POLITIČKA ODLUKA

Zaključak tematske sjednice: Javni linijski prijevoz treba unaprijediti, je li rješenje da Grad jednog dana ima vlastitu prijevozničku tvrtku?

foto ilustracija - arhiva KAportala

Moje je mišljenje i moj politički stav je da javni prijevoz bude besplatan i vjerujem da ćemo se tu vrlo vjerojatno vrlo brzo složiti. Jedino se moramo dogovoriti kako ćemo to isfinancirati, kazao je Mandić

Za gradskog vijećnika Dimitrija Birača (Nova ljevica), koji je
više puta sazivao tematsku sjednicu o javnom linijskom
prijevozu putnika u gradu Karlovcu, puno dvojbe nema –
hoće li biti javni ili privatni gradski prijevoz to je prije
svega političko pitanje, a ne stručna odluka.  

– Dosadašnji ugovor o koncesiji koji je trajao deset godina čista
je katastrofa, pokazatelj je tko potpisuje na deset godina
koncesiju na ovaj način, ali pokazatelj je da ni ona vlast tada
nije imala viziju i ne želim da je ni ova nema. Ovdje nam stoji
da nam je cilj unaprijediti javni prijevoz. Ja se s time ne
slažem. Cilj je osmisliti novi javni prijevoz, a ne unaprijediti.
Pa on sada ne postoji, poručio je Birač.  

U nastavku je naglasio kako je javni prijevoz krvotok
organizma grada Karlovca, on razvija njegove dijelove. On nije tu
samo za školarce i najstarije nego i za radnike i tako stvara
dodatnu vrijednost.

– Svi kažu kako se trebaju stvoriti uvjeti za razvoj
gospodarstva. Evo javni prijevoz je jedan od uvjeta. Ali kad se
spomene javni prijevoz onda gradonačelnik kaže koliko će to
koštati. Ako je poanta da pomognemo razvoju zajednice i ekonomije
onda nije poanta koliko košta nego je poanta da to bude
sredstvo. 

– Što znači rentabilno ili nerentabilno? Ne znači samo dobit i
prihod već i kako će to razvijati naš grad. Za mene nema dileme,
treba biti javna firma. Treba nam javni prijevoz koji uključe
društvene interesa, a to neće biti privatni koncesionar, poručio
je Birač. 

Gradonačelnik Damir Mandić slažio se da sadašnji javni
prijevoz nije javni prijevoz već prijevoz školske djece, isto
tako da hoće li se ići na osnivanje gradske tvrtke ili privatnog
pružatelje usluge je politička odluka.

– Tu političku odluku ja očekujem da ćemo je donijeti konsenzusom
kad budemo imali matematiku. Moje je mišljenje i moj politički
stav je da javni prijevoz bude besplatan i vjerujem da ćemo se tu
vrlo vjerojatno vrlo brzo složiti. Jedino se moramo dogovoriti
kako ćemo to isfinancirati. 

Birač je dodao da kad se gleda matematika u velikoj većini
slučajeva će ispasti da privatnik jeftiniji nego gradska firma,
ali zato jer je njegov cilj nije razvoj Karlovca, njemu je bitno
da preveze od točke A do točke B i da zaradi jedan dio
novaca. 

– No gradu Karlovcu koji je vlasnik gradske firme bi trebao bit
cilj razvoj grada, razvoj u prostoru. U ovo vrijeme krize zapadne
zemlje gotovo preko noći otkupljuju poduzeća na godinu, dvije,
tri jer kada je nešto od strateške važnosti onda se ne računa
matematika nego kako razvijati dalje grad, poručio je. 

Gradonačelnik je pojasnio da kada govori o matematici onda
govori iz pozicije odgovornosti. 

– Vjerujem da ćemo u te tri godine imati bolji javni prijevoz
nego sada. Možemo donijeti odluku da za pola godine idemo u javnu
firmu ali nemojmo je donijeti da ne znamo što nas čeka, naglasio
je Mandić.  

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest