Za formiranje konačne Liste reda prvenstva za kupnju stanova po POS programu pripadnost bilo kojoj političkoj opciji nije imala niti smije imati utjecaja na bodovanje i određivanja mjesta na rang listi, odgovaraju iz Grada
Čini se kao da nema kraja medijskom prepucavanju bivšeg vijećnika
Davora Petračića i karlovačke gradske uprave, a sve nakon što je
Petračić, inače vlasnik tvrtke za upravljanje zgradama, iznio niz
kritika na gradsku stambenu politiku i aktualni program poticajne
stanogradnje (POS) koji se provodi.
Petračić je u zadnjem istupu gradonačelniku javno uputio niz
pitanja, pa čak Grad optužio da se prijaviteljima uzima 500 eura
više nego što je cijenja gradnje. Prozvao ga je i za
antipoduzetničko ponašanje, kao i da se pogoduje politički
podobnima. Više o tome možete pročitati ovdje…
Iz karlovačke gradske uprave KAportalu je stigao poduži odgovor,
a radi velikog interesa javnosti objavljujemo ga u
cijelosti:
– Nepovoljan financijski model sigurno nije model koji uključuje
povoljniju kamatnu stopu, isključuje dodatne zarade prodavatelja,
a sve uz dodatnu podršku Grada koja uključuje zemljište i
infrastrukturu.
Tržišna cijena novog stana u Karlovcu nije 2.000 eura/m2, ali
uzmimo u obzir da za 50m2 obitelj bez kreditnog zaduženja
minimalno štedi 25.000 eura. Ako uzmemo u obzir kamatne stope,
kao i prosječnu tržišnu cijenu novogradnje, ti iznosi su daleko
značajniji.
Zanima nas model najma koji bi bio u skladu s pozitivnim
propisima RH i koji bi uključivao jasne i argumentirane kriterije
.
Ako rušenjem tržišta nekretnina smatrate pozitivan utjecaj na
cijene nekretnina koje su daleko iznad prihvatljivih za prosječnu
hrvatsku obitelj, onda smo sretni što kao jedinica lokalne
samouprave možemo barem na ovaj način pomoći u stabilizaciji
tržišta.
Ako smatrate da povoljnijom cijenom stanova štetimo privatnicima
koji ostvaruju zaradu na nekretninama, držimo da smo kao jedinica
lokalne samouprave odgovorni ponajprije prema svojim građanima.
Grad Karlovac napravio je sve u najkraćem mogućem roku kako za
projekt Velike vojarne, tako i za ostale projekte koje ste Vi
vodili ili zastupali, vodeći pri tom računa o pozitivnim
propisima RH, što biste Vi kao dugogodišnji poduzetnik i bivši
gradski vijećnik strebali razumjeti i podržavati.
A kad ste već javno postavili pitanja, evo i javnih odgovora:
(1.Zašto svim prijaviteljima niste objasnili da im u stvari
uzimate oko 500 €/m2 jer građenje takve zgrade košta 1.000,00
€/m2 i kome ide taj novac?)
1. Zakonom o društveno poticajnoj stanogradnji (NN br. 109/01,
82/04, 76/07, 38/09, 86/02, 7/13, 26/15, 57/18, 66/19 i 58/2021 u
daljnjem tekstu: Zakon)., člankom 19. stavak 2. određena je
cijena stana iz Programa POS-a na način da ista ne može biti viša
od etalonske cijene građenja uvećane za 50%, dakle iznosi
maksimalno 1.489,50 €/m2. Naime, sukladno najnovijem Podatku o
etalonskoj cijeni građenja (“Narodne novine” broj: 154/22),
etalonska cijena građenja iznosi 993 €/m2.
U navedenu cijenu stana uključena je:
– cijena građenja u visini etalonske cijene koja iznosi do 993,00
€/m2 NKP stana te podrazumijeva sve troškove izvedbe građevinskih
i drugih radova (pripremni, zemljani, konstrukcijski,
instalaterski, završni te ugradnja građevnih proizvoda, opreme
ili postrojenja) u vezi s građenjem stanova, odnosno stambenih
zgrada, uključujući porez na dodanu vrijednost, osim troškova
koji se odnose na zemljište, uređenje komunalne infrastrukture i
priključke građevine na infrastrukturu.
– cijena izrade projektno-tehničke dokumentacije, stručni nadzor
nad građenjem te vodni doprinos ostali su troškovi koji ne mogu
biti viši od 10% etalonske cijene građenja (ostali troškovi);
– cijena građevinskog zemljišta, uređenja komunalne
infrastrukture i ostalih troškova i priključaka na infrastrukturu
sadržana u prodajnoj cijeni m2 stana ne može biti viša od 50%
etalonske cijene građenja (496,50 €).
U cijenu opremanja komunalnom i drugom infrastrukturom uključeni
su troškovi: komunalnog doprinosa, građenja infrastrukture za
opskrbu pitkom vodom, odvodnju otpadnih voda, naknade za
priključke i troškove priključenja na vodovod i kanalizaciju,
priključka građevine na distribucijsku mrežu HEP-a, distributivnu
telekomunikacijsku mrežu, projektne dokumentacije i ishođenje
dozvola za prometnicu (ukoliko ista ne postoji), javnu rasvjetu i
pripadnu javnu površinu uz građevinu te možebitni priključak
građevine na infrastrukturu za opskrbu plinom ili drugom
toplinskom energijom.
APN djeluje kao neprofitna pravna osoba i u cijenu stana nije
moguće uračunati nikakve druge troškove izuzev gore opisanih,
stvarnih troškova.
(2. Ako ste odlučili spuštati cijene stanova na tržištu i
ponašati se i dalje antipoduzetnički (kao u doba socijalizma, što
naravno ne pamtite jer ste tada bili klinac) zašto ih onda ne
prodajete po cijeni 1.000 €/m2 što je i realni troška gradnje?)
2. Kako je navedeno i opisano u odgovoru na prethodno pitanje,
prodajna cijena stana sadrži samo i isključivo stvarne troškove
povezane s izgradnjom stana te će se stanovi po tako utvrđenoj
prodajnoj cijeni i prodavati.
(3. Koliko na pročišćenom popisu ima HDZ-ovih članova i očitih
simpatizera te onih koji bi da nema ovakve prilike nešto šćapnuti
ionako kupili stan na normalnom tržištu nekretnina?
(4. Zašto samo ta mala grupica odabranih ima korist od stambene
politike Grada Karlovca, a ne i svaki građanin grada Karlovca?
3. i 4. Društveno poticajna stanogradnja regulirana je Zakonom.
Gradsko vijeće Grada Karlovca donijelo je Odluku o uključenju
Grada Karlovca u Program društveno poticajne stanogradnje s
ciljem da se građanima omogući zadovoljenje stambenih potreba i
poboljšanje kvalitete stanovanja izgradnjom stambenih jedinica uz
poticaj javnih sredstava te uz mogućnost kupnje nekretnine po
pristupačnijim uvjetima od tržišnih u pogledu kamata i rokova.
Nakon donošenja te odluke imenovano je Povjerenstvo za provođenje
natječaja i utvrđivanje Liste reda prvenstva, u koje su imenovani
predstavnici Grada, APN-a i Gradskog vijeća Grada Karlovca iz
redova pozicije i opozicije. Donesenoj Odluci o uvjetima,
mjerilima i postupku za određivanje reda prvenstva za kupnju
stanova po POS programu na području Karlovca prethodilo je javno
savjetovanje u trajanju od 30 dana otvorenog roka za davanje
primjedbi i prijedloga na Nacrt prijedloga odluke. Odlukom su
jasno utvrđeni kriteriji i mjerila prijave na javni poziv za
kupnju POS stanova, te bodovanje i formiranje rang liste
prijavitelja.
Javni poziv za prikupljanje zahtjeva za kupnju stanova iz
Programa društveno poticajne stanogradnje na području Grada
Karlovca radi utvrđivanja Liste reda prvenstva bio je javno
objavljen i otvoren 2 mjeseca, a na koji su se sukladno odredbama
Odluke, mogli prijaviti svi građani RH koji ispunjavaju uvjete i
kriterije iz Zakona i Odluke.
Po pregledu i obradi svih zahtjeva, Povjerenstvo je utvrdilo
Listu reda prvenstva, na koju je bilo moguće uložiti prigovor, a
po donošenju odluke o njima, gradonačelnik utvrdio konačnu listu
reda prvenstva, po kojoj će APN prodavati stanove.
Za formiranje konačne Liste reda prvenstva za kupnju stanova po
POS programu pripadnost bilo kojoj političkoj opciji nije imala
niti smije imati utjecaja na bodovanje i određivanja mjesta na
rang listi. Jedini mjerodavni kriteriji su oni utvrđeni Zakonom i
Odlukom.
Program društveno poticane stanogradnje proveden je već u naselju
Grabrik gradnjom stambenih zgrada za potrebe zbrinjavanja
hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih
obitelji, u kojem je Grad Karlovac također darovao Republici
Hrvatskoj zemljište za izgradnju stambenih zgrada te snosio
troškove komunalnog opremanja. Smatramo da i u tom slučaju ne
možemo govoriti o “maloj grupici odabranih” već o stambenom
zbrinjavanju građana Karlovca, stečenom temeljem zakonskih
propisa, stoji u odgovoru gradske uprave.