Poskupjela su i osnovna i dodatna osiguranja, iz tvrtki navode da je to zbog inflatornih pritisaka, skuplje radne snage, skupljih dijelova, no neki smatraju da je pomutnju, ali i rat na tržištu, izazvao novi Zakonu o obveznim osiguranjima
Ako ste za osnovno osiguranje za vaš automobil prošle godine
platili 160 eura, ove godine vjerojatno ćete platiti oko 200. S
Novom godinom stigle su promjene u cijenama gotovo svih vrsta
autoosiguranja.
Do registracije se ne može bez obveznog osiguranja, a do
osiguranja se ne može bez debljeg novčanika. “To je 60 eura,
točnije – 63 eura, odnosno skuplje nego prošle godine. Lani je to
bilo 130 eura, plus neka naknada za vučnu službu, uglavnom sve
skupa 45. Ove godine je to ispalo više od 200 eura. Osjeti se…”,
kaže nam Zagrepčanin Vlatko Štih.
Dodaje da je dobro da se osiguranje može platiti na rate. “Mi smo
to razvukli na 12 rata i to će me koštati 18 do 19 eura na mjesec
i to ne boli. Ali da nije bilo kartice, bilo bi teže”, dodaje
Vlatko.
Poskupjela su i osnovna i dodatna osiguranja, pa smo pitali
autokuće kolika su poskupljenja.
“Ništa dramatično, govorimo o 10–15 posto unazad godinu i pol
dana. To ne bih prepisao nikakvim dramatičnim efektima. To je,
nažalost, posljedica inflatornih pritisaka, povećanih troškova
obavljanja poslova, povećanje cijene rezervnih dijelova, ali isto
tako i cijena sata popravaka”, izjavio je Hrvoje Pauković,
direktor Hrvatskog ureda za osiguranje.
Razlog većim cijenama neki vide u novom Zakonu o obveznim
osiguranjima koji je zbog nejasnih odredbi izazvao totalnu
pomutnju i rat na tržištu. “Osiguravajuće kuće se bune jer gube
monopol kod procjena štete, to ih najviše smeta i najviše boli.
Već 20 godina rade po jednom modelu gdje usmjeravaju popravak
vozila u njima podobne servise, nude nagodbe bez PDV-a, pa čak
nameću servisnim radionicama cijenu sata rada”,
tvrdi Antonio Đureta, predsjednik Hrvatske udruge auto
struke.
Za osiguravajuće kuće tvrde da je to čista manipulacija te da
ništa od toga nije točno. “Budući da je zakonom propisao da će
osnovanost i visinu štete određivati osiguratelj u sporazumu s
oštećenom osobom. Svi drugi nemaju tu prostora”, kaže Pauković.
Đureta poručuje: “Smatram da osiguravatelji moraju biti malo
racionalni u svojim izjavama.”
A dok rat traje, cijenu plaćaju vozači.
“Osiguravatelji imaju različite najave od 1. veljače. Neki će
zadržati iste cijene, neki su već uključili nove rizike, odnosno
nove zakonske odredbe i poskupjeli polagano prije. Neki uopće
neće poskupjeti, sve ovisi o tržišnoj igri i natjecanju na
tržištu”, zaključuje posrednik za kredite i osiguranja Vjeko
Peretić. Iako je sam zakon već stupio na snagu, izrada pravilnika
još se čeka, pa tek treba vidjeti kako će se cijela saga u
konačnici i završiti.