AKTUALNO / VIJESTI

I PRIJE 'GENERALNE' PROBE

Ravnatelji, nastavnici i sindikati na nogama zbog cjelodnevne škole, učenici sretni: 'Nemamo zadaće!'

Ravnatelji, nastavnici i sindikati na nogama zbog cjelodnevne škole, učenici sretni: 'Nemamo zadaće!'
Ivica Galovic/PIXSELL

Neodgovorenih pitanja kao i kritika na program cjelodnevne škole ima mnogo. Javni poziv za prijavu je otvoren i traje mjesec dana.

Zbog cjelodnevne škole na nogama ravnatelji, nastavnici i sindikati. Pljušte kritike i traže se odgovori. Plan je da od jeseni projekt probno počne u 50 škola, a mi smo posjetili onu koja cjelodnevnu nastavu provodi već 3 godine. Po čemu se razlikuje od plana resornog ministra Fuchsa?

Imaju dvije učiteljice, u školi su od 8 do 16 sati. A, njih 14-ero pohađa cjelodnevnu nastavu.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

"Kada dođemo u školu, imamo tjelovježbu pa sat pa idemo na doručak, onda opet sat, malo učimo i igramo se", kaže Mateo Ercegovac, učenik OŠ Vladimir Bosnar u Stubičkim Toplicama.

"Nemamo zadaće doma, pišemo ih u školi, ne radimo puno, imamo dobre odmore i puno smo aktivni", rekao je Matija Gašpar Miloš, njegov školski kolega.

Udžbenike i bilježnice od ponedjeljka do petka ostavljaju u svojim ormarićima. U školi imaju tri obroka.

Organizirano im je slobodno vrijeme, osim što ponavljaju gradivo i pišu zadaće, imaju kutak za čitanje i odmor. Izrađuju vlastite društvene igre i ukrase, uzgajaju biljke, bave se sportom. Imaju šest izvannastavnih aktivnosti.

"Najdraža mi je s Petrom Panom po svijetu, učimo o državama, njihove himne, znamenitosti, o kontinentima i gdje se države nalaze", rekla je učenica Iva Miklaušić.

Njihova cjelodnevna škola razlikuje se od one koju uvodi ministarstvo. Osim što imaju dvije učiteljice, redovna nastava, učenje i pisanje zadaća kao i izvannastavne aktivnosti, nisu vremenski odvojene već se isprepliću.

"Svaka učiteljica ima tri nastavna predmeta i organizirano slobodno vrijeme. Tako da učenici i ujutro i popodne imaju i nastavu i organizirane aktivnosti. Ne mogu zamisliti da ovo što mi radimo, radi samo jedna učiteljica. To zahtjeva pripremu, koja je poprilična i oduzima jako puno vremena", rekla je učiteljica Lea Španiček OŠ Vladimir Bosnar u Stubičkim Toplicama.

Cjelodnevnu nastavu u toj školi uveli su prije tri godine i to samo za jedan razred. Rezultatima su zadovoljni, ali nemaju uvjete da od jeseni budu jedna od 50 eksperimentalnih cjelodnevnih škola.

"Radimo u dvije smjene, nemamo dovoljan broj učionica. Da imamo prostor, ja bih u to krenula. Nadam se da će ministarstvo i ravnateljima i učiteljima objasniti detaljnije te da ćemo sve informacije dobiti na vrijeme", požalila se Brigitte Gmaz, ravnateljica OŠ Vladimir Bosnar.

Neodgovorenih pitanja kao i kritika na program cjelodnevne škole ima mnogo. Javni poziv za prijavu je otvoren i traje mjesec dana.

Izdvojeno


Reci što misliš!