ODGOVORNO POSLOVANJE

HEINEKEN Hrvatska smanjio emisiju CO2 po hektolitru piva za 6,7%, reciklirali gotovo sve ostatke iz proizvodnog procesa

HEINEKEN Hrvatska objavio je godišnji pregled postignuća u
različitim segmentima održivosti unutar svojeg poslovanja.
Pregled rezultata koje je kompanija u 2022. ostvarila uključuju
napore u područjima smanjenja utjecaja na okoliš, ubrzanja
društvene održivosti te promocije odgovorne konzumacije. Sve to
je u skladu s HEINEKENOVOM strategijom održivog poslovanja –
Stvaramo bolji svijet.

Pivska industrija je, kao i ukupni sektor proizvodnje hrane i
pića, u 2022. godini i dalje osjećala posljedice pandemije na
zalasku, ali i novih globalnih izazova – rata u Ukrajini,
energetske krize te visoke inflacije. Usprkos izazovnim
okolnostima, nastavili su stvarati bolji svijet za svoje
zaposlenike, okoliš i zajednicu u kojoj posluju.

Pivovara u Karlovcu ostvarila je nove rezultate u području
smanjenja svog utjecaja na okoliš. U 2022. godini smanjena je
emisija CO2 iz Opsega 1 i 2 za 6,7% po hektolitru proizvedenog
piva u odnosu na 2021. te 60,67% u odnosu na 2008. kada su
započeli svoj put prema održivijem poslovanju. Za rad pivovara i
dalje koristi 100% električne energije dobivene iz obnovljivih
izvora, uključujući onu nastalu radom solarnih panela
postavljenih na krov skladišta u Karlovcu te energiju ZelEn iz
mreže HEP Opskrbe.

U 2022. godini nastavili su prema ostvarenju svoje misije –
pronalaženju rješenja kojima će smanjiti stvaranje otpada i
onečišćenja, zadržati proizvode i materijale u upotrebi te
obnoviti prirodne sustave. Čak 99,9% otpada i ostataka iz
proizvodnog procesa u 2022. godini je reciklirano ili ponovno
iskorišteno uključujući svih 11.289 tona tropa te 64% proizvedene
količine kvasca koji su iskorišteni za stočnu hranu. Preostalih
0,1% odnosi se na komunalni otpad koji je povratkom zaposlenika u
urede nakon pandemije koronavirusa porastao za 37,1% po
hektolitru piva u odnosu na 2021.

Iako je zabilježena potrošnja vode u 2022. godini bila 4,27
litara po litri proizvedenog piva, što je 10% više u odnosu na
2021. godinu, tijekom proteklog desetljeća, ulagali su značajan
trud i sredstva kako bi smanjili potrošnju vode te pročistili
otpadne vode. Modernizacija pogona, unaprjeđenje procesa i
kontinuiran rad na temama održivosti dovele su do toga da je
danas u pivovari u Karlovcu za proizvodnju jedne litre piva
potrebno čak 37,49% manje vode nego prije petnaest godina.

Segmenti održivog poslovanja – uključivost i raznolikost – bili
su u posebnom fokusu u HEINEKENU Hrvatska tijekom 2022. godine.
Pod vodstvom ambasadorice za uključivost i raznolikost te uz
snažnu podršku menadžment tima kompanije i zaposlenika, provedene
su brojne inicijative poput online radionica “9 uključivih praksi
HEINEKENA”, “Slušaonica” i “Svoji među svojima”. Također, u
kompaniji je i dalje visoka zastupljenosti žena na upravljačkim
pozicijama. U menadžment timu, najvišem upravljačkom tijelu
HEINEKENA Hrvatska u 2022. bilo je 66% žena, a na menadžerskoj
razini ispod njih 48%.

Sigurnost, zdravlje i dobrobit zaposlenika također su ostali
visoko na listi prioriteta. U 2022. godini na pješačkim stazama
na lokaciji Pivovare ugrađene su elektroničke i mehaničke naprava
koje osiguravaju sigurno kretanje zaposlenika i posjetitelja.

Također, za zaposlenike je organizirano cijepljenje protiv gripe,
bolovanja povezana s COVID-om nastavila su se plaćati u cijelosti
tijekom 2022, a reguliran je i rad s izdvojenog radnog mjesta. S
obzirom na prepoznatu važnost očuvanja zdravlja, posebice
mentalnog, svi zaposlenici imaju mogućnost besplatnog i anonimnog
psihološkog savjetovanja. Uz to, na za njih organiziranim
predavanjima mogli su dobiti savjete o očuvanju mentalnog
zdravlja, zdravoj prehrani te komunikaciji s tinejdžerima.

HEINEKEN Hrvatska je i u 2022. godini podržao brojna sportska,
glazbena i turistička događanja, ali i projekt KAkvart koji sedmu
godinu zaredom provodi u suradnji s Gradom Karlovcem. Realizacija
trinaest društvenih i komunalnih projekata Karlovac je učinilo
još boljim mjestom za život i rad.

Kompanija je dosljedno komunicirala i zagovarala odgovornu te
umjerenu konzumaciju svojih piva i cidera unutar sponzoriranih
događaja, projekata te oglašivačkih kampanja provedenih tijekom
2022. godine. Dodatno, 10% ukupnog oglašivačkog budžeta brenda
Heineken® uloženo je u promicanje odgovorne konzumacije, a
potrošačima u Hrvatskoj ponudili su izbor, odnosno bezalkoholne
varijante svojih najpoznatijih piva – Heineken 0.0 i Karlovačko
0.0.

Održano je i novo izdanje edukativnog programa “Za odgovorno
odrastanje mladih” koji je HEINEKEN Hrvatska pokrenuo još 2013. u
suradnji sa Psihološkim centrom Tesa. Cilj programa, namijenjenog
roditeljima srednjoškolaca, je sprečavanje maloljetničke
konzumacije alkohola te pružanje podrške u uspostavljanju dobre
komunikacije između njih i djece. Na radionicama je u 2022.
sudjelovalo 1.285 roditelja učenika iz 49 srednjih škole diljem
Hrvatske, što je 11% više nego lani.

“Unatoč izazovnim okolnostima trudili smo se stvarati bolji
svijet za svoje zaposlenike, okoliš i zajednicu u kojoj
poslujemo. Uvjerena sam da ćemo jednako uspješno navigirati i
kroz buduće izazove i promjene na tržištu uz stalne inovacije i
prilagodbe preferencijama potrošača. Zahvalna sam na doprinosu te
podršci naših dionika da među svojima nastavimo strastveno raditi
na onom što je dobro te odgovorno za održivu poslovnu i društvenu
budućnost”, poručila je Marta Bułhak, predsjednica Uprave
HEINEKENA Hrvatska.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest