Turističke brojke su u plusu. Je li sve tako bajno i u stvarnosti? Slijedi ekskluzivno RTL-ovo istraživanje gdje građani odmaraju
Srpanjske turističke brojke bolje su od lanjskih – na obali je
više stranaca – a gdje su Hrvati? Prema našem istraživanju ove
godine zaista vrijedi ona ‘Tko ima para kupa se u moru, a tko
nema doma u lavoru’. 62,8 posto Hrvata ne ide na godišnji na
more. Pad je to u odnosu na prošlu godinu od 3,3 postotna poena.
Većina građana svoje zaslužene godišnje odmore provodi kod kuće,
odnosno njih 63,5 posto, a manjina onih koji biraju neku drugu
lokaciju – ostaju vjerni odmoru uz more – među njima više je onih
koji imaju sreću da imaju vlastitu nekretninu (9,1 posto) ili
dobrog prijatelja ili rodbinu (7,1) na Jadranu! Avanturu izvan
Hrvatske, unatoč brojnim medijskim napisima, bira tek 3,2 posto
ispitanika.
Što se tiče potrošnje – za smještaj, hranu i ostalo najviše je
onih koji će potrošiti oko 1000 eura. Od 500 do 1500 eura
potrošilo je ili su već potrošili više od 40 posto građana.
Među poskupljenjima najviše osjećaju i najviše im smeta rast
cijene u trgovinama – 30,3 posto. Duplo manje negoduju zbog
cijena privatnog smještaja – 16,6 posto, poskupljenja u
restoranima – 15,7 posto i simbola ljetnog poskupljenja – kuglice
sladoleda – 15,5 posto.
Napomena: Istraživanje je za RTL provela agencija Promocija
plus, u razdoblju od 1. do 4. kolovoza na 1300 ispitanika.
standardna greška uzorka je +/- 2.7 posto uz razinu pouzdanosti
od 95 posto.