VELIKO ISTRAŽIVANJE
Treba li zabraniti mobitele u školama? Više od 85 posto učitelja je za to, ali učenici podijeljeni
U istraživanju je sudjelovalo 1705 učitelja i učiteljica te 3706 učenika i učenica petih razreda kao i 3866 učenika i učenica sedmih razreda iz 84 osnovne škole u Hrvatskoj
Institut za društvena istraživanja u Zagrebu objavio je rezultate po kojima više od 85 posto svih učitelja i učiteljica podržava zabranu korištenja mobitela u školama. Učitelji i učiteljice predmetne nastave nešto više u odnosu na učitelje i učiteljice razredne nastave. Također, značajan dio učenika zagovara zabranu. Opsežno nacionalno istraživanje provedeno je u razdoblju u svibnju i lipnju 2022. godine.
U njemu je sudjelovalo 1705 učitelja i učiteljica te 3706 učenika i učenica petih razreda kao i 3866 učenika i učenica sedmih razreda iz 84 osnovne škole u Hrvatskoj.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Pokušao sam ih potjerati, ali one samo i dalje nadiru, vrlo ih je neugodno za vidjeti kao i saznanje da je oko naše kuće sve puno zmija, kaže Baždar.
-
Utvrđena je bakterija Listeria monocytogenes
-
Glavni preduvjet da investitori krenu u investiciju ili pak pronađu ulagače. Početna kalkulacija od 70 milijuna eura vrijednosti projekta će biti premašena.
Učenici petih razreda podijeljeni su po pitanju zabrane korištenja mobitela u školama. Zabrani se protivi 47,4 posto učenika, a 52,6 posto njih je podržava. Učenici sedmih razreda većinski se protive zabrani, njih gotovo 70 posto (68,9), a nešto manje od trećine zabranu podržava.
"Učenička perspektiva o zabrani korištenja mobitela u školama ukazuje na složenost ove teme. Učenici/ce petog razreda su izrazito podijeljeni oko pitanja zabrane korištenja mobitela u školama, pri čemu nešto više od polovine učenika/ca podržava ideju zabrane (52.6%). Nisu uočene razlike u odgovorima s obzirom na spol, regionalnu lokaciju škole, školski uspjeh i obrazovni status oca", tumače autori
Sklonost zabrani iskazana od strane velike većine učitelja/ica, ali i značajnog dijela učenika/ca, ukazuje da je korištenje mobitela u hrvatskom osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju neprikladno te da se ne koriste brojne mogućnosti digitalne tehnologije u školama. S obzirom na sveprisutnost mobitela u svakodnevnom životu učenika/ca, kao i na sve češće zahtjeve za korištenjem mobitela u odgojno-obrazovne svrhe tijekom nastavnog procesa potrebno je povesti stručnu i javnu raspravu o sljedećem:
"Treba li, s kojom svrhom i kako omogućiti korištenje mobitela u osnovnoj školi? Rezultati pozivaju na raspravu između svih uključenih u složeni život škole te na uvažavanje različitih perspektiva – posebice učeničke. Dogovor o pitanju korištenja mobitela u svakoj školi postignut suradnjom svih zainteresiranih dionika – učitelja, učenika, ravnatelja, stručnih suradnika i roditelja predstavlja najbolje jamstvo da se zajednička odluka o tom pitanju sprovede u djelo", navode autori.
Izdvojeno
-
Za ove neophodne radove Karlovačka županija osigurala je 216 tisuća eura
-
Pokušao sam ih potjerati, ali one samo i dalje nadiru, vrlo ih je neugodno za vidjeti kao i saznanje da je oko naše kuće sve puno zmija, kaže Baždar.
-
Karlovačkoj policiji se obratila i 31-godišnjakinja koja je htjela pohađati seminar, ali seminara nije vidjela, već je ostala bez svog novca.
-
Utvrđena je bakterija Listeria monocytogenes
Reci što misliš!