Iznosio se čitav niz problema, od hidranata u jarcima, do autobusa koji staju pred obiteljskim kućama jer ne mogu na stajalištima, preko uzdignutih cesta, žute neupotrebljive vode iz vodoopskrbe...
– Došli ste soliti pamet i ubiti nam vrijeme te nas poslati kući praznom pričom. Nismo političari. Ako konkretno pitam, očekujem konkretan odgovor. Što ste odgovorili večeras? Ništa. Jeste li konkretan odgovor dali? Niste. Mlatite praznu slamu, kritizirao je jedan od sudionika skupa održanog jučer u DVD-u Hrnetić – Novaki.
Okupili su se građani i predstavnici Grada Karlovca, Vodovoda i kanalizacije kao ulagača, Vodoprivrede kao izvođača i tvrtke CAPITAL ING na poslovima izgradnje i rekonstrukcije vodovoda i odvodnje u sklopu projekta “Poboljšanje vodnokomunalne infrastrukture aglomeracije Karlovac-Duga Resa”. Podsjetimo, veliki projekt je u tijeku, vrijedan je više od 413 milijuna kuna a gotovo 70 posto ga financira Europska unija.
U ovom dijelu Karlovca planirana je izgradnja 11.954 metara kanalizacijske mreže, četiri crpne stanice, izvedba pripreme za kućne priključke u sektoru odvodnje, a u sektoru vodoopskrbe izgradnja 98 metara i rekonstrukcija četiri kilometara vodoopskrbne mreže te rekonstrukcija dijela kućnih priključaka vodoopskrbe.
Mještani su se našli s odgovornima ne bi li dobili odgovore na pitanja vezana za radove u tom dijelu grada, odnosno probleme na koje nailaze za tih radova, ali i kada će dobiti nogostup na čemu insistiraju godinama, a sada su organizirali peticiju koju će s tristotinjak potpisa ovoga tjedna predati Gradu Karlovcu.
Međutim, od nogostupa ove godine ništa, mada je, po tvrdnjama mještana, gradonačelnik Damir Mandić još 2017. godine rekao da će se graditi i unatoč tome što postoje projekt i građevinska dozvola. No, mora se dodatno projektirati.
– Grad Karlovac u veljači pokreće postupak nabave za novelaciju projektne dokumentacije na potezu od nadvožnjaka Drežnik do državne ceste 228. Tako će se i zatvoriti odvodni kanali, sagraditi nogostup i rekonstruirati javna rasvjeta. No, ove godine se nogostup neće graditi sigurno. Postupak nabave traje sigurno dva mjeseca, ako izuzmemo rokove i žalbe, a treba vidjeti hoće li i ponude biti u okviru procijenjene vrijednosti. Rok izrade projektne dokumentacije je tri ili četiri mjeseca. Za ovu godinu nema u proračunu sredstava za takvo ulaganje, a hoće li biti u sljedećoj, ne znam, rekao je Mario Stepan, stručni suradnik za gradnju gradskoj upravi.
Pojasnio je da se postojeći projekt i građevinska dozvola moraju prilagoditi situaciji koja će biti nakon radova na vodoopskrbi i odvodnji.
Voditelj Jedinice za provedbu projekata Vodovoda i kanalizacije Ivan Klokočki je istaknuo da se na Drežniku i Hrnetiću upravo ulaže 64 milijuna kuna u vodoopskrbu i odvodnju i da se ne može novac trošiti na sve komunalne probleme naselja, nego namjenski. “Nećemo sada riješiti problem nogostupa”, naglasio je Klokočki, na što je jedan od mještanina pitao zašto su uopće došli na sastanak jer je nedostatak nogostupa primaran problem od prvog dana. “Nećemo to sada ovdje riješiti”, ponovio je Klokočki, a mještanin se ustao i na izlasku kazao: “Hvala lijepa. Doviđenja”.
– Kupujete vrijeme i lažete. Pričate o projektima i dokumentaciji, no ako do sada niste napravili nogostup, nećete ga napraviti uopće. Godinu dana pričate isto. Najpoštenije je da priznate da nećete raditi nogostup. Sad ćete završiti ovo, pa onda slagati nogostup? O čemu pričamo, kritizirao je odgovorne.
O tom se problemu oglasio čak i dekan Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu izvanredni profesor doktor znanosti Marko Šoštarić koji je u svom mišljenju predložio reviziju plana rekonstrukcije ceste.
– U situaciji kada se nakon završetka radova na komunalnoj infrastrukturi bude obnavljala cijela cesta, dodatni trošak izgradnje nogostupa ne bi bio toliko visok da ga Grad Karlovac ne bi mogao platiti, posebno iz razloga što se s time značajno povećava sigurnost najranjivijih skupina u prometu – pješaka i školske djece, poručuje Šoštarić u mišljenju koje je predočeno na skupu.
Rasprava je nerijetko bila užarena. Iznosio se čitav niz problema, od hidranata u jarcima, do autobusa koji staju pred obiteljskim kućama jer ne mogu na stajalištima, preko uzdignutih cesta, žute neupotrebljive vode iz vodoopskrbe… Nadzorni inženjer Marko Jagačić je u jednom trenutku upitan smatra li da je dorastao zadatku.
– Jesam. Moguće je da napravimo pogrešku ili propust. Pričamo o velikoj zoni radova. Radili smo puno projekata i nikada nisam vidio ulagača koji toliko vodi brigu o brigama građana. Svaki upit građana ulagaču dolazi na našu adresu i nastojimo na sve to reagirati s izvođačem. Ako primijetite propust, konstruktivna opaska bi bila korisna, odgovorio je Jagačić.
Priznao je da je loše asfaltirano.
– Izvođač cestarskih radova je imao tehničkih poteškoća. Činjenica je da radovi nisu dobro izvedeni. Nastojimo to riješiti sveobuhvatno. Forsiralo se i htjelo postići maksimum, da se čim prije asfaltira. Popravit će se, poručio je.
Poduzetnici koji djeluju u kompleksu nekadašnjeg Voćeeksporta su pitali hoće li se cesta do njihovih radnih mjesta širiti, no to nije u planu.
– Nije li to nelogično? Svakog mjeseca plaćam tisuće kuna komunalne naknade, kao i druge kolege poduzetnici. Platit ćemo proširenje prometnice, ako treba. Tražimo samo dva metra širi asfalt do Voćeeksporta. Izračunajte koliko to stoji. Tamo radi šezdesetak ljudi, rekao je jedan od poduzetnika.
Od drugog tjedna će se s građanima održavati tjedni sastanci četvrtkom od 16 do 17 sati.