PRIGODNO PREDIZBORNO

Ministar Fuchs dan prije izborne šutnje u OŠ Draganići koja je unatoč pritužbama roditelja ušla u program cjelodnevne škole: Pioniri ste

Ustvrdio je da su "ovo najveći projekti na području škologradnje od vremena bana Ivana Mažuranića".

– Drago mi je što sam u ovoj školi jer smo se u bavili njome.
Sada na svekoliko zadovoljstvo potpisujemo ugovore koje će
omogućiti bolje odvijanje nastave. Pioniri ste u ovom pothvatu
prelaska na sustav cjelodnevne škole u Hrvatskoj koji bi se
trebao dogoditi za četiri godine. Taj će se sustav na osnovi
rezultata učenika i evaluacije, informacija od ravnatelja,
učitelja i roditelja, usavršavati, da bude jako dobar kad se
počne primjenjivati u cijeloj Hrvatskoj”, poručio je u
ponedjeljak u Osnovnoj školi “Draganići” ministar znanosti i
obrazovanja Radovan Fuchs.

Sudjelovao je na potpisivanju ugovora za provedbu radova na
rekonstrukciji i uređenju triju od četiri škole u Karlovačkoj
županiji koje sudjeluju u projektu cjelodnevne škole. Ugovori su
potpisani za škole u Draganićima, Krnjaku i Josipdolu, a ne i za
školu iz Rakovice jer će se za to ulaganje morati ponavljati
postupak javne nabave s obzirom na to da je na raspisani stigla
jedna, i to nevaljana ponuda. Ukupno je za te četiri osnovne
škole odobreno 1,308.000 eura. U OŠ “Katarine Zrinski” iz Krnjaka
se ulaže 58.319 eura, u OŠ “Draganić” 106.419,75 eura, a u OŠ
“Josipdol” 209.360 eura – svi iznosi su s PDV-om.

Radove na ove tri škole će izvoditi tvrtka Kolos iz Duge Rese, a
direktorica Vlatka Lorković Ivšić je navela da će početi za
desetak dana i trajati tri mjeseca. Ujedno je napomenula da za tu
tvrtku rade isključivo radnici iz Karlovačke županije.

– Naši ljudi će raditi za našu djecu”, istaknula je.

Marica Jurčić, ravnateljica škole koju u deset razrednih odjela
polazi 198 učenika i kojoj radi 40 osoba, je navela da nije
dvojila u koristi sudjelovanja u projektu cjelodnevne škole nakon
što je prije godinu dana predstavljen u Gradskom kazalištu “Zorin
dom” u Karlovcu.

– Slušajući sve benefite koje donosi pomislila sam da je to dobro
za moju školu i da joj to želim. U projektu sam vidjela veliku
priliku u kadrovskom, materijalnom, socijalnom i svakom drugom
pogledu. Financijska sredstva koja ćemo dobiti kroz program će
značiti poboljšanje života i rada naših učenika i zaposlenika,
osobito učitelja razredne i predmetne nastave. Za početak ćemo
sanirati vanjsko sportsko igralište, poboljšati klimatizacijske
uvjete i pripremiti prostor za opremanje radnih kabineta za
učitelje. Škola nam je sve više tijesna. Broj učenika zadnjih
godina lagano raste, a nadamo se i najesen upisati dva prva
razreda, pa nam nedostaje prostora. Proučili smo normative te
zaključili da nam nedostaju kabineti i praktikumi, a blagovaonica
i sportska dvorana su nam premale. Normativi propisuju i sadržaj
u okolišu kojega nemamo. Zbog svega toga, u suradnji s osnivačem,
izrađeno je idejno rješenje te žarko iščekujemo objavu natječaja
za financiranje iz Nacionalnog plana otpornosti i oporavka, rekla
je M. Jurčić.

Načelnica Draganića Anica Domladovac je navela da je bilo
nesuglasica i problema kada se odlučilo uvesti program
cjelodnevne nastave, ali da su nadiđeni.

– I dalje ćemo stajati uz našu školu i sufinancirati programe
koje možemo. Ovim projektom ste malo rasteretili općinski
proračun s obzirom na to da se iz njega više ne moraju izdvajati
financijska sredstva za nabavku radnih bilježnica i drugih
materijala. Nadam se da će se škola i dalje širiti, kazala je A.
Domladovac.

Županija je osnivač svih osnovnih škola na svom području, osim
onih u Karlovcu, a županica Martina Furdek-Hajdin je navela da
sve one djeluju u jednoj smjeni, osim jedne u Ogulinu i Osnovne
škole “Slava Raškaj” u Ozlju. “Pri završetku je postupak javne
nabave za dogradnju ozaljske škole s izgradnjom sportske dvorane.
Nadam se da bi do 2026. godine sve škole u Karlovačkoj županiji
radile u jednoj smjeni. Svako ulaganje u obrazovanje je ulog u
mlade, najveći kapital svakog društva. Ne treba ulagati samo u
zgrade, nego i u opremu, ljude i programe”, napomenula je.

Dodala je da je vesele reakcije na provedbu projekta cjelodnevne
škole i što su se djeca prilagodila.

– Sada prevladava zadovoljstvo cjelodnevnom školom i oslobađa se
vrijeme za obitelj. Roditelji će se moći posvetiti djeci, a ne
vožnji s treninga i na trening. Djeca će stići kući sa završenim
zadaćama, obavljenim rekreacijama i drugim aktivnostima i moći će
kvalitetno vrijeme provesti s braćama, sestrama i roditeljima.
Vjerujem da će i druge škole vrlo brzo prihvatiti taj program,
kazala je M. Furdek Hajdin i podsjetila da u ovoj školskoj godini
sva djeca u Hrvatskoj imaju besplatan obrok, udžbenike i
prijevoz.

Ministar je iznio da je osnova za “strategiju reformi” na
području obrazovanja za program NPOO bila činjenica da je 40
posto škola u Hrvatskoj radilo ili i dalje radi u dvije smjene.

– Kad smo dobili suglasnost Europske komisije za koncepciju
osigurali smo za čitavu tu priču od vrtića do visokoškolskih
institucija oko dvije i pol milijarde eura. Za osiguranje
jednosmjenskog rada se osiguralo oko milijardu kuna i tome treba
dodati još pola milijarde za pripadajuće sportske dvorane. Hvala
Županiji karlovačkoj što vrhunski prati što kažemo i pripremamo.
Najveći problem je s gradovima Zagrebom, Splitom i Rijekom jer se
ne prijavljuju dovoljno za projekte izgradnje i dogradnje. Od 30
škola, u Zagrebu su podneseni zahtjevi za dvije. To otežava
realizaciju onoga što želimo, a to je da školske godine 2027./28.
sva djeca budu u jednoj smjeni. Možda bismo bili i brži, no
morali smo se baviti borbom s nastavom na mreži za pandemije i s
dva potresa, rekao je Fuchs.

Ustvrdio je da su “ovo najveći projekti na području škologradnje
od vremena bana Ivana Mažuranića”.

– Hvala vam što ste se uključili u program cjelodnevne nastave i
to će vaše zadovoljstvo biti veće. Poboljšat ćete infrastrukturu.
Čekamo suglasnost drugog ministarstva na tekst natječaja za
kuhinje i kabinete. To se financira iz programa Konkurentnost i
kohezija, nastavio je.

Dodao je da je program cjelodnevne škole dobio velike pohvale
Europske komisije i Svjetske banke iz kojeg se financira njegova
glavnina i koja želi taj program preslikati i na druge zemlje, pa
su zainteresirane i one iz Južne Amerike, primjerice. “Vidjet
ćemo hoćemo li moći pustiti i druge škole da se priključe. Nakon
one vike i onih protesta, sada zaprimamo zahtjeve niza škola, ali
za priključenje treba uraditi neke pretpostavke, uglavnom
financijske naravi. Ako to bude moguće, i to ćemo uraditi”, rekao
je Fuchs.

Istaknuo je i da su nakon 40 godina objavili nov kurikulum za rad
s učenicima s teškoćama u razvoju. “Pri kraju ovog mandata možemo
reći da smo dosta toga uradili na području osnovnog obrazovanja”,
pohvalio se ministar.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest