Zagrebačka policija sinoć je bila je u potrazi za ilegalnim utrkama. Akciju je potakla strašna nesreća u Buzinu prije tjedan dana. Uz pojačane kontrole ministar policije je najavio je i mogućnost uvođenja privremene vozačke dozvole za mlade vozače. Je li to i dalje opcija i što kaže struka?
Strašna nesreća u Buzinu pokrenula je pitanja. Trebaju li mladi
vozači imati ograničenja pri dobivanju vozačke dozvole i
upravljanju automobilima.
“Pa mislim da baš zbog toga što nisu još dovoljno iskusni.”, kaže
Zagrepčanka Magdalena Čičak.
“Pa imaju psihotest koji moraju proći da moraju ići na vozački.
Pa mislim da bi to samo trebalo biti malo strože”, smatra
Zagrepčanin Bruno Pintarić
Za novim susretima ljubitelja bijesnih automobila kakav je
rezultirao nesrećom u Buzinu, sinoć je pojačano tragala
zagrebačka policija. U krugu trgovačkih centara nisu pronašli
takva okupljanja, a nisu primili ni dojave o njima. No, posla su
imali.
Utvrđeno je ukupno 65 prekršaja iz segmenta prometa, jedan
prekršaj iz Zakona o osobnoj iskaznici te jedan prekršaj iz
segmenta zlouporabe droga.
Sinoć je u Zagrebu zabilježeno 5 prometnih nesreća, 16 vozača
vozilo je pod utjecajem alkohola, od toga jedan mladi vozač.
Zabilježen je jedan prekršaj prekoračenja brzine, 2 vozača su
vozila za vrijeme izrečene zabrane upravljanja vozilom, a jedan
uopće nije imao položen vozački ispit. Troje ih je prošlo za
vrijeme crvenog svjetla, a pronađena su i 2 tehnički neispravna
vozila.
Zbog divljanja i neoprezne vožnje mladih u prejakim automobila
ponovno se razmišlja o izmjenama Zakona o sigurnosti na cestama.
“Ono o čemu se vode razgovori je takozvana privremena vozačka
dozvola za mlade vozače”, kaže ministar unutarnjih
poslova Davor Božinović.
Hrvatska je sličan zakon već imala kada je ograničila snagu
automobila za mlade vozače na 80 kilovata, ali 2010. je Ustavni
sud tu odluku srušio jer je bila diskriminatorna prema onima koji
se ne bi mogli zaposliti na poslovima koji uključuju jače
službene automobile, a nije se odnosila na strane državljane. No,
Hrvatska nema problem mladih vozača, kaže prometni stručnjak.
“Ako gledamo statistiku, mladi vozači od tih nekakvih prvih
nekoliko godina posjedovanja vozačke dozvole u principu ne
izazivaju toliko prometnih nesreća koliko su izazivali prije”,
kaže Marko Ševrović, voditelj Zavoda za prometno
planiranje Fakulteta prometnih znanosti
Problem su obijesni vozači i oni koji neodgovorno upravljaju
prejakim automobilima. Zato Ševrović predlaže drugu mjeru.
“Osiguranje. Ako vozilo od 100, 200 ili ajmo reći više od 250
konja vozi mladi vozač, onda to osiguranje mora biti puno, puno
skuplje, smatra Ševrović.
No, vozači koje ceste čine nesigurnima krše i trenutne zakone.
Dakle, stroži propisi njih neće zaustaviti.