Jedna nova linija spaja gradske četvrti, a druga preko Banije ide na Hrnetić i Drežnik
“Želja je jednog dana imati besplatan prijevoz za sve građane.
Bitno nam je da sustav profunkcionira, da mu vidimo dobre i loše
strane, ali je cilj da što veći broj građana koristi javni
prijevoz. Time rješavamo povezivanje s kolodvorom, problem
parkiranja i prijevoz radnika”, poručio je danas u Karlovcu,
nakon potpisivanja trogodišnjeg i 2,9 milijuna eura vrijednog
ugovora Grada Karlovca i tvrtke Autotransport Karlovac o
linijskom prijevozu putnika, gradonačelnik Damir Mandić.
Ugovor stupa na snagu 1. travnja.
Za razliku od dosadašnje karlovačke i uopće hrvatske prakse, nije
riječ o koncesiji. U odnosu na dosadašnji režim, uvećava se za 56
posto broj kilometara vožnje, a tako i učestalost polazaka. Uvode
se nove linije i produžuju postojeće, a cijena karata se
smanjuje.
Voditelj Odsjeka za promet Grada Karlovca Marino Ivasić je rekao
da se uvode dvije nove kružne linije – linija 100 i linija 101.
“Linija 100 spaja četvrti. Osnovni polazak je s tržnice, kreće se
prema Luščiću, Grabriku, vraća na tržnicu, Novi centar, Zvijezda,
Banija i vraća se nazad kružnom linijom. Linija 101 je preko
Banije, na Hrnetić i Drežnik. Napravljene su korekcije prema
Logorištu, da se zadovolji potrebe većeg broja zaposlenika”,
objasnio je i dodao da je cijena karte u prvoj zoni prijevoza
smanjena za 42,20 posto, odnosno da jednokratna iznosi eura, a
dnevna euro i pol.
Pročelnik Upravnog odjela za komunalne gospodarstvo Dario Greb je
napomenuo da je lani proveden postupak javne nabave koji je
predvidio da se u jednog godini preveze više od 950.000
kilometara, dvostruko više nego do sada, i da je zaprimljena
jedna ponuda, ona Autotransporta. “Predviđeno je sedam zona.
Prvom zonom smo obuhvatili sve četvrti i pojedine mjesne odbore.
Dvije kružne linije su dodatne, pa ih je sveukupno tri. One će
prolaziti užim prstenom i obuhvaćati sve u prvoj zoni.
Intenzivirani su polasci kružnih linija i postavlja se model
polazaka na svakih pola sata. Što se tiče karata, smanjuje se
cijena mjesečne karte za zonu 7 za 29 posto, a u prvoj do 41
posto. Smanjuju se cijene jednokratnih karata – u zoni 7 za 2
posto, do 42 posto za prvu zonu. Ovu uslugu ćemo pratiti,
nadopunjavati gdje treba, slušati glas građana i intenzivno
komunicirati s našim prijevoznikom radi poboljšanja”, rekao je
Greb.
Direktor Autotransporta Karlo Rukavina je zahvalio Gradu Karlovcu
“što je prvi u Hrvatskoj ušao u ovakav postupak javne nabave za
javnu uslugu na razini jednog većeg grada”. “Intenzivno smo
radili zadnjih mjeseci na modernizaciji voznog parka, što je
preduvjet izvršenja ove usluge. Nabavili smo novih 20 vozila,
uglavnom namijenjenih gradskom prijevozu. Do kraja godine ćemo
informatizirati sustav. Uz to što će se karte moći kupiti na
kolodvoru i u autobusima, naši će autobusi imati validatore, pa
ćemo i mi i Grad imati informacije o izvršenoj usluzi. Promet je
živa materija. U njemu se događaju problemi, a tu smo da ih
riješimo i uvijek i jesmo u suradnji s Gradom. Ovaj ugovor daje
velik prostor za poboljšanje usluge. Smisao je da se poboljšaju
uvjeti prijevoza u korist građana”, poručio je Rukavina.
Mandić je istaknuo važnost popularizacije javnog gradskog
prijevoza. “Ovaj princip javne usluge omogućava da, ako se pokaže
da pojedina linija nije ispunila očekivanja, redefiniramo tu
priču. Trebat će se s ovime preklopiti javna usluga prijevoza
Karlovačke županije. S njima ćemo morati uskladiti trase i
cijene. Odluka da se ide ovim principom je motivirana željom da
javni prijevoz uistinu odgovara potrebama svih, od bake Katice iz
Šišljavića do Karla iz Novog centra, i vjerujem da ćemo u tome
uspjeti. Imat ćemo dio prepoznatljivih hrvatskih autobusa, što bi
bio poziv svima da koriste javni prijevoz. Ovo je potpuno nova
priča. Vjerujemo u njen uspjeh. Imamo mogućnosti i poboljšanja.
Znam da taj sektor ima problem s javnom snagom. Trebat će
intenzivno komunicirati s građanima na svim razinama, od
prijevoza školaraca do prijevoz umirovljenika. Vijeće za zaštitu
potrošača je jednoglasno prihvatilo ove cijene. Kada smo slagali
cijeli program, predviđeno je da se za starije od 65 godina
osigura besplatna vožnja. Taj program možemo donijeti tek nakon
potpisivanja ovog ugovora i to će biti uskoro na dnevnom redu
Gradskog vijeća”, najavio je Mandić.