NOVA PRAVILA

HAC uvodi novo prometno rješenje na Lučkom: Cilj je ostvariti učinkovit promet na dionici autoceste od Zagreba do čvora Bosiljevo

Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Hrvatske autoceste pristupile su poboljšanju propusne moći čvora Lučko u okviru postojećih gabarita autoceste

U cilju poboljšanja protočnosti  prometa na naplatnoj
postaji Lučko u smjeru mora na autocesti A1 Hrvatske autoceste
(HAC) pokrenule su određene aktivnosti. Riječ je o novom
prometnom rješenju u zoni naplatne postaje Lučko, te povećanju
broja prilaznih traka s tri na četiri u smjeru mora. Kako
doznajemo iz HAC-a, ovo sve bi trebalo profunkcionirati
najkasnije do 8. lipnja.

– Ulaskom Hrvatske u šengenski prostor ukinuta je granična
kontrola na prijelazima s Slovenijom. Budući da je do sada
granična kontrola usporavala protok cestovnog prometa, ukidanjem
kontrole očekuje se dodatno pojačan intenzitet prometa koji u
Lučkom ulazi na autocestu A1. Stoga su Hrvatske autoceste
pristupile poboljšanju propusne moći čvora Lučko u okviru
postojećih gabarita autoceste. Kroz nova rješenja se planira
olakšati prometni tok i smanjiti gužva na dionici autoceste A1
Zagreb – Split – Ploče, a posebice u prilazu NP Lučko u smjeru
mora, napominju u HAC-u.

Dodatna prometna traka s obilaznice

Evo što je sve u planu.

– Kao prvo, u zoni čvora Lučko, osigurat će se vođenje prometa u
kontinuitetu s dvije prometne trake iz smjera Slovenije prema
jugu, umjesto dosadašnje jedne prometne trake, a radi se o
lokaciji silaznog kraka prema Lučkom-smjer Rijeka/Split.

U vršnim satima ENC i kartice za ručnu naplatu na svim
postajama

Ovo će pridonijeti ravnomjernijoj raspodjeli prometnih tokova u
smjeru mora te će se zasigurno smanjiti čekanje za uključivanjem
u prometnu traku u prilazu zoni NP Lučko. Također, u zoni prilaza
naplatnim kućicama povećan je broj traka s tri na četiri trake.
Dinamičkim upravljanjem naplatnim prolazima uklonit će se
situacija ispreplitanja prometa u vršnim satima, primjerice kada
se korisnik ENC nalazi u krajnjoj lijevoj traci više neće morati
tražiti ENC stazu nego će moći koristiti bilo koju stazu za
prolaz. Slijedom ovog, i prolazak s ENC uređajem i preuzimanjem
kartice za ručnu naplatu bit će omogućen na svim ulaznim
naplatnim trakama, koje će se otvarati ovisno o prometnoj
potražnji prema jugu, ali i prema sjeveru, navode u HAC-u.

Varijanta u kojoj će sve trake na naplatnoj postaji biti ujedno i
ENC primjenjivat će se u vršnim prometnim opterećenjima, dok će
se druga varijanta koja vozačima signalizacijom daje informaciju
koji smjer je za ENC, a koji za ručnu naplatu, primjenjivati u
satima izvan vršnog prometa.

Kraće vrijeme čekanja u koloni

Kako smatraju u HAC-u, iako ove mjere neće riješiti sve probleme
zbog ograničenog kapaciteta same dionice Lučko – Bosiljevo,
naročito iza naplatne postaje, ipak se očekuje da će pozitivni
efekti biti vidljivi kroz smanjenje duljine kolone čekanja na
zagrebačkoj obilaznici.

– Isto tako, očekuje se da će se kolone vozila koje čekaju na
naplatu, a protežu se na obilaznicu, formirati kasnije te
rasipati ranije, što znači kraće vrijeme čekanja u koloni. To će
pridonijeti povećanju sigurnosti prometa na obilaznici i u zoni
čvora Lučko, a očekuju se i uštede u izgubljenom vremenu u
zastojima, govore u Hrvatskim autocestama i dodaju kako je cilj
ovih mjera optimizacija propusne moći svih pravaca u dolasku na
naplatnu postaju Lučko.

– Također se ovim novim rješenjem želi osigurati sigurnost svih
sudionika u prometu te korisnicima smanjiti gubitke u vremenu
zbog gužvi i zastoja na ovoj važnoj dionici autoceste. Uz
pridržavanje ograničenja brzine te obazrivost i suradnju svih
sudionika u prometu, moguće je ostvariti siguran i učinkovit
promet na dionici autoceste od Zagreba do čvora Bosiljevo, čime
će se našim građanima i stranim turistima znatno olakšati
putovanje prema turističkim odredištima, zaključuju u HAC-u.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest