Dobre vijesti za vozače 'dizelaša'. Od idućeg tjedna litra dizela pada 4 centa i iznosit će 1,45 eura, što je treća najniža cijena u EU, o čemu smo jučer prvi izvijestili
Odlazak na benzinsku pumpu stresan je zadatak, ali od sljedećeg
tjedna vozači dizelaša lakše će do tanka koji će biti preko 2
eura jeftiniji. Litra dizela pada za 4 centa i izjednačit će s
litrom benzina na 1,45 eura.
“Dobra je vijest, ali su svejedno preskupe, nemamo tu šta”, kaže
gospođa.
“Čujte, gore, dole, ne. Netko muti, mi plaćamo i…. sve manje
vozimo”, žali se Edo iz Zagreba.
“Mislim da mi je 55 eura tank. Čini mi se u redu, nisu previsoke,
nisu preniske. Onako je taman u centru nekakvom”,
smatra Tin iz Zagreba.
Srećom nismo u centru već među državama koje imaju najjeftinije
gorivo u Uniji.
Od nas jeftiniji benzin imaju tek Bugarska, Malta, Cipar i
Rumunjska, a dizel tek Bugarska i Malta. Od susjeda, jeftinije od
nas jedino se ‘toči’ u Bosni i Hercegovini. Vlada najavljuje da
će nastaviti štititi cijene, veće promjene ne očekuje ni
struka.
“Sad je pojeftinjenje što je fantastično, ali uživajmo u njemu
dok možemo. Vidjet ćemo kakva će biti situacija kasnije, kažem
uvijek pred sezonu špekuliramo hoće li doći do rasta ili neće”,
kaže Tin Bašić urednik portala Cijenegoriva.info.
Cijena nafte na europskom tržištu je stabilna i ustoličila se na
osamdesetak dolara po barelu. Zanimljivo, ni blokada Crvenog mora
ni rat u Ukrajini nisu negativno utjecali na potražnju za “crnim
zlatom.”
“Po meni dugotrajan trend zato što su burze malo izgubile
interesa za kockanjem sa naftom, konkretno naftom. I formiraju se
cijene u odnosu na njezinu vrijednost, sve smo bliži tome. Burza
se okrenula prema brzim zaradama, bitcoinima i IT tehnologijama”,
objašnjava stručnjak za energetiku Davor Štern.
Još je jedan bitan razlog stabilizacija cijene – smatra Štern.
Zelene politike i neuspješna tranzicija doveli su na ulice
europskih gradiva stotine tisuća nezadovoljnih pa u novim
političkim okolnostima nafta više nije takav bauk.
“Cijela ta situacija će pridonijeti jednom malom usporavanje
zelene tranzicije i shvaćanjem da će nafta i plin još dugo igrati
ulogu”, zaključuje Štern.
Iako nitko nema kristalnu kuglu, sličan smjer očekuju se i u
idućim mjesecima. No turistička sezona ima druga pravila.
“Promet će biti sve veći, potrošnja će se sigurno povećati.
Slavimo trenutak pada cijena goriva. Vjerujem da će klasični
zakon ponude i potražnje učinit svoje u budućem vremenu”,
zaključuje Bašić.
Do turističke sezone kada će našim autocestama voziti stotine
tisuća turista – još je nekoliko mjeseci. Bliže se i izbori pa
ćemo barem još netko vrijeme uživati u “relativno jeftinom”
benzinu.