SVE SKUPLJE

Inflacija poharala tržnice, rekordne cijene sezonskog voća i povrća – kupuju li Hrvati manje?

Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Ništa nije zdravije od sezonskog voća i povrća, ali i ono je sve skuplje. Cijene su više nego prošle godine bez obzira kupuje li se u trgovinama ili na tržnicama. Jedu li zato Hrvati manje - provjerila je naša ekipa

Bira se pažljivo, a kupuje po malo. Od šparoga do jagoda, za
kupce sve je preskupo.

“Šta ćemo reći, kupujemo po potrebi, kupujemo po potrebi, ne
razbacujemo se”, kazala je Milka iz Splita.

“Znate šta je, to je ponuda i potražnja to je zakon i gotovo. Ako
je veća ponuda nego potražnja bit će jeftinije”, govori Luka
Čulić iz Splita.

No cijene sezonskog voća i povrća skuplje su nego lani kako na
tržnicama tako u trgovinama…

I dok kelj na tržnici košta euro , u trgovinama je skuplji 19
centi. I paprika babura povoljnija je na štandovima, dok je
cijena rajčice jednaka 3,5 eura. Limun je u trgovini jeftiniji za
30 centi.

“Mi smo evo zadnja stepenica, mi imamo svoj postotak, nismo ga
dizali ni mijenjali on je uvijek isti. Međutim kada imamo
proizvod koji je u startu skuplji jednostavno cijena raste i
krajnjem korisniku”, kazao je trgovac Nikola Marunić.

Cijene iz uvoza određuju se na europskom tržištu, a domaći
proizvođači podižu cijene zbog povećanih ulaznih troškova.

“A zašto je skupo, ljudin je poskupilo umjetno đubrivo, gnoj, svi
preparati šta treba dodat. To je sve skupo. To je užas. Sad je 20
kila gnoja 250 nekadašnjih kuna”, govori prodavač na
tržnici Ante Biuk.

U prosjeku cijene u trgovinama su od lani skočile i to paprika
babura za103 posto, limun za 100, luk crveni 95, rajčica 83, a
kelj 72 posto..više je razloga za poskupljenje.

“Znači rad je poskupio, poskupila je energija i na trećem mjestu
poskupjelo je sve ostalo sta čini ingridiente, od logistike,
prijevoza, pa do placarine, a da tu trgovina nije nevina vidjeli
ste objavljeni podatak da je oko 60 posto porasla cijena odnosi
se na marže, ekstra profite i tako dalje. Jednostavno to je vlak
koji ide i nastoje se u njega svi ukrcati”, kazao je ekonomski
stručnjak Mladen Vedriš.

No stručnjaci upozoravaju da poskupljenja dovode do smanjenje
potrošnje koja je u konačnici višestruko loša za ukupnu
ekonomiju.

“Voće pati još više, jer sezonsko voće brzo propada, jer treba se
ugraditi i proizvođač i mi jer jednostavno dio toga ne dođe do
kupca. Sad pogotovo jer što je cijena veća kupci manje kupuju
više toga propada i cijene idu sve više”, govori
trgovac Nikola Marunić.

Protiv cijena kupci ne mogu ništa, samo mogu odlučiti gdje će i
koliko potrošiti.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest