Čuli smo podatak da će buduća nizinska pruga imati čak 16 infrastukturnih objekata u najužem dijelu gradu, od novih mostova i nadvožnjaka, kroz arhitektonsko - urbanistički projekt ćemo dobiti i kako će oni izgledati.
Projekt izgradnje poslovno – stambenog kompleksa s podzemnom
garažom i neboderom između Nazorove i “brze ceste” ipak nije
mrtav kako se proteklih godina činilo. Po novim saznanjima
KAportala iz gradske uprave, sve što se bude tamo gradilo, pa i
puno šire, bit će obuhvaćeno jednim urbanističko – arhitektonskim
natječajem.
Radi se, pojasnio je gradonačelnik Damir Mandić, o jedinstvenom
primjeru da se struka na ovaj način konzultira za širi koncept
unutar gradskog prostora, a radi se o obuhvatu od autobusnog
kolodvora, željezničke postaje, trga, nadzemne garaže kod
McDonald’sa i kompleksa kod pothodnika. Upravo na tu temu je
prije tjedan dana u gradskoj upravi održan sastanak.
Širi obuhvat
– GUP-om je propisana izrada urbanističkog plana uređenja na toj
lokaciji, a postoji i sporazum s investitorom da nam budu
partneri u aktivnostima izrade urbanističko – arhitektonskog
natječaja. Napravljena je urbanističko – arhitektonska podloga i
tu su valorizirani svi subjekti u okruženju same lokacije kojoj
je vlasnik Mešić Com kao investitor budućeg objekta, no to je
samo jedna od više točkica. Kroz natječaj će se rješavati šira
zona, od autobusnog kolodvora, područja buduće nadzemne garaže
ali i izgradnje drugog kolosijeka nizinske pruge, kazala je
pročelnica gradskog Upravnog odjela za prostorno uređenje
Vesna Ribar.
Pruga je neminovnost i stoga je bilo potrebno ugraditi je u
podlogu, a kako je kazala Ribar, imali su vrlo kvalitetan
sastanak s predstavnicima HŽ-a koji se slažu da se kroz natječaj
riješi i arhitektonsko rješenje perona i onog dijela, što je nama
želja, da drugi kolosijek pruge bude u nekom zatvorenom
ambijentalnom arhitektonskom rješenju koje će se kroz taj
natječaj i dobiti. Da se smanji buka, rasipavanje čestica i
obzirom da je pruga zatečena datost grada Karlovca, rekla je
pročelnica.
Čuli smo podatak da će buduća nizinska pruga imati čak 16
infrastukturnih objekata u najužem dijelu gradu, od novih mostova
i nadvožnjaka, kroz arhitektonsko – urbanistički projekt ćemo
dobiti i kako će oni izgledati.
Podzemna i nadzemna garaža, peroni…
– Postoji još nekih zahtjeva i potreba investitora vezana uz
zemljišta u blizini suda i Kauflanda bit će obuhvat podijeljen u
tri zone. Jedna je trg i objekt u vlasništvu privatnog
investitora, druga će obuhvatiti izgled perona, jedna nadzemna
garaža i uređenje trga. Omogućit ćemo da se elaborat javno
prezentira, nama su konzultanti Udruženje hrvatskih arhitekata
koji su za ovakav postupak rekli da je jedan od pilot projekata u
Republici Hrvatskoj, kazala je Ribar.
Partneri su i karlovački arhitekti, građevinari i geodeti, a
održan je i sastanak s investitorom i dogovoreno je da se kroz
natječaj dobije rješenje budućeg objekta, nebodera i zgrade koja
će biti obvezujuća za samu izgradnju. Neće se ići na
improvizaciju novih rješenja nego će to biti podloga. Radi se i o
podzemnoj garaži u privatnom vlasništvu, javnoj nadzemnoj garaži
koja će riješiti problem prometa u mirovanju i drugih
infrastrukturnim građevinama. Gradonačelnik Damir Mandić je rekao
da je jako zadovoljan samim sastankom jer se uspjelo pomiriti
struku, investitora i javnih. potrebe Grada Karlovca.
Jedan od elemenata je bio i da investitor neće moći dokupiti
parkirna mjesta nego će morati izgraditi svoju podzemnu garažu i
to je investitor prihvatio. Kako kaže, Mandić ovo je primjer koji
je zahtjeva, a za kojeg se nada da će biti realiziran.