Turistička zajednica grada Karlovca u suradnji s Klubom
Gastronaut organizirala je trodnevnu besplatnu edukativnu
radionicu za kuhare ugostiteljskih objekata s područja Karlovca.
Radionica je dio projekta integralnog upravljanja
kvalitetom IQM Destination Karlovac. Tema radionice bila su
jela s pivom i jela s gljivama. Educiralo se 15-ak kuhara iz
karlovačkih restorana, a educirala ih je Ivana Vukmanić,
promotorica karlovačke gastronomije i suvlasnica restorana DP i
Mrežnička kuća iz Donjeg Zvečaja i Saša Bešlić, Master Chef s
licencom World Association od Chef Societes. Radionice su održane
u Trgovačko ugostiteljskoj školi u Karlovcu.
– Karlovac je jedan nebrušeni gastronomski dijamant. Karlovačka
županija ima puno gastronomski neprofiliranih i nebrendiranih
namirnica. Grad Karlovac je bio gladan nekog projekta kao što je
IQM zato što nam je sve tu negdje, a to ili ne prepoznajemo, ili
smatramo to nečim što je uobičajeno. Nama možda je uobičajeno ali
turistima i gostima koji dolaze u naš kraj to je sve jako
zanimljivo i novo. Ove dvije namirnice koje su odabrane, pivo i
gljive, stvarno su jako dobre, ljudima treba priuštiti da mogu
probati vrhunska jela pripremljena od namirnica iz naše
županije.”, naglasila je Ivana Vukmanić, voditeljica radionice.
Uz jela od samoniklih gljiva poput namaza od gljiva, juhe od
gljiva ili rižota s gljivama, pripremala su se na radionici i
jela od piva. Pivo je jedan od zaštitnih znakova karlovačkog
kraja, poznatog po tradiciji pivarstva, te po manifestaciji Dani
piva Karlovac.
Na radionici se pripremalo: rebarca marinirana i pečena u
karlovačkom tamnom pivu, vepra u umaku od karlovačke svijetle
pive i klekovih boba, smuđa u pivskom tijestu, domaće rezance u
umaku od piva, pivsku juhu, kuhano pivo, jetricu u pivi, granitu
od pive i slatku skutu s pivom. Polaznici radionice upoznali su
različite vrste karlovačke pive, te njezine upotrebe u pripremi
jela (mariniranje, kuhanje, prženje) i sljubljivanja s hranom.
Karin Mimica iz Kluba Gastronaut, suorganizatora ove radionice,
ovom je prilikom izjavila: “Prema zadnjim istraživanjima
gastronomija je treći među motivima putovanja, odmah nakon
kulture i prirode. Turisti trenutno na gastronomiju troše 1/3
svojeg dnevnog budžeta, a od destinacije traže osobnost, traže da
upoznaju kraj koji posjećuju kroz tanjur, povijest, priču i
osobnost destinacije.”
Cilj edukacije bila je razmjena znanja i iskustava o lokalnim
proizvodima i receptima kako bi zajedničkim snagama pozicionirali
Karlovac kao kvalitetnu gastronomsku destinaciju. Edukacija će
ujedno biti podloga za gastro evente koji će se realizirati ove
godine prema novom konceptu.
– Hvala domaćinima, Trgovačko ugostiteljskoj školi Karlovac i
svim sudionicima radionice. Turističkoj zajednici grada Karlovca
i Gradu Karlovcu izuzetno je važan ovaj projekt. Drago nam je da
su i naši dionici prepoznali njegovu važnost. Nakon ove edukacije
dat ćemo restoranima neko vrijeme da odluče što će implementirati
u svoje jelovnike. Očekujemo od njih kreativna rješenja.
Sigurna sam da će si svatko od njih dati truda i barem jedno jelo
od gljiva ili s pivom ponuditi sugrađanima i posjetiteljima koji
u Karlovcu traže dobru okrepu. TZ grada Karlovca fotografirat će
sva ta jela koja će ugostitelji spremati kako bismo imali podlogu
za marketinške kampanje u danima koji nam dolaze. Očekuju nas i
brojne manifestacije, to je naša prilika da prezentiramo
karlovačku gastronomiju, izjavila je direktorica TZ
grada Karlovca Marina Burić.