Policijski službenici su tijekom srijede na području
Policijske uprave karlovačke proveli pojačani nadzor u
prometu usmjeren na prekršaje vozača mopeda i motocikala.
Tom prilikom utvrđeno je 11 ciljanih prekršaja koji se
odnose na prekršaje vozača motocikala i mopeda te 42
prekršaja vozača osobnih vozila od čega su 52 prekršaja bila iz
Zakona o sigurnosti prometa na cestama, a jedan prekršaj iz
Zakona o osobnoj iskaznici.
Kontrolirano je ukupno 14 motocikala i tri mopeda kojom prilikom
su utvrđena tri prekršaja upravljanja bez odgovarajuće
kategorije, tri prekršaja tehničke neispravnosti, dva prekršaja
homologacije (ugradnja neatestiranih dijelova), jedan prekršaj
neposjedovanja prometne dozvole kod sebe te dva prekršaja
vlasnika motocikala koji su iste dali na upravljanje osobama bez
odgovarajuće kategorije.
Od kontroliranih 69 vozača osobnih vozila nije bilo zatečenih
vozača pod utjecajem alkohola. Utvrđeno je 16 prekršaja
upravljanja nepropisne brzine kretanja vozila, 15 prekršaja
nekorištenja sigurnosnog pojasa, tri prekršaja nepropisne uporabe
mobitela, jedan prekršaj tehničke neispravnosti te sedam
ostalih prekršaja.
Kako bi bilo što manje tragičnih događaja i kako bi se razina
sigurnosti u cestovnom prometu podigla na još višu razinu,
pozivamo sve vozače i putnike u cestovnom prometu da se
pridržavaju zakonskih odredbi, a vozačima mopeda i
motocikala savjetujemo slijedeće:
I. da provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i
motociklima, a to su:
– uređaji za upravljanje vozilom
– uređaji za zaustavljanje koji na motornim vozilima moraju biti
ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i
učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja
vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo
u nepokretnom položaju na cesti s nagibom; pod kočnim sustavom
podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica
– uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova
(svijetla)
– uređaji za davanje zvučnih znakova
– kontrolni uređaji te uređaji za davanje znakova
(brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje);
II. da prije vožnje mopedom ili motociklom:
– očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je
zategnu
– provjere tlak u gumama
– upale dnevno ili kratko svjetlo
– koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna,
hlače, štitnici, čizme i rukavice), prilagode brzinu vožnje
uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
ne upravljaju vozilom ako su umorni ili pod utjecajem alkohola
ili droga
ne prerađuju uređaje za ispuh (auspuhe) na način da stvaraju
preveliku buku u vožnji (osobito noću)
– ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga
– da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje
crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj
traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera
– da se u vožnji pridržavaju dozvoljene brzine kretanja, da ne
voze slalom između vozila; mopedi i motocikli su uski zbog čega
ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže
predvide
– da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju, te ne
ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla
– da brzinske mogućnosti svojih vozila testiraju na ovlaštenim
poligonima, a ne na cestama.