Ako na termin trebate predugo čekati, možete se javiti Ministarstvu zdravstva, koje onda od bolnica traži ranije termine. Doznali smo o kojim je rokovima riječ i koliko ima pritužbi?
Za magnet mozga dostupni su termini s čekanjem od nula do 126
dana. Nitko prvi dijagnostički pregled ne smije čekati duže od 9
mjeseci.
“Mi smo sada bili, odradili smo sve i sve će biti u roku 20 dana.
To je jako dobro”, rekla je Nevenka iz Zagreba.
“U travnju sam tražila termin. Prvi je bio u Slavonskom Brodu. U
Zagrebu je bio u prosincu. Nije mi bio problem otići u drugi
grad”, rekla je Zvjezdana iz Zagreba.
“Danas je bilo baš iznenađujuće. Kad sam prije bila ovdje sa
svojom kćeri, čekali smo tri do četiri sata na konzultacije”,
rekla je Inga iz Kijeva.
Ako netko čeka duže od 270 dana, može pisati Ministarstvu na
adresu liste@miz.hr.
“Slobodno nam se mogu javiti, onda ćemo mi kontaktirati
ravnatelje pojedine bolnice ili koordinatore za liste čekanja u
toj bolnici, da vidimo zašto pacijent nije dobio onaj termin koji
je javno dostupan na mail stranici”, rekao je Hrvoje Jezidžić,
voditelj Službe za podršku, izvještavanje i nadzor nacionalnih
informacijskih sustava.
Alen Ružić, ravnatelj KBC-a Rijeka, može se pohvaliti s listama
čekanja od 140 dana. “Mi u KBC-u svaki dan kontroliramo stanje,
kako bismo ako dođe do produženja mogli adekvatno reagirati.
Riječ je o listama za dijagnostičke pretrage”, poručuje.
Da je riješio liste čekanja tako što je privatnicima plaćeno 2
milijuna eura, ministar zdravstva odgovorio je da je to samo mali
dio ukupno obavljenih pregleda. “Sav mogući armatorij smo
iskoristili da bismo smanjili liste čekanja. Dodatno smo
dogovorili pretrage u kontekstu privatnog sustava, jer svaka
zemlja zapadne demokracije koristi i javni i privatni sektor kako
bi odgovorila na izazove oko nas”, rekao je ministar zdravstva
Vili Beroš.
U roku od 48 sati rješavaju se i pritužbe pacijenata. “Dobijemo
dnevno između 15 i 20 mailova. To nije puno, to se uspije
obraditi, ali dobijem o i mailove koji nisu isključivo vezani na
prve dijagnostičke preglede što je tema sveukupne priče. Dosta se
pacijenata žali na kontrolne preglede u nekom zakazanom terminu”,
rekao je Jezidžić.
Važno je da u mailu budu konkretni podaci o kojoj ustanovi i
pregledu je riječ. “Otvaranje mail adrese na koju se pacijenti
mogu javiti ako predugo čekaju na određeni pregled u zdravstvenoj
ustavi stvara jedan pozitivan pomak za pacijente, odnosno stavlja
se pritisak na bolnice kako bi sami riješili liste čekanja”,
rekla je Jasna Karačić Zanetti, predsjednica Hrvatske udruge za
promicanje prava pacijenata.
Ostaje još jedan problem. Svaki put 10-15 posto pacijenata se ne
pojavi na zakazanom pregledu i ne otkaže ga. I to pridonosi dužim
listama čekanja.