- Brine nas što se izvođača kontinuirano ne drži dogovorenog, rekao je Mandić
– Mi raskinuti ugovor s izvođačem ne možemo jer ga nismo ni
sklopili, sklopile su ga Hrvatske ceste. Ono što već sad znam, a
rekao sam to i HC i izvođaču: dobit će negativnu referencu Grada
Karlovca kad se radovi završe. Mogu završiti sutra, ali će dobiti
negativnu referencu, izjavio je gradonačelnik Damir Mandić na
današnjem posljednjem Aktualcu u ovom sazivu Gradskog vijeća.
O radovima na dionici D-6 raspravu je otvorio Čedomir Tatalović
(Živi zid), ispričavši da za asfaltiranje na Borlinu ima
fotografije i potvrdu građevinskih inženjera da je, umjesto
čistim tucanikom, “podloga za asfaltiranje rađena mješavinom
blata i tucanika”.
– Drugi dan nakon što je uslikano već je asfaltirano! Posljedica
će biti da će se za godinu dana morati poravnavati. Tko je
izvršio kontrolu radova? Da li postoji nadzorno tijelo koje je to
obavljalo, pitao je Tatalović.
Mandić je potvrdio da o tome imaju informaciju i u gradskoj
upravi jer svakodnevno prate što se događa iako nemaju
ingerenciju nad projektom.
– Za taj dio odgovaraju Hrvatske ceste. S razine gradske uprave
“slažemo” sve moguće situacije koje će se dogoditi nakon
završetka projekta i arhiviramo sva događanja jer očito, kako sad
stvari stoje, može nam dogoditi da izvođač odradi sovje, a nama
ostanu problemi. Komunicirao sam ovo s Upravom Hrvatskih cesta
više puta, u četvrtak ponovo imamo sastanak na istu temu i mogu
samo potvrditi ovo što ste rekli, izjavio je Mandić.
Rekonstrukciju D-6, odnosno, da se gradi oborinska, ali ne i
fekalna kanalizacija spomenuo je i Dubravko Golubić (nezavisni),
dok je Dragica Malović (SDP) pitala što će, kao gradonačelnik,
poduzeti ako se radovi produže i kako će biti sanirane ceste koje
služe kao alternativni pravci.
– Preuzeli smo na sebe odgovornost premda nismo trebali, da imamo
kakvu-takvu kontrolu nad projektom vezano za promet, svjestan sam
da su nam ograničene manevarske sposobnosti. Nitko ne dovodi u
pitanje provedbu projekta kao nužnu, ali ovi radovi u ovom
obimu i na ovaj način nadmašuju sposobnosti izvođača radova;
Hrvatske ceste su ga izabrale. Imamo sastanak u četvrtak po tom
pitanju, sad više nije problem samo promet i svakodnevni život
ljudi na Dubovcu, Borlinu, Stativama, Maloj i Velikoj Jelsi, sad
se dovodi u pitanje poslovanje pivovare. Imamo prijedloge i
vjerujem da ćemo do kraja tjedna ili sljedeći imati konkretnije
informacije. Brine nas što se izvođač kontinuirano ne drži
dogovorenog. Svaki mjesec se dolazi s novim zahtjevima koji, po
nama, nisu realni. Stručne službe smatraju da su se ti radovi
trebali organizirati na potpuno drugačijoj osnovi, ali ponavljam:
ne možemo upravljati do kraja projektom, kazao je Mandić.
Malović je zanimalo može li Grad raskinuti ugovor s izvođačem
radova, računati penale ili nešto slično, no Mandić je ponovio da
je ugovor s izvođačem radova sklopio HC, a ne Grad pa ga Grad ne
može ni raskinuti. Ono što će učiniti kad radovi završe, dat će
im negativnu referencu. Od HC, pak, Grad je zatražio da preuzme
obvezu saniranja cesta.
– Nisu nam odgovorili. Po sadašnjoj procjeni, 5 milijuna kuna je
šteta na gradskim cestama zbog rekonstrukcije D-6. Izvođaču ne
možemo dati penale jer ugovor nije potpisan s nama, nego s HC.
Uredno vodimo evidenciju svega jer smatramo da odnos izvođača
prema gradu i građanima je više nego nekoretkan, odnosno,
površan. Naći ćemo način kako zaštiti sebe, prvo mislim na
uništene ceste, zaključio je Mandić.