PROMET I POLITIKA

Održavanje cesta, teški kamioni, je li se pogoduje? Promet vječita tema političkog preupucavanja, Bebić: Kod mene toga nema, profesionalna distanca od svega pa i jela i pića

Jedan od aktualnih prometnih problema, po mišljenju Gorana Ilića iz Možemo! veza je za Lasinju, gdje mještani i dalje trpe buku i promet kamiona koji prometuju do kamenoloma iako se, kaže, po studiji to, cestom ne smije odvijati promet teških kamiona.

Prometna infrastruktura u Karlovačkoj županiji ne prestaje biti tema, a nakon katastrofalne izvedbe Državne ceste D-6 koja još uvijek nema uporabnu dozvolu, novi skandal je donijelo davanje koncesije za održavanje državnih cesta u Karlovačkoj županiji. Milijunski posao dobila je tvrtka iz Slavonskog Broda, a rezultat njihovog (ne)održavanja je postao viralan, o čemu je pisao i KAportal. Državne ceste su bile u očajnom stanju i zarasle, a vozači su mogli dobiti dojam da voze kroz džunglu, Epilog je poznat, ugovor je konačno raskinut, a kada ćemo dobiti novog koncesionara još nije poznato. Za sada je fokus ipak na zimskoj službi.

No tema zadnje sjednice Županijske skupštine nisu bile samo državne prometnice, već i one pod ingerencijom Županijske uprave za ceste. 

Skupo održavanje

Vijećnika Dragutina Belavića iz HDZ-ovog koalicijskog partnera HSLS-a tako je zanimalo što Karlovačka županija čini da županijske ceste na području Korduna postanu državne jer poznato je kolika sredstva treba za njihovo održavanje a radi se o važnom koridoru. Nadalje, pitao je i što se čini da se promet teških kamiona izmjesti izvan grada, sada je jedan od koridora prema poslovnoj zoni u Mekušju kroz grad, pa Belavića zanima što se čini po pitanju gradnje novih prometnih pravaca, cesta i mostova, konkrento da se Selce mostom preko Kupe poveže s Gazomm i preko Korane do zone u Mekušju. 

Ravnatelj ŽUC-a Darko Bebić rekao je da se sve prati i da kucaju na sva vrata, te da planiraju poslati dopis. 

– Imamo i makadama, ići ćemo s prijedlogom da ako ne dođe do prekategorizacije da nam se pomogne sufinancirat održavanje cesta koje se vežu za koridore i šengensku granicu, rekao je Bebić.

Promet teških kamiona

Jedan od aktualnih prometnih problema, po mišljenju Gorana Ilića iz Možemo! veza je za Lasinju, gdje mještani i dalje trpe buku i promet kamiona koji prometuju do kamenoloma iako se, kaže, po studiji to, cestom ne smije odvijati promet teških kamiona. Međutim, dodaje Ilić, mještani svjedoče njihovom prometovanju na dnevnoj bazi. 

Bebić je Iliću “udario kontru” te rekao da u njegovom mandatu, “ako misli da postoji neka tvrtka koja ima neku povlasticu, onda ne poznaje njegov rad.”

– Toga nema, a mogu vam potvrditi djelatnici ustanove, izvođači i partneri. Profesionalna distanca od svega pa čak i od jela ili pića. Postavljanje znaka nije jer je netko zgodan ili lijep, kako mislite da bi PPK, KIM ili oni koji prolaze radili da ukinemo teretni promet. To je nama najveći problem, postavio bih sve znakove zabrane i imali bi bolje ceste, ali ne mogu. Znam što znače norme i zabrane, puno prije HDZ-a i ravnateljstva u ŽUC-u. Kad Ministarstvo nazove da ga maknemo (znak), maknut ćemo, svaka jedinica lokalne samouprave ima jedan kamenolom. Većinom su tvrtke iz Karlovačke županije, znak je postavljen, a sad li prođe deset ili sto kamiona, nije na na ŽUC-u da to nadzire, rekao je Bebić.

Bebić: Nismo nikome pogodovali

Zanimljivo, rekao je, da i on ima prigovore na održavanje cesta, a ne radi se o spornoj firmi iz Slavonskog Broda.

– Kad dođe nalog za micanje znaka maknut ćemo ga, a onda neka ti ljudi vide kako i na koji način gospodarski opstati. Imamo problem s teretima i sa sirovinama koje izvlače iz šuma i što da glumim policajca i zaustavljam kamione do te razine. Zato smo da se znak makne ako inspektorat naloži, pa nek se tvrtka snalazi, ali sigurno nismo nikome pogodovali, rekao je Bebić. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest