Ako kupac ni nakon opomene ne podmiri dospjele novčane obveze, "opskrbljivač, kao krajnju mjeru HEP ODS-u podnosi zahtjev za privremenu obustavu isporuke električne energije".
Život u dužničkom ropstvu, namogućnost plaćanja računa, ovrhe,
blokade i posljedično isključenja komunalnih usluga nažalost
svakodnevica je brojnih naših sugrađana, a prema dostupnim
podacima ima ih prilično.
Imati struju i sve blagodati koje donosi civilizacijski je doseg,
no neki si je, tako se čini, ne mogu priuštiti jer je ne mogu
platiti. U karlovačkoj Elektri provjerili smo koliko je u prošloj
i ovoj godini korisnika mreže na njihovom distribucijskom
području bilo isključeno te doznali da broj baš i nije mali –
bilo ih je ukupno 436.
– Na Distribucijskom području HEP-Operatora distribucijskog
sustava (HEP ODS) – Elektri Karlovac, u protekloj i dosadašnjem
dijelu ove godine, na zahtjev opskrbljivača u RH (unutar i izvan
HEP grupe) zbog neplaćanja računa za električnu energiju
isključeno je 436 korisnika. Nakon što kupac svom opskrbljivaču
podmiri dugovanje, opskrbljivač upućuje zahtjev HEP- ODS-u za
ponovnim uključenjem, kažu nam u Elektri.
Kako dodaju, troškovi isključenja i uključenja naplaćuju se prema
Cjeniku nestandardnih usluga operatora sustava. Znači plaća se
isključenje, ali i ponovo uključenje u mrežu. Za to će korisnik
morati izdvojiti 240 eura, pa kako cijela operacija nije jeftina
a bez struje se doslovno ne može, treba itekako paziti da se
računi podmiruju na vrijeme.
– Kupci električne energije dužni su redovno podmirivati svoje
novčane obveze. U slučaju da kupac ne podmiri svoje obveze u roku
dospijeća, Opći uvjeti za korištenje mreže i opskrbu električnom
energijom, koje je donijela Hrvatska energetska regulatorna
agencija, predviđaju da opskrbljivač kupcu izda opomenu, rečeno
nam je u Elektri Karlovac na naš upit.
Ako kupac ni nakon opomene ne podmiri dospjele novčane obveze,
“opskrbljivač, kao krajnju mjeru HEP ODS-u podnosi zahtjev
za privremenu obustavu isporuke električne energije”.