Za realizaciju cjelokupnog projekta nizinske pruge, uz dionice za koje su već ugovoreni radovi, potrebno je ukupno oko 2,7 milijardi eura
Nizinska pruga, ona od Rijeke do državne granice s Mađarskom, najsloženiji je i najskuplji projekt ovog investicijskog ciklusa te obuhvaća više različitih dionica na području Karlovačke županije. Svaka od njih ima svoje specifičnosti, a KAportal je provjerio u kojim su fazama provedbe.
Aktualni projekt rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac na željezničkoj pruzi Zagreb Glavni kolodvor – Rijeka prvi je dio nizinske pruge na području Karlovačke županije koji je već u fazi izgradnje.
Projekt je sufinanciran od strane EU, a uključuje rekonstrukciju postojeće željezničke pruge i izgradnju drugog kolosijeka uz postojeći u dužini 44 km, od kojih 15 km prolazi područjem Karlovačke županije.
Ovim projektom planira se rekonstrukcija kolodvora Karlovac, rekonstrukcija stajališta Lazina, prenamjena kolodvora Draganić u stajalište te izgradnja podvožnjaka Lazina i Ribnjak u Draganiću s pripadajućim cestovnim prometnicama umjesto željezničko-cestovnih prijelaza. Izvest će se i radovi izgradnje i obnove sustava kontaktne mreže te modernizacija signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja.
Nastavak projekta nizinske pruge prema Rijeci
Izvor: HŽ Infrastruktura
Cijelokupni projekt izrade studijske i projektne dokumentacije za modernizaciju željezničke pruge Zagreb Glavni kolodvor – Rijeka, dionica Karlovac – Oštarije, sufinanciran je od strane EU.
Iz HŽ Infrastrukture za KAportal su potvrdili da je do sada izrađenom studijskom dokumentacijom planirana rekonstrukcija postojećeg kolosijeka i dogradnja drugog kolosijeka na dionici Karlovac – Mostanje u duljini 3,1 km, izgradnja nove dvokolosiječne elektrificirane pruge na dionici Mostanje – Skradnik duljine 36 km i rekonstrukcija postojeće jednokolosiječne pruge na dionici Mostanje – Duga Resa u duljini 7,8 km.
– Na navedenim dionicama planira se rekonstrukcija stajališta Karlovac Centar, izgradnja novog kolodvora Mrežnički Brest i stajališta Belaj te rekonstrukcija kolodvora Mrzlo Polje i Duga Resa. Ovaj projekt koji se cijelim svojim zahvatom nalazi na području Karlovačke županije, a koji je usklađen s prostorno-planskom dokumentacijom županije, trenutačno je u postupku ishođenja Rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš, kažu u HŽ-u.
Projekt izrade studijske dokumentacije za modernizaciju željezničke pruge Zagreb Glavni kolodvor – Rijeka, dionica Oštarije – Škrljevo, također je sufinanciran od strane EU.
Do sada izrađenom studijskom dokumentacijom planirana je izgradnja nove dvokolosiječne elektrificirane željezničke pruge na dionici Skradnik – Krasica – Tijani. Ukupna duljina nove pruge iznosi približno 72 km, od čega na područje Karlovačke županije otpada približno 27 km za koje je trasa usklađena sa prostorno-planskom dokumentacijom Županije.
– Projektom je planirano i spajanje novoplanirane pruge s postojećom prugom preko Josipdola do Ogulina te spajanje s postojećom prugom Oštarije – Knin – Split prema Kninu. Na dijelu pruge koja prema ovom projektu prolazi Karlovačkom županijom planira se izgradnja novih kolodvora Skradnik i Drežnica. Projekt je trenutačno u postupku ishođenja Rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš, pojašnjavaju iz HŽ Infrastrukture.
Za realizaciju cjelokupnog projekta nizinske pruge, uz dionice za koje su već ugovoreni radovi, potrebno je ukupno oko 2,7 mlrd eura.
– Provedbom svih projekata na trasi povećat će se kapacitet pruga, podići brzina prometovanja putničkih vlakova do 160 km/h, teretnih do 120km/h i skratiti vrijeme putovanja te dodatno podići razina sigurnosti, naglašavaju u HŽ-u.