GDJE JE ZAPELO?

Da je bilo po planu, radovi na izgradnji gradskog prstena u Karlovcu sad bi bili pri kraju – za realizaciju projekta Hrvatske ceste u ovoj godini osigurale 10 milijuna kuna

Hrvatske ceste se u ovoj godini osigurale 10 milijuna kuna za nastavak izgradnje gradskog prstena, no kako nije okončana projektna dokumentacija, projekt je posljedično brisan iz plana

Dugo očekivani nastavak izgradnje gradskog prstena u
Karlovcu ponovno je aktualiziran na zadnjoj sjednici
Gradskog vijeća. Kako je gradonačelnik Damir Mandić rekao s
govornice, a prenio KAportal, potez se projektira i kroz tri,
četiri mjeseca, imat će i potreban papirnati okvir,
odnosno dokumentaciju. 

No, prema planu Hrvatskih cesta prva faza
radova trebala je početi još u trećem kvartalu ove godine.
Kako projektna dokumentacija ni građevinska dozvola nisu
ishođene do tada, iz HC-a su na upit KAportala
potvrdili da je drugim rebalansom ovaj projekt posljedično
brisan iz plana nabave.  

– Izrada idejnog projekta i ishođenje lokacijske dozvole u
nadležnosti su Grada Karlovca, pritom je lokacijska dozvola
ishođena, dok je u nadležnosti HC izrada glavnih projekata i i
ishođenje građevinske dozvole, pojasnili su iz HC. 

Vrijednost planiranih radova, Hrvatske ceste
procijenjivale su na 9,9 milijuna kuna, plus pola milijuna
kuna troškova nadzora, a cijeli projekt prve faze dužine 530
metara trebao je biti gotov u roku od četiri mjeseca, odnosno u
ovo vrijeme da je bilo sve po planu, radovi bi se privodili
svome kraju. 

Kako je gradonačelnik Mandić rekao, početak radova odužilo
je rješavanje imovinsko –  pravnih
odnosa. Podsjetimo kako ta problematika
prati ovaj projekt od samog njezinog začetka, od
prije gotovo dvadeset godina.
Tadašnji gradonačelnik Božidar Joha (SDP) u nastavku
izgradnje gradskog prestena isticao je da se bori i s
“političkim obmanama i opstrukcijama” u
režiji gradskog pročelnika Mire Škrgatića, kasnije
HDZ-ova gradonačelnika.  

Naime, projekt je u svojim počecima bio u istoj poziciji
kao i danas, Hrvatske ceste su se obvezale financirati radove,
dok je rješavanje imovinsko pravnih odnosa i dokumentacije bila
zadaća gradske uprave.  

No, budućnost projekta nikad nije bila sporna, a čak ga je i
HDZ-ova vlast u Karlovačkoj županji isticala da je
“amenovan” na sjednici Vlade na čelu s premijerom Ivom
Sanaderom u Karlovcu, u predizbornom travnju 2005.
godine. U narednim mjesecima, nakon smjene gradske vlasti, u
mandatu gradonačelnika Mire Škrgatića, nastavilo se
u obećavajućem tonu o početku gradnje “ovog ljeta”,
“sljedeće godine”, “za dvije godine”.  

A dogodilo se upravo suprotno, cijeli projekt prebačen je
na gradsku razinu, pa ispada da tadašnji visokopozicionirani
lokalni dužnosnici, kojima se davalo na velikoj važnosti,
nisu bili od velike pomoći. Ne zaboravimo da je i
gradonačelnik Škrgatić u travnju 2007. godine dao
ostavku i prešao na novu dužnost na državnoj razini
da “pomogne stranci u realizaciji složenijih infrastrukturnih
projekata u Karlovačkoj županiji i gradu
Karlovcu”.  

Nakon njega, ni gradonačelnik Damir Jelić u svom
desetogodišnjem mandatu nije se libio ne obećavati početak
radova. Za njegova mandata, kako je i on tada isticao, tekla je
i “borba” da se projekt ponovno vrati na nacionalnu razinu, ali
u svakom slučaju, obećavao je, da izgradnja ne bi trebala
početi prije 2012. godine. No očito je negdje
štekalo u HDZ-ovoj vertikali, jer cijelo to vrijeme radovi
na izgradnji gradskog prstena dalje od Novog centra nisu
došli.  

Naravno, opet postaje ključna sjednica Vlade u
Karlovcu, ali sada u prosincu 2017. godine, na čelu s
premijerom Andrejem Plenkovićem. Nakon nje došlo je do
prekategorizacije ceste i potpisivanje sporazuma između Grada
Karlovac i Hrvatskih cesta, kojim se je Grad
u ime i za račun HC-a obvezao rješavati imovinsko – pravne
odnose, a Hrvatske ceste izvršiti radove na spomenutom
prometnom pravcu. Isto onako kako se u cijeli projekt krenulo
prije dvadeset godina. 

Tri godine kasnije, prema riječima gradonačelnika
Mandića, ključna za realizaciju postaju sljedeća tri, četiri
mjeseca. Financijska sredstva Hrvatskih cesta očito ne bi
trebala bit sporna. Ako ih je bilo u trećem kvartalu ove
godine, za vjerovati je da će ih biti i u trećem kvartalu
sljedeće godine.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest