AKTUALNO / VIJESTI

INFRASTRUKTURA

Otvorene ponude za gradnju brze pruge Hrvatski Leskovac - Karlovac. Daleko najpovoljniju dala kineska kompanija, gradili bi je za 1,28 milijardi kuna

Otvorene ponude za gradnju brze pruge Hrvatski Leskovac - Karlovac. Daleko najpovoljniju dala kineska kompanija, gradili bi je za 1,28 milijardi kuna

To je daleko ispod procijenjene vrijednost radova koja na natječaju iznosi 2,04 milijarde kuna bez PDV-a.

Otvorene su ponude na međunarodnom javnom natječaju za gradnju novog i rekonstrukciju postojećeg kolosijeka pruge Hrvatski Leskovac - Karlovac. Veliki infrastrukturni projekt dio je buduće nizinske pruge do Rijeke, a po pisanju Jutarnjeg lista, od 15 pristiglih ponuda najpovoljniju je dala kineska kompanija China Railway Eryuan Engineering u iznosu od 1,285 milijardi kuna bez PDV-a. 

To je daleko ispod procijenjene vrijednost radova koja na natječaju iznosi 2,04 milijarde kuna bez PDV-a.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Usporedbe radi, kineski CRBC most Pelješac gradi po cijeni od 2,08 milijardi kuna.

Drugu najpovoljniju ponudu predala je tvrtka Strabag u vrijednosti 1,713 mlrd. kn, dok je na trećem mjestu zajednička ponuda španjolske tvrtke Aldesa i kineske kompanije China Civil Engineering Construction u iznosu 1,752 mlrd. kuna, piše Jutarnji.

Dionica pruge Hrvatski Leskovac - Karlovac duga je 44 kilometra, a natječaj za obnovu postojećeg i izgradnju novog kolosijeka objavljen je još 7. rujna 2020. godine. No, dosad je na ovaj natječaj podneseno 10 žalbi te se otvaranje ponuda odužilo na sedam mjeseci od raspisivanja natječaja. Sam natječaj izazvao je izniman interes među velikim građevinskim kompanijama u cijelom svijetu te je pristigao nikad veći broj ponuda.

Među ponuditeljima su i dvije hrvatske tvrtke s partnerima, a odmah nakon pročitanih ponuda, navodi Jutarnji, u domaćim građevinskim krugovima se komentiralo kako ponuda China Railway od 1,2 milijardi nije realna te da je najvjerojatnije riječ o damping ponudi. Stoga prevladava mišljenje kako je najizgledniji pobjednik natječaja Strabag čija je ponuda druga po redu. A odmah iza nje je ponuda turske tvrtke Kolin Insaat.

Očekuje se da bi u HŽ Infrastrukturi pobjednika natječaja mogli odabrati u roku dva mjeseca, no s obzirom na vrlo vjerojatne žalbe teško je očekivati kada bi radovi mogli početi. Rok za završetak radova je 30 mjeseci. Uz rekonstrukciju postojećeg i izgradnju novog kolosijeka radovi uključuju i rekonstrukciju nekoliko postoječih kolodvora i stajališta, ugradnju novih signalno-sigurnosnih uređaja itd.

Izgradnju ove dionice sa 85 posto bespovratnih sredstava sufinancira Europska komisija. Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava ukupne vrijednosti 3.454 milijardi kuna i prihvatljivih troškova u iznosu od 2.720 milijardi kuna potpisan je u prosincu 2019. godine, piše Jutarnji.

Izdvojeno


Reci što misliš!