
Iako broj poginulih u prometu u Hrvatskoj postupno pada, još uvijek značajno zaostajemo za većinom europskih zemalja
– Statistika za Hrvatsku kada je riječ o prometnoj sigurnosti i dalje je zabrinjavajuća – prema podacima iz 2023. godine, nalazimo se među najgorima u Europskoj uniji po broju smrtno stradalih u prometnim nesrećama. Na neslavnoj ljestvici zauzimamo visoko četvrto mjesto, piše Net.hr.
U Hrvatskoj godišnje u prometnim nesrećama pogine 71 osoba na milijun stanovnika. Lošije rezultate bilježe samo Bugarska i Rumunjska, s po 81 poginulom osobom na milijun, te Latvija, koja ima 75 poginulih godišnje na isti broj stanovnika.
Iznad prosjeka
Odmah iza Hrvatske nalazi se Grčka sa 61 poginulim, a isti broj bilježi i Portugal. Slijede Litva s 65, Italija i Poljska s po 52 žrtve na milijun stanovnika.
Mađarska i Slovačka također premašuju europski prosjek s 49 poginulih godišnje na milijun stanovnika.
Prosjek Europske unije iznosi 46 poginulih, koliko imaju i Francuska te Češka. Austrija ima nešto bolji rezultat s 44, a Belgija i Estonija bilježe po 43 smrtna slučaja godišnje. Slovenija i Luksemburg dijele brojku od 39 poginulih na milijun.
Među državama s nižim stopama smrtnosti u prometu nalaze se Španjolska (38), Cipar (26), Njemačka, Irska i Nizozemska (po 34), te Finska s 33 poginulih.
Najbolje rezultate bilježe sjeverne zemlje – Danska s 27 i Švedska, koja je na samom dnu ljestvice s 22 smrtna slučaja na milijun stanovnika godišnje.

Među “najopasnijima”
Hrvatska, dakle, spada među četiri najopasnije zemlje Europske unije kada je riječ o sigurnosti u prometu. Stručnjaci već godinama upozoravaju kako su među glavnim uzrocima stradavanja prebrza vožnja i nepridržavanje prometnih propisa.
Primjeri zemalja poput Švedske i Danske pokazuju da je moguće znatno poboljšati sigurnost na cestama. Ključ leži u strožim zakonima, kvalitetnijem obrazovanju vozača, osviještenosti sudionika u prometu i većim ulaganjima u infrastrukturu.
Iako broj poginulih u prometu u Hrvatskoj postupno pada, još uvijek značajno zaostajemo za većinom europskih zemalja.