OD 8 DO 17

Kraće ćete vi biti na poslu, nego djeca u školi! Kreće eksperimentalna cjelodnevna nastava: 6 novih predmeta, nema domaće zadaće…

foto ilustracija - arhiva KAportala

Ministar Fuchs istaknuo je da cjelodnevna škola daje mogućnost da svako dijete ima jednake uvjete u školama i da se izjednači količina znanja koju nastavnici prenose djeci

Šest novih predmeta, više tjelesnog, geografije, matematike i
hrvatskog, bez domaćih zadaća neki su od detalja programa
cjelodnevne škole koju će od jeseni eksperimentalno provoditi 50
škola, predstavljenih u srijedu u Ministarstvu znanosti i
obrazovanja.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja predstavilo je u srijedu te
objavilo Javni poziv osnovnim školama za podnošenje prijava za
sudjelovanje u eksperimentalnom programu Osnovna škola kao
cjelodnevna škola koji će trajati četiri školske godine, a u
njega će biti uključeni učenici od 1. do 8. razreda u 50 škola.

“Djeca nam nedovoljno dugo borave u samim školama i onu zadnju
poziciju moramo promijeniti i promijenit ćemo s konceptom
cjelodnevne škole”, kazao je ministar znanosti i
obrazovanja Radovan Fuchs predstavljajući program
cjelodnevne škole.

Pisanje zadaća i instrukcije u školi

Prirodoslovlje, Društvo i zajednica, Praktične vještine,
Informacijske i digitalne kompetencije, Svijet i ja, Drugi strani
jezik – novi su predmeti koje će od jeseni slušati učenici 50
osnovnih škola koje uđu u eksperimentalni program cjelodnevne
nastave.

Školski dan trajat će od 8 do 17 sati svaki dan.

Obavezna nastava trajat će do 15 ili 15.30 sati, u okviru toga
učenici imaju topli obrok, a slijedi drugi dio koji pohađaju
učenici koji to odaberu, a to su izvannastavne aktivnosti do 17
ili 17.30. Potom će slijediti izvanškolske aktivnosti koje ne
pokriva proračun i mogu biti eventualno sufinancirane na neki
drugi način, rekao je Fuchs.

U okviru obavezne nastave je program potpore, potpomognutog i
obogaćenog učenja u sklopu kojeg učenici s nastavnicima
ponavljaju, razrađuju teme, utvrđuju gradivo koje su učitelji
percipirali da nije dobro percipirano.

“To je onaj dio gdje se se odvija proces koji se odvijao kod kuće
– pisanja domaćih zadaća, instrukcija i sl.”, naglasio je
ministar.

Vjeronauk ili – Svijet i ja

Satnica hrvatskog jezika i matematike u svim se razredima
povećava za jedan sat tjedno.

Priroda i društvo, koja se sad sluša od 1. do 4. razreda, odnosno
Priroda koja se sluša u 5. i 6. razredu, postaju Prirodoslovlje,
te će ga dva sata tjedno slušati učenici od 1. do 6. razreda.

Učenici od 1. do 4. razreda dobivaju predmete Praktične vještine,
Društvo i zajednica te obavezan drugi strani jezik u 4. razredu
koji se potom sluša do kraja osnovne škole.

Učenici koji neće ići na vjeronauk, morat će za izborni predmet
odabrati Svijet i ja i predavat će se dva sata tjedno.

Povećava se i broj sati za Likovnu i Glazbenu kulturu od 1. do 4.
razreda, te Tehničku kulturu i Geografiju od 5. do 8. razreda.
Povećava se i satnica tjelesnog u 4. razredu, a taj predmet će,
kako je najavljeno, predavati magistri kineziologije.

Za četiri godine u svim školama

Nakon eksperimentalne provedbe, koncept cjelodnevne škole za
četiri godine trebao bi zaživjeti u svim školama u Hrvatskoj.

Ministar Fuchs istaknuo je da cjelodnevna škola daje mogućnost da
svako dijete bez obzira na njegov socio-materijalni status ili
stupanj obrazovanja roditelja ima jednake uvjete u školama i da
se izjednači količina znanja koju nastavnici prenose djeci.

“Da maknemo s dnevnog reda potrebu instrukcija kod kuće, da
povećamo kvalitetu obiteljskog života, s obzirom da neće biti
domaćih zadaća, jedno kvalitetnije obiteljsko druženje, ali i
socijalizacija među učenicima i djecom, vršnjacima”, objasnio je
ministar.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest