E-ARHIVA

Karlovačka županija uključena u veliki posao digitalizacije starih akata o gradnji, pročelnica Jarnjević: Prenatrpani arhivi konačno će postati prošlost

Plan je da se neće morati više obilaziti niz različitih institucija, nego će uredi za graditeljstvo imati pristup digitalnim aktima, koje će moći po zahtjevima "izvlačiti" iz sustava, kazala je Jarnjević.


Karlovačka županija, odnosno njezin Upravni odjel za
graditeljstvo i okoliš uključena je u projekt “E-arhiva” koji se
odnosi na digitalizaciju postojećih akata o gradnji na području
cijele Republike Hrvatske.

Realizacija kreće tikekom veljače 2022. godine, a predvidivi rok
završetka je prosinac 2022. Ovime se planira nadogradnja
postojećeg sustava eDozvola za uvoz digitalizirane arhivske
građe, odnosno akata o gradnji izdanih prije uspostave eDozvole.
Osnovna zadaća je skeniranje i preuzimanje podataka sa svih akata
o gradnji, za razdoblje od 15. veljače 1968. godine do 2015.
godine, odnosno do uspostave modula eDozvola. Na razini cijele
države plan je skenirati 2 milijuna akata, odnosno 6 milijuna
stranica formata A4.

Što to znači za građane i za nadležne urede pojasnila nam je
pročelnica Upravnog odjela za graditeljstvo i okoliš Karlovačke
županije Marina Jarnjević.

– Mi smo kao županija, kao i sve ostale županije na razini
države, u komunikaciji s Ministarstvom prostornog uređenja,
graditeljstva i državne imovine vezano uz ovaj projekt, a sada su
konačno poduzeti koraci da se to zaista i realizira. Što to uopće
znači za naše službe, ali i za građane? Naravno, kad se
realizira, to bi značilo da u slučaju da vam treba neki stari
akt, a ovdje govorimo o onim aktima za gradnju koji se trajno
čuvaju, kao što su lokacijske, građevinske (također i sukladno
bivšim propisima pod drugim nazivima izdavani kao npr. Potvrda
glavnog projekta, Rješenje za građenje itd. ) i uporabne dozvole,
plan je da se neće morati više obilaziti niz različitih
institucija, nego će uredi za graditeljstvo imati pristup
digitalnim aktima, koje će moći po zahtjevima “izvlačiti” iz
sustava, kazala je Jarnjević. 

Dodaje da se očekuje i pojednostavljenje postupaka. Ukoliko je
riječ, primjerice, o rekonstrukciji objekta, na način da sami
referenti mogu utvrditi zakonitost određenog objekta koji je
osnova za rekonstrukciju. 

Često puta stari akti glase na druga imena, na pravne prednike i
slično, tako da ćemo zapravo s vremenom vidjeti kako će to sve
funkcionirati u svim sustavima koji su već uspostavljeni na
razini države, kao što je npr. e-građani. Kada je pokrenut sustav
eDozvola također je bilo mnogo nepoznanica, a sad nam je sasvim
normalno raditi u takvom sustavu. O kojem broju predmeta koji će
se morati skenirati i biti uneseni u digitalnom obliku teško je u
ovom času točno govoriti, jer Karlovačka županija ima urede u 5
različitih gradova (Slunj, Ozalj, Ogulin, Duga Resa i Karlovac za
šire područje Karlovca), ali županijske službe će u narednom
razdoblju biti na raspolaganju djelatnicima resornog
Ministarstva.

– Ne raspolažemo dokumentacijom prije 2008. godine dok uredi za
graditeljstvo nisu bili u djelokrugu Karlovačke županije, osim
jednog manjeg dijela iz 2005. i 2006. godine. Sve ostalo što je
obveza trajno čuvati, a izdano je do 2015. godine, imamo na
različitim lokacijama, ovisno o nadležnosti, dok su od 2015.
godine otkad je uspostavljen sustav eDozvola svi akti već u
digitalnom obliku. Kako god, posao je pred svima nama, a čim je u
svrhu lakšeg rada i dostupnosti podataka našim građanima i
poslovnim subjektima, podržavamo takve aktivnosti, navodi
pročelnica Jarnjević uz zaključak.

Nakon toga bi i pretrpani arhivi papirnatom dokumentacijom
konačno postali prošlost.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest