Najveći problem krije se u tome što izvođač radova Poduzeće za ceste d.o.o., kojem su Hrvatske ceste povjerile poslove redovnog održavanja cesta, nije u stanju obavljati posao dobiven na natječaju
Turistička sezona na vrhuncu, gužve i kolone na cestama
svakodnevne, a one u Karlovačkoj županiji u nikad lošijem stanju.
Mislimo, dakako, na državne prometnice, na kojima je odrađen samo
jedan otkos trave i to tek u lipnju, a saniranju rupa na
kolnicima u ovoj godini nije se ni pristupilo.
No, kako doznajemo, posla zbog lošeg stanja prometnica imali su
policijskih službenici PU karlovačke ali i nadležne inspekcije za
sigurnost prometa.
Utvrđeni nedostaci, definirani rokovi
Od strane policijskih službenika PU karlovačke izvršen je
obilazak svih dionica državnih cesta na cijelom području pred
turističkom sezonom i o svim uočenim nepravilnostima izvijestili
su nadležnu tvrtku za održavanje prometnice kao i nadležnu
inspekciju.
Inspektori Službe inspekcije sigurnosti cesta i žičara
Ministarstva mora, prometa i infrastrukture izvršili su više
inspekcijskih nadzora te su između ostalog utvrdili nepravilnosti
na koje je ukazivao vijećnik Stjepan Mikulandić (SDP) uzastopno
na sjednicama Županijske skupštine, a odnose se na nepokošenu
travu po bankinama, nesanirana pojedinačna oštećenja
kolnika.
Kažu kako slijednom utvrđenih nepravilnosti izrađeni su
inspekcijskih zapisnici te su izdana inspekcijska rješenja o
otklonima nedostataka s definiranim rokovima.
Uvjeta nemaju, pritužbi sve više, raskid ugovora sve
izgledniji?
Ponovimo kako je u svibnju izabran novi izvođač radova na
poslovima redovitog održavanja državnih cesta na području
Karlovačke županije za četverogodišnje razdoblje.
Onaj dio posla na kojem je prethodne četiri godine radilo pet
tvrtki, i to Ceste Karlovac, Županijske ceste Zagrebačke
županije, Ceste Sisak d.o.o., PZC Varaždin d.d., za redovno
održavanje državnih cesta na području Karlovačke, Zagrebačke,
Sisačko – moslavačke, Krapinsko – zagorske županije i grada
Zagreba sada je povjereno samo jednoj.
Riječ je o tvrtki Tome Opačka, Poduzeću za ceste d.o.o. iz
Slavonskog broda, koji će ovaj posao obaviti za 53.785.550,40
eura bez PDV-a, odnosno za 10 milijuna eura manje od procijenjene
vrijednosti ponude Hrvatskih cesta d.d..
No, nakon lipnja kada su djelatnici Poduzeća za ceste viđeni
zadnji puta na prvom otkosu na cestama Karlovačke županije, čini
se, sve je stalo. Razlog tome, mogao bi biti, kako doznaje
Telegram iz izvora bliskih Hrvatskim cestama, moguć
raskid ugovora zbog velikog broja pritužbi.
Naime, najveći problem krije se u tome što izvođač radova
Poduzeće za ceste d.o.o., kojem su Hrvatske ceste povjerile
poslove redovnog održavanja cesta, nije u stanju obavljati posao
dobiven na natječaju jer nemaju dovoljno radnika niti ne
posjeduje tehničku i stručnu sposobnost za obavljanje poslova iz
natječaja.
U cijelosti se oslanjaju na iskustvo Niskogradnje iz Laktaša, u
Republici Srpskoj, tvrtku koju kane angažirati za manje popravke
uzdužnih i poprečnih pukotina na cestama te Jata Grupu iz
Srebrnika u Federaciji BiH-a za obavljanje poslova
ophodara.
Još veći problem bi se mogao dogoditi na zimu, s obzirom da u
natječaju, temeljem kojega je Poduzeće za ceste potpisalo ugovor
s Hrvatskim cestama, izrijekom stoji kako za radove održavanja
cesta i objekata u zimskim uvjetima, kada je potrebno čišćenje
cesta ralicama, nije moguće angažirati podizvođače, ne samo one
iz Laktaša ili Srebrenika, već i iz Hrvatske.
Inače, na odluku o odabiru izvođača radova podnesena je žalba
Državnoj komisiji za kontrolu postupka javne nabave koja je
odbačena 23. svibnja ove godine.
No kako saznaje
Telegram protiv takve odluke sredinom lipnja
podnesena je tužba Visokom upravnom sudu. Sve u svemu saga oko
održavanja državnih cesta na području Karlovačke županije
nastavlja se i dalje.