U istraživanju je sudjelovalo 1705 učitelja i učiteljica te 3706 učenika i učenica petih razreda kao i 3866 učenika i učenica sedmih razreda iz 84 osnovne škole u Hrvatskoj
Institut za društvena istraživanja u Zagrebu objavio je rezultate
po kojima više od 85 posto svih učitelja i učiteljica podržava
zabranu korištenja mobitela u školama. Učitelji i učiteljice
predmetne nastave nešto više u odnosu na učitelje i učiteljice
razredne nastave. Također, značajan dio učenika zagovara zabranu.
Opsežno nacionalno istraživanje provedeno je u razdoblju u
svibnju i lipnju 2022. godine.
U njemu je sudjelovalo 1705 učitelja i učiteljica te 3706 učenika
i učenica petih razreda kao i 3866 učenika i učenica sedmih
razreda iz 84 osnovne škole u Hrvatskoj.
Učenici petih razreda podijeljeni su po pitanju zabrane
korištenja mobitela u školama. Zabrani se protivi 47,4 posto
učenika, a 52,6 posto njih je podržava. Učenici sedmih razreda
većinski se protive zabrani, njih gotovo 70 posto (68,9), a nešto
manje od trećine zabranu podržava.
“Učenička perspektiva o zabrani korištenja mobitela u školama
ukazuje na složenost ove teme. Učenici/ce petog razreda su
izrazito podijeljeni oko pitanja zabrane korištenja mobitela u
školama, pri čemu nešto više od polovine učenika/ca podržava
ideju zabrane (52.6%). Nisu uočene razlike u odgovorima s obzirom
na spol, regionalnu lokaciju škole, školski uspjeh i obrazovni
status oca”, tumače autori
Sklonost zabrani iskazana od strane velike većine učitelja/ica,
ali i značajnog dijela učenika/ca, ukazuje da je korištenje
mobitela u hrvatskom osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju
neprikladno te da se ne koriste brojne mogućnosti digitalne
tehnologije u školama. S obzirom na sveprisutnost mobitela u
svakodnevnom životu učenika/ca, kao i na sve češće zahtjeve za
korištenjem mobitela u odgojno-obrazovne svrhe tijekom nastavnog
procesa potrebno je povesti stručnu i javnu raspravu o sljedećem:
“Treba li, s kojom svrhom i kako omogućiti korištenje mobitela u
osnovnoj školi? Rezultati pozivaju na raspravu između svih
uključenih u složeni život škole te na uvažavanje različitih
perspektiva – posebice učeničke. Dogovor o pitanju korištenja
mobitela u svakoj školi postignut suradnjom svih zainteresiranih
dionika – učitelja, učenika, ravnatelja, stručnih suradnika i
roditelja predstavlja najbolje jamstvo da se zajednička odluka o
tom pitanju sprovede u djelo”, navode autori.