Pitanje je samo dopušta li financijska konstrukcija odvijanje investicije ovakvim tempom, s obzirom da je riječ o dogovorenim europskim sredstvima iz prijašnjeg proračunskog razdoblja.
Da nije bilo žalbe na odabir odluke za izvođača radova
na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka
pruge na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac, upravo bi
svjedočili potpisivanju ugovora s austrijskim Strabagom, pa
i početku radova.
No, kako su za KAportala potvrdili iz HŽ Infrastrukture,
postupci nabave zaustavljeni su, te se čeka donošenje rješenja
Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave.
Inače, odluku o odabiru izvođača radova na građevinskom i
elektroenergetskom željezničkom infrastrukturnom podsustavu za
ovaj projekt donesena je još 25.siječnja, o čemu je ujedno
KAportal već pisao (više).
Iz HŽ Infrastrukture u nastavku nam pojašnjavaju kako je
pristiglo 15 ponuda, a najveći broj bodova sukladno kriteriju
ekonomski najpovoljnije, odabrana je ponuda zajednice ponuditelja
STRABAG AG, STRABAG d.o.o. i STRABAG Rail a.s. u vrijednosti
1.713.193.222,13 kuna (bez PDV-a).
– Procijenjena vrijednost spomenutih radova, sufinanciranih iz
Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.,
iznosila je 2.042.900.000,00 kuna, dodaju iz HŽ-a.
Uz to, iz HŽ Infrastrukture su potvrdili kako je sredinom
siječnja donesena i odluka o odabiru ekonomski najpovoljnije
ponude za izvođača na prometno upravljačkom i
signalno-sigurnosnom podsustavu.
– Među valjanih pristiglih 5 ponuda, najveći broj bodova sukladno
kriteriju ekonomski najpovoljnije ponude, odabrana je ponuda
zajednice ponuditelja KONČAR- KET d.o.o. i ALSTOM FERROVIARIA
S.P.A. u vrijednosti 289.857.087,97 kuna (bez PDV-a).
Procijenjena vrijednost spomenutih radova, sufinanciranih iz
Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.,
iznosila je 266.490.000,00 kuna.
Odugovlačenje s postupcima žalbe, pa samim time i
okončanja postupka javne nabave dobrano su utjecali na
zacrtane planove realizacije projekta. Prema riječima
predsjednika Uprave HŽ Infrastrukture Ivana
Kršića (više) potpisivanje
ugovora planiralo se do kraja 2021. godine, a početkom ove
godine i početak radova, a završetak u 2024. godini.
Pitanje je samo dopušta li financijska konstrukcija
odvijanje investicije ovakvim tempom, s obzirom da je riječ o
dogovorenim europskim sredstvima iz prijašnjeg proračunskog
razdoblja.