HRVATSKI VLAKOVI

Druga strana HŽ projekata! Teretni promet gubi novac zbog zatvaranja pruge radi obnove – od sljedećeg tjedna obustavlja se promet i na karlovačkom području

Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

No, bez obzira i u to vrijeme HŽ Cargo ima obvezu podmirenja korištenje trase HŽ Infrastrukturi, u iznosu od 4,3 milijuna eura godišnje

Željeznički prijevoznici na rubu su očaja zbog višemilijunskih gubitaka koje gomilaju zbog zatvaranja pruga uzrokovanih obnovom postojeće i gradnjom nove željezničke mreže diljem Hrvatske. Što je najvažnije nitko im gubitke ne želi priznati.

Prema službenim podacima koje je objavio Jutarnji list, državna tvrtka HŽ Cargo samo je na pravcu Rijeka – granica s Mađarskom prošle godine izgubila oko tri i pol milijuna eura. 

Glavni željeznički pravac za izvoz roba je od luke Rijeka prema Mađarskoj je upravo pruga Rijeka – Karlovac – Zagreb, pa dalje Dugog Sela, Križevaca i Koprivnice. Duž cijele trase izvode se u ovom trenutku najveći radovi gradnje željezničke infrastrukture, što iziskuje i zatvaranje prometa na tim dionicama.

No, bez obzira i u to vrijeme HŽ Cargo ima obvezu podmirenja korištenje trase HŽ Infrastrukturi, u iznosu od 4,3 milijuna eura godišnje.

Sljedećeg tjedna zatvara se željeznički promet i na karlovačkom području

Iz HŽ Infrastrukture za KAportal su potvrdili kako zbog radova u sklopu projekta rekonstrukcije postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac, pruga Zagreb Glavni kolodvor – Rijeka bit će zatvorena za promet između kolodvora Jastrebarsko i Karlovac od 8. do 19. svibnja od 7.35 do 15.35 sati.

Dodali su kako će u tim razdobljima putnike na relacijama Karlovac – Jastrebarsko i obratno, Karlovac – Zagreb GK, Karlovac – Duga Resa i Duga Resa – Jastrebarsko umjesto vlakova prevoziti autobusi. 

– Zbog posebne regulacije prometa očekuju se kašnjenja. Ispričavamo se putnicima zbog kašnjenja te molimo za razumijevanje jer radovi se izvode kako bi putovanje željeznicom bilo brže i udobnije, poručuju iz HŽ-a. 

Napomenuli su kako posebne regulacije prometa usklađene s dinamikom izvođenja radova i planirane su povremeno, sve do završetka radova. 

Što će biti u tom periodu s teretnim prometom, za KAportal nisu odgovorili. Očito ne preostaje ništa drugo nego da jedna državna tvrtka gomila gubitke i podmiruje “nepostojeće” obveze drugoj državnoj tvrtki. Sve će to u konačnici podmiriti  porezni obveznici. 

U nastavku pogledajte raspored voznih redova zamjenskih autobusa koji će prometovati u vrijeme zatvaranja pruge za promet.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest