Naglasila je kako niti jedan roditelj, niti jedan učitelj ni ravnatelj nema pravo uskratiti pravo djetetu da ono postigne vrhunski rezultat u okviru svojih mogućnosti
O eksperimentalni projekt cjelodnevne nastave u koji ulaze (tek)
četiri škole u Karlovačkoj županiji, tražila se informacije više
i na današnjoj sjednici Županijske skupštine. Naročito zbog
činjenice što je cijeli program izazvao nezadovoljstvo mnogih
roditelja koji nisu dobili potrebne informacije i ostali
“isključeni” iz odluke o ulasku u cijeli program.
Osim u Ozlju i Draganiću, županijska vjećnica Ivana Salopek
Šumunja kazala je kako su roditelji “ispod radara” prošli u OŠ
Josipdolu, točnije kako je ravnateljica, tek nakon što je
Ministarstvo objavilo rezultate koje škole su ušle u program,
sazvala i obavijestila roditelje.
O cijelom projektu, županijskim vijećnicima govorila je
zamjenica županice Vesna Hajsan Doliar. Pojasnila je uvodno kako
cjeloviti sustav odgoja i obrazovanja i cjelodnevna škola koji je
Ministarstvo najavilo prije svega ima benefite u standardu
zanimanja.
– Do sada je imao određeni broj sati i on se sada mijenja u
smislu jezične pismenosti, matematičke pismenosti i prirodoslovne
pismenosti. Po rezultatima istraživanja Hrvatska je na samom dnu
prema broju obveznih sati na dnevnoj razini. Benefit je i u
dijelu sporta i rekreacije gdje svaki dan od 25 min učenici imaju
rasterećenje i tjelovježbu.
Hajsan Dolinar podsjetila je kako svi učenici nisu jednakog
uspjeha, a ovaj prorgam im omogućuje na tjednoj razini 4 sata
dopunske nastave kako bi postali vrhunski učenici na svojoj
osobnoj razini.
– Radila sam u obrazovanju 19 godina, kao majka, učitelj i
ravnatelj, kao član radne skupine za donošenje Zakona o odgoju i
obrazovanju i unapređenja standarda srednjoškolskog uspjeha ne
mogu si dati za pravo drugoj djeci i drugim roditeljima uskratiti
tu mogućnost da njihova djeca konačno dobe od sustava ono
što je potrebno da bi jednog dana savladali i preduvjete za
srednjoškolski upis.
Naglasila je kako niti jedan roditelj, niti jedan učitelj ni
ravnatelj nema pravo uskratiti pravo djetetu da ono postigne
vrhunski rezultat u okviru svojih mogućnosti, a koje mu
cjelodnevna nastava pruža u vremenu od 8 do 14 sati.
– U većini naših škola učenici ranije ni ne dolaze kući ali s
puno smanjenim sadržajem. Ovaj sustav omogućuje besplatno nakon
prvog sata doručak svoj djeci, ručak oko pola 1 i ostale
vannastavne aktivnosti za koje roditelj popodne i navečer voze
djecu.
Zamjenica je i pojasnila kako čl. 135 Zakona o odgoju i
obrazovanju jasno kaže da roditelj ima pravo odlučivati o
aktivnosti svog djeteta ali na dodatne, dopunske i vannastavne
aktivnosti.
– O standardu zanimanja ne može odlučivati niti mi, ni učitelji,
ni ravnatelji ni roditelji. Standard zanimanja je nacionalni plan
odgoja i obrazovanja na primarnoj razini. Ja sam ponosna na OŠ
Josipdol, Krnjak, Rakovcu i Draganić, poručila je Hajsan Dolinar
te kazala kako su ravnatelji dobili sve informacije na skupu koji
je održan s ministrom Fuchsom u Karlovcu, a sastanak je nakon
toga obavljen i na razini Karlovačke županije.
– Svi ravnatelji smatraju da je ovo veliki benefit sa djetetom u
fokusu i njegovim pravima. Takvoj školi koja uđe u ovaj program
cjelodnevne škole neće faliti ni ptičjeg mlijeka, a tu uključujem
i stručne suradnike, pedagoge, psihologe, tehničko osoblje gdje
će učenici imati kompletnu podršku, naglasila je zamjenica te
dodala kao je cilj cijelog programa stvaranje poticajnog radnog
okruženja da učenici postanu bolji i uspješniji.
– Ja se ne bi usudila to nekome uskratiti ali nemam ni pravo na
to, poručila je zaključno Hajsan Dolinar.