NOVOST

Stižu digitalne vozačke dozvole, ali i nova pravila! Izmjene se odnose ma mlade vozače i na polaganje vozačkih ispita

Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Promjena bi bilo i prilikom polaganja vozačkog ispita. Uvela bi se posebna dozvola za automobile teže od 1.8 tona, a bilo bi ju moguće dobiti tek nakon 21 godine.

Dosadašnje vozačke dozvole od iduće bi godine mogle otići u
zaborav te uskoro postati digitalne. Rok valjanosti bio bi 10
godina, a stariji od 70 trebali bi svakih pet godina ići na
liječničke preglede i testirati prometno znanje, piše portal

N1
.

A promjene se najviše tiču mladih vozača. Prema ovom prijedlogu
trebali bi biti ograničeni na gasu: primjerice, ako je na
autocesti dozvoljena brzina 130, smjeli bi voziti najviše 120
kilometara na sat, a svaka bi država za sebe odlučila bi li
početnicima zabranila vožnju noću.

– Struka prepoznaje dvije stvari koje bi bile dobre. To su
jedinstveni kazneni bodovi na razini Europske unije i mogućnost
pregleda starijih vozača, posebno liječničkih pregleda. Međutim,
zabrana korištenja po noći, čini mi se da je to zapravo zadiranje
u ljudska prava i mislim da neće doprinijeti smanjenju broja
prometnih nesreća, rekao je za N1
prometni stručnjak Stanko Smodlaka.

Cilj nove direktive je smanjiti broj smrtnih slučajeva na cestama
s 20 tisuća, koliko ih je na cestama Europske unije bilo prošle
godine, te da do 2050. njihova brojka bude nula.

“Legitimno je pravo da mi svi želimo da ih bude nula, međutim
teško. Pored svih naših nastojanja ne možemo govoriti o nula
prometnih nesreća i poginulih. To je nama cilj, međutim teško je
to sprovedivo”, kazao je stručnjak.

Promjena bi bilo i prilikom polaganja vozačkog ispita. Uvela bi
se posebna dozvola za automobile teže od 1.8 tona, a bilo bi ju
moguće dobiti tek nakon 21 godine.

Nova pravila odnosila bi se samo na nove vozačke dozvole: oni
koji su do sada smjeli voziti takve automobile, to će pravo i
zadržati. A kakav je stav Hrvatske upitali smo MUP.

“U konkretnom slučaju radi se tek o nacrtima Direktive, o kojima
se još uvijek raspravlja na radnim tijelima Europske unije.
Ukoliko će navedena Direktiva biti donesena, države članice će
biti dužne implementirati njene odredbe u nacionalne propise.
Navedene odredbe moći ćemo komentirati tek kada zaprimimo
službeni prijedlog predmetne Direktive”, rekli su iz MUP-a.

Unatoč kritikama, prijedlog jer dobio pohvale Europskog vijeća za
sigurnost prometa. No, još ništa nije odlučeno – o ovom bi
parlamentu trebala raspravljati u prosincu.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest