Predstavnik suvlasnika, osim izrade rasporeda čišćenja snijega, mora voditi računa i o tome da zgrada ima adekvatnu lopatu (ili više njih) i dovoljnu količinu soli za posipanje kako bi se spriječilo zaleđivanje nogostupa, navodi Kristović.
S prvim ovogodišnjim snijegom, a prvim “pravim” ove zime stigle
su i ne baš uvijek popularne obveze stanara, a to je njegovo
čišćenje.
Iz karlovačke Udruge suvlasnika – stanara podsjetili su da je
za organizaciju čišćenja snijega zadužen predstavnik
suvlasnika koji treba na oglasnu ploču istaknuti raspored
čišćenja.
– Na rasporedu čišćenja snijega bi se trebali nalaziti svi
stanari u zgradi, bez obzira jesu li vlasnici stana, stanari ili
podstanari. Naravno, u taj raspored nikako neće biti uključene
osobe s invaliditetom ili starije i nemoćne osobe. A upravo zbog
njih o čišćenju snijega treba posebno voditi računa.Također je
obaveza očistiti snijeg odnosno omogućiti da djelatnici “Čistoće”
mogu nesmetano odvoziti otpad ako zgrada/ulaz imaju smetlarnik,
kaže Alen Kristović, predsjednik udruge.
Što se pak rasporeda za čišćenje snijega objavljenog na oglasnoj
ploči u zgradi,on bi trebao biti napravljen sukladno i
GDPR-u. Na web stranicama AZOP-a objavljeno je da su
suvlasnici obvezni čistiti snijeg, dok predstavnici suvlasnika
trebaju izraditi raspored čišćenja snijega, ali pod određenim
uvjetima.
Sukladno članku 6. stavku 1. Opće uredbe obrada osobnih podataka
je zakonita samo ako i u onoj mjeri u kojoj je ispunjeno najmanje
jedno od sljedećeg:
– Ispitanik je dao privolu za obradu svojih osobnih podataka u
jednu ili više posebnih svrha. Obrada je nužna za izvršavanje
ugovora u kojem je ispitanik stranka ili kako bi se poduzele
radnje na zahtjev ispitanika prije sklapanja ugovora. Obrada je
nužna radi poštovanja pravnih obveza voditelja obrade. Obrada je
nužna kako bi se zaštitili ključni interesi pravnih obveza
voditelja obrade. Obrada je nužna za izvršavanje zadaće od javnog
interesa ili pri izvršavanju službene ovlasti voditelja obrade.
Obrada je nužna za potrebe legitimnih interesa voditelja obrade
ili treće strane, podsjećaju u udruzi.
U odnosu na objavu rasporeda na oglasnoj ploči u stambenoj
zgradi, te osobito javno na mrežnim stranicama upravitelja
zgrade, AZOP smatra da se ista svrha (obavještavanje suvlasnika o
datumu zaduženja čišćenja snijega) može postići manje invazivnom
metodom. Naime, Agencija smatra da bi se u rasporedu čišćenja
snijega umjesto imena i prezimena suvlasnika, trebali navesti
drugi podaci, kao npr. broj stana koji je taj dan zadužen za
čišćenje snijega ili kat zgrade. Javnom objavom rasporeda
čišćenja snijega s imenom i prezimenom suvlasnika omogućio bi se
uvid u raspored svim neovlaštenim osobama koje imaju fizički
pristup zgradi.
– Dakle, postoje određena pravila, možda trebate imati privolu
svih suvlasnika ili se snaći na neki drugi način, ali raspored
čišćenja snijega mora biti objavljen i svi ga se trebaju
pridržavati. Predstavnik suvlasnika, osim izrade rasporeda
čišćenja snijega, mora voditi računa i o tome da zgrada ima
adekvatnu lopatu (ili više njih) i dovoljnu količinu soli za
posipanje kako bi se spriječilo zaleđivanje nogostupa, navodi
Kristović.
Dodaje da naravno postoji i opcija da se za te poslove angažira
netko treći. Iako obično nije definirano ugovorom o upravljanju,
taj posao u ime suvlasnika zgrade može učiniti Upravitelj
angažiranjem izvođača koji ima odgovarajuću opremu.
– Budite oprezni, pazite na sebe i druge, brinite se za svoju
imovinu, izbjegnite eventualne ozljede i potencijalne tužbe,
napravite raspored čišćenja, pridržavajte ga se i očistite snijeg
ispred svoje zgrade. Ne zaboravite ni na led koji može pasti s
ruba krova ili oluka, rekao je još predsjednik Udruge.