ULAGANJE U ŽELJEZNICU

Obnova željeznica koštat će 900 milijuna eura – financirat će se zajmom Europske banke, imamo popis svih projekata na karlovačkom području

foto ilustracija KAportal/Pixsell

Najvažniji se odnosi na projekt rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac - Karlovac u dužini 44 km, od kojih 15 km prolazi područjem Karlovačke županije

Investicijski ciklus Hrvatskih željeznica pod nazivom
“Revitalizacija željezničkog sustava RH” ukupne vrijednosti 900
milijuna eura financirat će se zajmom Europske investicijske
banke. Odluka o pokretanju postupka sklapanja sporazuma donesena
je na sjednici Vlade krajem prošle godine. 

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture identificiralo je
ukupno 37 prioritetnih projekata, od toga 29 usmjerenih na
poboljšanje željezničke infrastrukture koji, između ostalog,
uključuju 285,83 km pruga na kojima će se obavljati remont te će
se obnoviti i 52,60 km pruga novim materijalom. 

– Kad govorimo o poboljšanju željezničke infrastrukture, to
uključuje negdje oko 300 km pruga na kojima će se obaviti remont,
regionalnih i lokalnih pruga. Realizacija ovih projekata dovest
će do značajnog poboljšanja sigurnosti putnika i osoblja
smanjujući rizik od nesreća i ozljeda te povećanja kapaciteta i
modernizacije željezničke infrastrukture, rekao je potpredsjednik
Vlade i ministar Oleg Butković.

Projekti na karlovačkom području 

Za KAportal iz HŽ Infrastrukture potvrđuju da je na području
Karlovačke županije, u sklopu ovog projekta, u planu
modernizacija nekoliko dionica željezničke pruge koje su u
različitim fazama provedbe.

Najvažniji se odnosi na projekt rekonstrukcije postojećeg i
izgradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac –
Karlovac u dužini 44 km, od kojih 15 km prolazi područjem
Karlovačke županije.

U sklopu projekta planira se rekonstrukcija stajališta Lazina,
prenamjena kolodvora Draganić u stajalište te izgradnja
podvožnjaka Lazina i Ribnjak u Draganiću s pripadajućim cestovnim
prometnicama umjesto željezničko – cestovnih prijelaza te
rekonstrukcija kolodvora Karlovac. Izvest će se i radovi
izgradnje i obnove sustava kontaktne mreže te modernizacija
signalno – sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja. 

Nadalje, tu je i Projekt izrade studijske i projektne
dokumentacije za modernizaciju željezničke pruge na dionica
Karlovac – Oštarije duljine 39,1 km. U tijeku je završna faza
izrade studijske dokumentacije. Do sada su izrađene studija
izvodljivosti, analiza troškova i koristi te studija utjecaja na
okoliš za koju se trenutačno provodi postupak procjene utjecaja
zahvata na okoliš. 

Rekonstrukcija stajališta Karlovac Centar

U pripremi je postupak javne nabave za projektnu dokumentaciju
odnosno idejni projekt s ishođenjem lokacijske dozvole. Nakon
izrađene projektne dokumentacije planirana je rekonstrukcija
postojećeg i dogradnja drugog kolosijeka na dionici Karlovac –
Mostanje u duljini 3,1 km, izgradnja nove dvokolosiječne
elektrificirane pruge na dionici Mostanje – Skradnik duljine 36
km i rekonstrukcija postojeće jednokolosiječne pruge na dionici
Mostanje – Duga Resa u duljini 7,8 km.

– U sklopu projekta planira se i rekonstrukcija stajališta
Karlovac Centar, izgradnja novog kolodvora Mrežnički Brest i
stajališta Belaj te rekonstrukcija kolodvora Mrzlo Polje i Duga
Resa. Ovaj projekt se cijelim svojim zahvatom nalazi na području
Karlovačke županije. Procijenjena vrijednost izrade projektne
dokumentacije je 9,2 milijuna eura sufinanciranih iz Operativnog
programa Konkurentnost i kohezija i Programa Konkurentnost i
kohezija, poručuju iz HŽ-a.

Pruga Josipdol – Ogulin

U listopadu 2023. je s Europskom izvršnom agencijom za klimu,
infrastrukturu i okoliš sklopljen sporazum o dodjeli bespovratnih
sredstava za izradu idejnog projekta za novu dvokolosiječnu
željezničku prugu na dionici Skradnik – Krasica – Tijani. 

Projekt se odnosi na izradu idejnog projekta i ishođenje
lokacijske dozvole za izgradnju 72 km nove dvokolosiječne dionice
željezničke pruge, od čega na područje Karlovačke županije otpada
približno 27 km, za koju je trasa usklađena sa prostorno –
planskom dokumentacijom županije. 

Pruga će biti u potpunosti elektrificirana te će osigurati vezu s
već postojećom željezničkom mrežom. Projektom je planirano i
spajanje novoplanirane pruge s postojećom prugom preko Josipdola
do Ogulina te spajanje s dionicom Oštarije – Knin – Split. 

– Na dijelu pruge koja prema ovom projektu prolazi Karlovačkom
županijom planira se izgradnja novih kolodvora Skradnik i
Drežnica. Do sada je izrađena studijska dokumentacija i to
studija izvodljivosti i analiza troškova i koristi te studija
utjecaja na okoliš za koju se trenutačno provodi postupak
procjene utjecaja zahvata na okoliš. Na temelju sklopljenog
sporazuma provodi se postupak javne nabave usluge izrade
projektne dokumentacije. Ukupna vrijednost prihvatljivih troškova
iznosi 5,8 milijuna eura koji se sufinanciraju iz Instrumenta za
povezivanje Europe, poručuju iz HŽ Infrastrukture.

Modernizacija pruge prema Ozlju i Kamanju

Dodatno, kroz projekte modernizacije uređaja za osiguranje
željezničko-cestovnih prijelaza, osigurana su dva
željezničko-cestovna prijelaza – Donje Dubrave na pruzi Zagreb
Glavni kolodvor – Rijeka i Cuzalj na pruzi Karlovac – Kamanje –
državna granica na kojima je ugrađena svjetlo-zvučna
signalizacija i polubranici. 

Na pješačkom prijelazu Most u gradu Karlovcu, na pruzi Zagreb
Glavni kolodvor – Rijeka, ugrađen je novi uređaj za osiguranje sa
svjetlosno-zvučnom signalizacijom i mimoilaznom ogradu za
pješake. Slijedi ishođenje potrebnih dozvola kako bi se prijelaz
pustio u funkciju. 

– Predviđeno je osiguranje još četiri ŽCP-a na pruzi Karlovac –
Kamanje – državna granica novim elektroničkim uređajima
osiguranja (Zorkovac Lijevi, Zorkovac na Kupi, Polje, KGK
Karlovac). Vrijednost po prijelazu iznosi oko 200 tisuća eura
sufinanciranih iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija,
a završetak radova predviđen je do sredine 2025. godine,
najavljuju iz HŽ Infrastrukture za KAportal. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest