Dinamika i rokovi obuke letačkog i zrakoplovno-tehničkog osoblja Hrvatskog ratnog zrakoplovstva definirana je Ugovorima i provodi se u Francuskoj
U hangaru središta za obuku tvrtke Dassault Aviation pripadnici
Hrvatskog ratnog zrakoplovstva u posljednjoj su fazi pripreme za
povijesni prelet prvih šest aviona Rafale u Hrvatsku, priopćili
su iz ministarstva obrane.
U skladu s najavama Vlade Republike Hrvatske i Ministarstva
obrane prvih šest od ukupno 12 višenamjenskih borbenih aviona
Rafale u Hrvatsku dolazi ovoga proljeća. Samo nekoliko tjedana
dijeli nas do dolaska novih moćnih čuvara hrvatskog neba.
Ostalih šest doletjet će u Hrvatsku do početka sljedeće godine
kada završi obuka ostalih hrvatskih pilota. U hangaru središta za
obuku u okviru tvrtke Dassault Aviation (DA), borbeni piloti i
tehničari Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (HRZ) provode posljednje
pripreme prije preleta prvih šest aviona Rafale iz Francuske u
Hrvatsku.
Naime, hrvatski se piloti u Francuskoj nalaze u različitim
etapama obuke i podijelili su neka od svojih prvih iskustava
letenja na avionu Rafale, novoj perjanici HRZ-a. Jedan od pilota
već je godinu dana u Francuskoj i, kako kaže, od djetinjstva
sanja da će jednog dana upravljati moćnim vojnim sredstvom kao
što je Rafale, jednim od najboljih borbenih aviona današnjice.
“Od malih nogu maštao sam da budem pilot i da letim i zato je let
na avionu Rafale za mene bilo ispunjenje tog dječačkog sna. Bio
je to predivan osjećaj u kojem se osjećaš slobodno, imaš moćan
stroj ispod sebe i ne mogu naći riječi kojim bih opisao taj
avion”, rekao je jedan od pilota HRZ-a te dodao kako mu je velika
čast bila i što je bio izabran u prvoj skupini za obuku u
Francuskoj.
Više o samom tijeku obuke i spremnosti hrvatskih pilota govorio
je jedan od onih koji će upravljati jednim od šest Rafalea koji
uskoro stižu u Hrvatsku. Kako kaže, u odnosu na MiG-ove, letenje
na Rafaleu je složenije i zahtjevnije, a prelet u Hrvatsku za
njega predstavlja iznimnu čast i odgovornost.
“Obuka se sastojala od dva dijela. Najprije smo bili u tehničkoj
učionici, a nakon toga je počela obuka na simulatoru te potom
samo letenje. Letenje na Rafaleu zahtjevnije je i složenije, dok
je MiG složeniji za održavanje u zraku. U šali znam reći kako se
u MiG-u možeš izgubiti u prostoru, a u Rafaleu u kokpitu. Velik
je to iskorak, ali na bolje se čovjek brzo navikne”, ispričao je
i na kraju dodao: “Jedan sam od onih koji će s Rafaleom doletjeti
u Hrvatsku i to je iznimna čast i odgovornost jer će ovi avioni u
HRZ-u biti dugo vremena i nakon što ja prestanem letjeti. Zato
sam ponosan i sretan”.
Jednog od zrakoplovnih tehničara koji se u Francuskoj nalazi već
šest mjeseci, a koji je kao stipendist Zrakoplovno-tehničke škole
“Rudolf Perešin” već pet godina pripadnik HRZ-a, kazao je da
također s velikim veseljem očekuje prelet aviona u domovinu.
“Gotovo sam četiri godine kao tehničar radio na zrakoplovima
MiG-21 i nakon toga došao sam ovdje. Obučavam se za tehničara
koji radi na sustavu naoružanja na avionu Rafale i mijenjanju
konfiguracija za određenu vrstu misija koju bi piloti ovog aviona
mogli imati”.
Podsjetimo, dinamika i rokovi obuke letačkog i
zrakoplovno-tehničkog osoblja Hrvatskog ratnog zrakoplovstva
definirana je Ugovorima i provodi se u Francuskoj. U skladu s
tim, na obuku u Francuskoj upućeno je oko 90 djelatnika. Obuka
tehničkog osoblja započela je krajem 2022., a letačkog osoblja u
prvom tromjesečju prošle godine