PADA SIGURNOST

HŽ u ruševinama! Pruge već desetljećima propadaju – nedostaje tračnica, tucanika, skretnica. Ovo su kritične točke u Karlovačkoj županiji

Sva ta modernizacija i kako ministar kaže renesansa Hrvatskih željeznica je pohvalna i potrebna. Ali prije vlakova budućnosti trebalo bi urediti sigurnu vožnju u sadašnjosti.

Pruge zarasle u travu, zapuštene tračnice, zaboravljeni
kolosijeci. Ovo je lošiji dio Hrvatskih željeznica za 21.
stoljeće. No, to nije najveći problem. Puno je opasnije to što
nedostaje ključnih dijelova za neometan i siguran promet.

“Nama nedostaje strateškog materijala, a tu spadaju tračnice,
tucanika, skretnice, snježni pribor… Sigurnost pada i sigurno
nije dobra, ona može biti bolja”, govori Darko Harmicar, glavni
sindikalni povjerenik u Pružnim građevinam.

Pa su pismom upozorili ministra i upravu HŽ-a da se nešto mora
mijenjati. Od 2600 km pruga, svega je 600-tinjak održavano po
pravilima struke. Sve ostalo je vrlo upitno, upozorava sindikat.
Zbog lošeg stanja infrastrukture mora se smanjivati brzina
vlakova, pa je u voznom redu redovito jedino kašnjenje.

“Kritične točke su nam Sunja, Hrvatska, Dubica, Hrvatska, Dubica,
Novska, zatim Garčin, Andrijevci, Andrijevci, Andrijevci,
Strizivojna, Karlovac, Ozalj, Generalski Stol, Gornje Dubrave. To
su kritične točke gdje su već ugovoreni radovi. Međutim, od
materijala sve se stoji”, nastavlja Haricar.

No, nisu problem samo stare pruge, ni izgradnja novih, koje se
financiraju europskim novcem, ne ide po planu. Od 22 velika
projekta većina kasni. Austrijski Strabag prijeti raskidom
ugovora na najvećem infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj
izgradnji pruge Hrvatski Leskovac-Karlovac. Neslužbeno,
željeznice nisu ishodile građevinsku dozvolu. Puno je bilo
pitanja za HŽ, ali nitko pred kamere ne želi. U pisanom odgovoru
rekli su nam da pregovori sa Strabagom i dalje traju. A što se
tiče nabave materijala kažu.

“Svi ugovori za nabavu strateškog materijala sklopljeni su na
vrijeme, ali dobavljači materijal ne isporučuju ugovorenom
dinamikom”, odgovor je HŽ-a.

U Ministarstvu također pred kamere ne žele, ali kažu da je
problem nastao zbog “izazova na građevinskom tržištu”. No,
ministar Butković prošli je petak najavio ulaganje od 900
milijuna eura u obnovu pruga.

“Značajna sredstva ulažemo u željezničke projekte za koje znamo
da su budućnost. Kada govorimo o održivom i zelenim prometu”,
izjavio je tada Butković.

Sva ta modernizacija i kako ministar kaže renesansa Hrvatskih
željeznica je pohvalna i potrebna. Ali prije vlakova budućnosti
trebalo bi urediti sigurnu vožnju u sadašnjosti.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest