskupjelo je.” Na pitanje, kako građani mogu znati da
drugi nisu poskupili proizvode, odgovara: “Građani mogu koristiti
aplikaciju da vide što je poskupilo što nije.”

Za potrošače svako pojeftinjenje dobro dođe, no iz udruge
poručuju da to nije dovoljno.

“Nije to neko pojeftinjenje, oko 5-10 posto. Nisu to neki
proizvodi koje kupci baš tako često kupuju. I dalje su cijene
izuzetno visoke s obzirom na to da je izuzetno niska kupovna moć
građana”, komentira Ana Knežević iz Hrvatske udruga za
zaštitu potrošača.

Već se dulje vrijeme iz ministarstva mogu čuti najave da će biti
dostupne i cijene onih trgovačkih lanaca koji se nisu odazvali
pozivu jer će ih ministarstvo samo popisivati i staviti u
aplikaciju.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest