Budući je Aglomeracija EU projekt, svi ostali – od izgradnje nasipa do rotora na Logorištu – bit će s njim usklađeni
– Kad se izvođači budu uvodili u posao, trebat će napraviti doradu predloženih elaborata regulacije prometa u kojima će se uzeti u obzir preporuke ove Studije, ograničenja gradilišta koja će imati izvođači, vrste strojeva kojima će se raditi i svi ostali utjecaji gradilišta na promet. Zato će trebati imati uvijek dobro usklađene i usuglašene faze radova, voditi računa da koliko god je moguće se osigura nesmetano odvijanje prometa i imati stalnu koordinaciju sa žurnim službama kako bi one znale u svakom trenutku koje rute mogu koristiti, koje ne,r ekao je Marko Šoštarić, s Fakulteta prometnih znanosti Zagreb na predstavljanju Studije upravljanja prometom za vrijeme realizacije projekta Poboljšanje vodnokomunalne infrastrukture aglomeracije Karlovac – Duga Resa.
Kako kaže, i drugi gradovi rade projekte aglomeracije, ulaganja u infrastrukturu i neki možda nisu krenuli s ovako sustavnim promišljanjem cijelog projekta, pogotovo njegovog utjecaja na promet pa se negdje događa, vidi se iz medija, da se na nekom mjestu kopalo 7 puta, više puta otkopavala i zatrpavala ista lokacija i sl.
– Kroz ovu Studiju pokušat ćemo izbjeći takve situacije u Karlovcu i području cijele Aglomeracije i regulaciju prometa napraviti takvom da ima što manji negativni utjecaj na život i rad građana. To je 35 projekata, 18 zona i bit će veliko gradilište, nekakvih ograničenja će biti, nekakvih usporenja prometa će biti, ali pokušat ćemo naći najbolju alternativu da sve može funkcionirati održivo, protočno i sigurno, zaključio je Šoštarić.
Budući je Aglomeracija EU projekt, svi ostali – od izgradnje nasipa do rotora na Logorištu – bit će s njim usklađeni jer on mora biti završen u roku, do rujna 2023. I sve privremene regulacije prometa bit će usklađivane kako se, primjerice, ne bi dogodilo da bude istovremeno zatvorena i glavna cesta i ona koja joj je alternativa za odvijanje prometa. Sve to kako bi se problemi i teškoće koje će se javljati na terenu kad krenu radovi bili smanjeni na najmanju moguću mjeru.
– Jedna od bitnih sastavnica cijele ove priče je i činjenica da ovim projektom upravljaju općine i gradovi, odnosno, ViK. Imamo iskustvo na D-6 gdje Grad ne upravlja projektom, upravljaju Hrvatske ceste, i imamo zaista tragičnu situaciju, ne toliko vezanu uz Hrvatske ceste, koliko uz samog izvođača koji ne doživljava probleme stanara. U tom kontekstu smo i postavili neke odrednice prema kojima ćemo se u narednom vremenu ponašati. Ovaj projekt će definitivno obilježiti duže razdoblje, promijeniti lice nekih dijelova grada pa i Zvijezde i čini mi se da je ovo korak koji nismo smjeli propustiti, ovaj EU novac nismo smjeli ostaviti Europi nego potrošiti u Karlovcu. Koliko god nam bilo teško i komplicirano, ovi radovi izazivali već sad nelagodu, vjerujem da smo svi zajedno svjesni važnosti svih ovih projekata, kazao je gradonačelnik Damir Mandić.
Rekao je da je za svih 5 grupa radova (1. Turanj i Kamensko, 2. Drežnik i Hrnetić, 3. Gornja Švarča i Gornje Mrzlo Polje, 4. Mala Švarča, Gornje Mekušje, Zvijezda i 5. Donja Švarča, Jamadol, Tušmer, Jozefinska, Belajske Poljice) proveden postupak javne nabave, za dvije donesene odluke o odabiru izvođača i u narednim tjednima slijedi uvođenje u radove, dok se za tri provjerava dokumentacija.
Direktorica Vodovoda i kanalizacije Katarina Malenica navela je da su radovi vrijedni 413,4 milijuna kuna, od kojih je 227,4 iz EU, Ministarstva zaštite okoliša i energetike 41,3, Hrvatskih voda također, dok će ViK uložiti 15,9, Grad Duga Resa 3,9, a Općina Barilović više od 735.000 kuna. Paralelno će ViK uložiti još 26,7, Grad Karlovac 70,4, a Grad Duga Resa 1,7, HEP 6,8, te Gradska toplana 4,4 milijuna kuna. Obnavljat će se i graditi kanalizacijska i vodoopskrbna mreža, ali i oborinska odvodnja, nogostupi, prometnice.
Građani će o radovima u njihovim naseljima informacije dobiti prije no što radovi počnu na adrese, a sve će biti objavljeno i redovito ažurirano na web stranici Vodovoda i kanalizacije.