PREGOVORI JOŠ TRAJU

Rokovi ističu, dogovor oko gradnje drugog kolosijeka pruge da Karlovca još nije postignut! Iz HŽ-a uvjeravaju da radovi idu dalje, evo na kojim lokacijama

Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Iz HŽ Infrastrukture odgovaraju za KAportal da se trenutno radovi odvijaju na sedam od ukupno 11 etapa

Što će biti s projektom rekonstrukcije postojećeg i
izgradnje drugog kolosijeka pruge na dionici Hrvatski Leskovac –
Karlovac, vrijednog 360 milijuna eura, te hoće li doći do raskida
ugovora između Strabaga AG i HŽ Infrastrukture, i dalje nije
posve jasno.  n

Ponovimo kako je do raspleta situacije u kojoj je ugrožen tako
značajan projekt došlo je jer HŽ Infrastruktura uvela
Strabag u posao bez pravomoćne građevinske dozvole za projekt i
za dionice pruge, što zakonski nije smjela.

Kako je KAportal već pisao, Strabag
je krajem lipnja pismeno zaprijetio raskidom ugovora jer, kako
tvrde, HŽ Infrastruktura nije ispoštivala sve odredbe ugovora.
Austrijska tvrtka u godinu dana poslala je 167 dopisa kojima je
izvijestila HŽ infrastrukturu o silnim nepravilnostima i
nepoštivanjima ugovora. 

Iz Strabaga ističu kako još uvijek nisu dobili tri potrebne
dozvole te da naručitelj radova, odnosno HŽ Infrastruktura, kasni
300 dana s predajom ovjerenih glavnih projekata. Navode kako dio
projektne dokumentaciji sadrži značajne greške i nedostatke,
ističući kako je potrebna izmjena. 

Prema njihovom mišljenju, izmjene su u nadležnosti naručitelja,
odnosno HŽ Infrastrukture. Zbog svega toga, tvrde, početak radova
u punom opsegu odgođen je za više od devet mjeseci te su
izračunali kako su zbog svih kašnjenja do sada pretrpjeli
troškove u iznosu većem od 5,5 milijuna eura.

Iz Strabaga su ukazali na još jedan problem

Tvrde da su od 19. travnja 2021., kada je predana ponuda za
ugovor pa do danas, troškovi materijala i radne snage znatno
porasli, te da početna ponuda ne odgovara stvarnim troškovima.

Austrijska tvrtka za realizaciju ovog projekta dala je ponudu od
225 milijuna eura (1,7 milijardi kuna) bez PDV-a, prije nego je
došlo do porasta cijena materijala. U dopisu navode kako su s HŽ
Infrastrukturom više puta razgovarali o korekciji cijena i
naknadi gubitaka, ali konsenzus nije postignut, pa Strabag
procjenjuju kako je cijena projekta do sada povećana za 50
milijuna eura.

U tijeku postupak mirenja

HŽ Infrastruktura zatražila je da se rok za pronalazak mirnog
rješenja produlji, dok je austrijska tvrtka 10. srpnja poslala
novi dopis i u njemu navodi da “uvažavajući pozitivne rezultate
postignute na sastanku održanom 10. srpnja 2023. godine”, a na
kojem se govorilo o sporu između dvije tvrtke, može još malo
produljiti rok, ali ne za 60 dana, koliko je tražila HŽ
Infrastruktura.

Pojašnjavaju kako su spremni djelomično udovoljiti zahtjevu i
produljiti rok za još 14 dana, odnosno do 25. srpnja, “istekom
tog roka Ugovor će se smatrati raskinutim”. No, iz HŽ
Infrastrukture odgovorili su na upit KAportala kako postupak
mirenja sa Strabagom se nastavlja, te je još uvijek u tijeku.

Butković u Karlovcu smirivao situaciju, županica i
gradonačelnik optimistični

Osvrnuvši se na pritužbu Strabaga da mu HŽ Infrastruktura nije
prije uvođenja u posao dala glavne projekte i 11 pravomoćnih
građevinskih dozvola, resorni ministar Oleg Butković prilikom
otvaranja obilaznice Turnja u Karlovcu rekao je da za većinu
radova dozvole postoje, da treba ishodovati još dvije, ali da
“nema nikakve zapreke da Strabag, tvrtka izabrana na javnom
natječaju, koja ima potpisan ugovor, ne bi radila”.

Ponovimo kako su cijeli slučaj za KAportal komentirali
gradonačelnik grada Karlovca Damir Mandić i županica Karlovačke
županije Martina Furdek Hajdin. Mandić je kazao kako treba
učiniti sve kako bi se otvorena pitanja čim prije riješila.
Pritom je uvjeren da ovaj projekt ni u kojem slučaju neće biti
doveden u pitanje.  

S druge strane, županica je ponovila ono što je poručio ministar
Butković u Karlovcu, naglasivši kako nema zapreke da Strabag,
tvrtka izabrana na javnom natječaju, ne nastavi taj posao. 

No, bez obzira na trajanje pregovora, radovi idu dalje. Iz HŽ
Infrastrukture kažu nam da se trenutno oni odvijaju na sedam od
ukupno 11 etapa. 

– Započeli su radovi na elektrovučnom postrojenju Mrzlo Polje,
radovi se izvode i na nadvožnjacima Pavučnjak, Cvetković i
Domagović, kao i na podvožnjacima Lazina i Ribnjak te na lokaciji
ceste Orlovac – Ilovac, poručuju iz HŽ za KAportal. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest