Treba se pitati da li naši učenici upisuju fakultete samo da bi imali diplomu ili ih upisuju da bi te poslove koji su završili radili, komentirala je zamjenica županice
Karlovačke županija već neko vrijeme provodi kampanju oko upisne
politike u srednje škole. Da je u tome jedan od predvodnika
strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj i žestoko angažirana u njezino
provođenje mišljenja je vijećnik Goran Ilić (Možemo!).
– Poučeni brojnim neuspjelim reformama druge županije pa ni
ministarstva ne žele ništa provoditi na silu i oprezni su za
razliku od naše županije te pripremaju i traže najbolje opcije,
komentirao je Ilić na današnjoj sjednici Županijske
skupštine.
No, kazao je i kako ovaj aganžman nije dovoljno jasno
iskomuniciran, izaziva velika negodovanja i propitkivanja
roditelja ali i nastavnika pa je na tu temu imao nekoliko
pitanja.
– Je li točno da se ide u reorganizaciju škola odnosno ponovno
spajanje Trgovačko ugostiteljske i Ekonomsko turističke škole te
Prirodoslovne i Mješovito industrijske obrtničke škole? Je li
vizija i obrazovna politika zapravo gašenje Ekonomsko
turističke škole? Što se zapravo događa i da li se neki programi
ukidaju, pitao je Ilić.
Zamjenica županice Vesna Hajsan Dolinar pojasnila je kako je
Karlovačka županija imala iznimno veliki broj suficitarnih
zanimanja odnosno zanimanja koja ne vode ka tržištu rada, a
veliki broj njih “nije ni dovoljno potkrijepljen sa znanjima da
bi učenici mogli upisati određene fakultete”.
– Treba se pitati da li naši učenici upisuju fakultete samo da bi
imali diplomu ili ih upisuju da bi te poslove koji su završili
radili. Godinama unatrag detaljno istražujemo i usklađujemo
potrebe tržišta rada, potrebe gospodarstva s našim upisnim
programima. Ako ove godine imamo 1100 učenika u osmim razredima
onda ne možemo imati 1300 slobodnih mjesta pogotovo ako je više
od 30 posto tih programa suficitarnih, poručila je Hajsan
Dolinar.
Nova zanimanja, rotacije postojećih smjerova
Na tragu toga uvedena su nova zanimanja koja su prema analizi
Županije potreba tržištu rada, a to su instalater
kućnih instalacija u Slunju, vodoinstalater u Slunju, CNC
operater u Ogulinu, vozač motornog vozila, farmaceutski tehničar,
opća gimnazija s nastavom na engleskom jeziku, medicinski
tehničar u Ogulinu, modni tehničar u Dugoj Resi, tehničar
posluživanja u Trgovačko ugostiteljskoj školi. Ove godine
čeka se suglasnost za web dizajnera i računalnog strojarskog
tehničara u Ogulinu.
Zamjenica županice kazala je kako su ravnateljima dane
mogućnost da rotiraju sve postojeće programe. Najavila je tako da
će se rotirati u Ekonomskoj školi ekonomist, hotelijerskog
turistički tehničar i poslovni tajnik pa će se ove godine
upisivat samo smjer hotelijersko turistički tehničar. U
Trgovačko ugostiteljskoj školi rotirat će se komercijalist i
prodavač, pa će se u ovoj godini upisivat komercijalist.
Tehničar nutricionist, agroturistički tehničar, veterinarski
tehničar rotirat će se iz godine u godinu u Prirodoslovnoj školi,
a arhitektonski tehničar, drvodjeljski tehničar, meteorološki
tehničar u Šumarskoj školi – ove godine će se upisivati
drvodjeljski tehničari.
– Želimo nove kurikulume. U okviru Centara kompetentnosti
imamo 30 novih programa i oni imaju omjer prakse i teorije,
kako bi učenici odmah nakon završetka školovanja našli put
dobro plaćenom poslu na tržištu rada. Ovom mrežom škola s 37
posto došli smo na 12 posto suficitarnih programa, istaknula je
Hajsan Dolinar. Dodala je kako su skrojeni i novi programi
obrtničkih zanimanja koji će objediniti više zanimanja pa će
učenici imati potreba znanja i iskustva koje obrtnici ionako
rade.
Napomenula je i kako ove godine sigurno se neće spajati škole,
svih 13 srednjih škola na području Karlovačke županije bit će
autonomne.
– Međutim nije bitan broj škola, bitan je broj kvalitetnih
obrazovnih programa koji vode put tržišta rada ili daljnjeg
obrazovanja, poručila je Hajsan Dolinar.