Stručnjaci i analitičari procjenjuju da je danas ukupna vrijednost Facebook Marketplacea između 90 i 108 milijardi dolara, a da će do 2030. godine rasti oko 8 posto godišnje
Proteklih dana pravu buru u regionalnim medijima izazvalo je
otkriće da tvrtka Meta, koja stoji iza društvenih
mreža Facebook i Instagram te aplikacije za
dopisivanje WhatsApp, masovno prikuplja podatke svojih korisnika,
kako bi ih koristila za ‘strojno učenje’ na svojim
super-računalima, te kako bi razvili vlastiti model umjetne
inteligencije.
Zapravo, sve te mreže prikupljaju podatke od svojih korisnika
gotovo od samog početka. Daleko najveći izvor prihoda za Facebook
i Instagram su reklame, točnije ciljane reklame. Facebook
analizira navike svojih korisnika na što najčešće klikaju, kakve
postove objavljuju, kakve oglase pretražuju u grupama i na
Facebook Marketplaceu te im u skladu s tim servira reklame.
Praktično, Facebook i Instagram su ‘platforme za digitalni
marketing’ čiji je većina sadržaja i usluga osmišljena kako bi
povećala interakciju s brojnim tvrtkama, organizacijama i svima
koji žele platiti oglašavanje na tim platformama. To nije nužno
loše postoje, primjerice, Facebook grupe za fotografe gdje se
jeftino može pronaći dobra oprema. Na Facebooku se prodaje
doslovno sve od parfema, elektronike i igračaka, do hrane,
cateringa i automobila.
Stručnjaci i analitičari procjenjuju da je danas ukupna
vrijednost Facebook Marketplacea između 90 i 108 milijardi
dolara, a da će do 2030. godine rasti oko 8 posto godišnje. U
mnogim manjim zemljama Facebook je de facto najveća ‘online robna
kuća’.
Prošle godine Facebook je imao prihod od 131 milijarde dolara od
plaćenih oglasa, što je više od BDP-a gotovo polovice zemalja
svijeta. Ipak, pravi šampion u zaradi od oglašavanja je tvrtka
Google koja ima godišnji promet od oko 310 milijardi dolara.