BEZ EU NOVCA NIŠTA?

Nizinska pruga od Karlovca prema Rijeci još bez konkretnih rokova, ali idejni plan postoji – evo što će se na karlovačkom području sve graditi i obnavljati

Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Za realizaciju cjelokupnog projekta nizinske pruge, uz dionice za koje su već ugovoreni radovi, potrebno je ukupno oko 2,7 milijardi eura

Nizinska pruga, ona od Rijeke do državne granice s Mađarskom, najsloženiji je i najskuplji projekt ovog investicijskog ciklusa te obuhvaća više različitih dionica na području Karlovačke županije. Svaka od njih ima svoje specifičnosti, a KAportal je provjerio u kojim su fazama provedbe. 

Aktualni projekt rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac na željezničkoj pruzi Zagreb Glavni kolodvor – Rijeka prvi je dio nizinske pruge na području Karlovačke županije koji je već u fazi izgradnje.  

Projekt je sufinanciran od strane EU, a uključuje rekonstrukciju postojeće željezničke pruge i izgradnju drugog kolosijeka uz postojeći u dužini 44 km, od kojih 15 km prolazi područjem Karlovačke županije. 

Ovim projektom planira se rekonstrukcija kolodvora Karlovac, rekonstrukcija stajališta Lazina, prenamjena kolodvora Draganić u stajalište te izgradnja podvožnjaka Lazina i Ribnjak u Draganiću s pripadajućim cestovnim prometnicama umjesto željezničko-cestovnih prijelaza. Izvest će se i radovi izgradnje i obnove sustava kontaktne mreže te modernizacija signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja.

Nastavak projekta nizinske pruge prema Rijeci

Izvor: HŽ Infrastruktura

Cijelokupni projekt izrade studijske i projektne dokumentacije za modernizaciju željezničke pruge Zagreb Glavni kolodvor – Rijeka, dionica Karlovac – Oštarije, sufinanciran je od strane EU. 

Iz HŽ Infrastrukture za KAportal su potvrdili da je do sada izrađenom studijskom dokumentacijom planirana rekonstrukcija postojećeg kolosijeka i dogradnja drugog kolosijeka na dionici Karlovac – Mostanje u duljini 3,1 km, izgradnja nove dvokolosiječne elektrificirane pruge na dionici Mostanje – Skradnik duljine 36 km i rekonstrukcija postojeće jednokolosiječne pruge na dionici Mostanje – Duga Resa u duljini 7,8 km. 

– Na navedenim dionicama planira se rekonstrukcija stajališta Karlovac Centar, izgradnja novog kolodvora Mrežnički Brest i stajališta Belaj te rekonstrukcija kolodvora Mrzlo Polje i Duga Resa. Ovaj projekt koji se cijelim svojim zahvatom nalazi na području Karlovačke županije, a koji je usklađen s prostorno-planskom dokumentacijom županije, trenutačno je u postupku ishođenja Rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš, kažu u HŽ-u.

Projekt izrade studijske dokumentacije za modernizaciju željezničke pruge Zagreb Glavni kolodvor – Rijeka, dionica Oštarije – Škrljevo, također je sufinanciran od strane EU. 

Do sada izrađenom studijskom dokumentacijom planirana je izgradnja nove dvokolosiječne elektrificirane željezničke pruge na dionici Skradnik – Krasica – Tijani. Ukupna duljina nove pruge iznosi približno 72 km, od čega na područje Karlovačke županije otpada približno 27 km za koje je trasa usklađena sa prostorno-planskom dokumentacijom Županije. 

– Projektom je planirano i spajanje novoplanirane pruge s postojećom prugom preko Josipdola do Ogulina te spajanje s postojećom prugom Oštarije – Knin – Split prema Kninu. Na dijelu pruge koja prema ovom projektu prolazi Karlovačkom županijom planira se izgradnja novih kolodvora Skradnik i Drežnica. Projekt je trenutačno u postupku ishođenja Rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš, pojašnjavaju iz HŽ Infrastrukture. 

Za realizaciju cjelokupnog projekta nizinske pruge, uz dionice za koje su već ugovoreni radovi, potrebno je ukupno oko 2,7 mlrd eura. 

– Provedbom svih projekata na trasi povećat će se kapacitet pruga, podići brzina prometovanja putničkih vlakova do 160 km/h, teretnih do 120km/h i skratiti vrijeme putovanja te dodatno podići razina sigurnosti, naglašavaju u HŽ-u. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest