GRAD NIJE BIO SPREMAN?

Koordinacija projekta rekonstrukcije D6 bio je preveliki zalogaj za Grad Karlovac? Možemo: Čeka li nas ista “trakavica” i s projektima u Zvijezdi?

S obzirom da je ovo bio projekt Grada Karlovca i tvrtke Vodovod i kanalizacija d.o.o. Hrvatske ceste smatraju da zbog toga nisu krive što su se za vrijeme radova na D6 koristile i oštetile lokalne prometnice korištene kao obilaznice

Županijski vijećnik Dubravko Golubić (Možemo!) na Aktualnom satu
prošle sjednice Županijske skupštine tražio je informacije o
uporabnoj dozvoli D6 i o rekonstrukcijama cesta koje su korištene
i oštećene kao zaobilazni pravci.

Hrvatske ceste o uporabnoj dozvoli za cestu D6 u svom dopisu od
26. 10. 2023., odgovaraju kako su 8.11.2022. podnijele zahtjev
Gradu Karlovcu za organiziranje tehničkog pregleda i izdavanje
privremene uporabne dozvole. 

Zahtjev je Grad Karlovac odbio 30.1.2023., a razlog odbijanja je
odstupanje izvedenog stanja od projekta, uslijed prilagodbe
projektnog rješenja s postojećim stanjem na terenu. Izvedene
prilagodbe potrebno je legalizirati kroz izmjene i dopune
dozvole. Hrvatske ceste i Vodovod i kanalizacija d.o.o. su
naručile izmjene i nakon izmjene projekta ponovno će predati
zahtjev za tehničkim pregledom i uporabnom dozvolom. 

Iz političke platforme Možemo! napominju kako u odgovoru nema
informacije u kojoj je fazi izmjena projekta, kao ni informacije
kada će se ponovno zatražiti izdavanje uporabne dozvole, koja su
to odstupanja od projekta, radi li se o većim ili manjim
promjenama. Ostaje i otvoreno pitanje dorade dijelova građevine /
ceste D6 koji kvalitetom ne zadovoljavaju očekivane standarde, a
na što, otkako se prometnica koristi za promet, upozoravaju
stanovnici koji je često koriste.

O rekonstrukciji cesta koje su oštećene dok su služile kao
zaobilazni pravci kod radova na D6, Hrvatske ceste u svojem
odgovoru navode kako je Grad Karlovac 28.2.2022. uputio molbu za
sanaciju oštećenih prometnica kojom je Grad tražio financiranje
sanacija lokalnih prometnica, a koje su oštećene uslijed
povećanog obima prolaska teškog tereta i intenzivnog prometovanja
tijekom radova na D6.

Grad Karlovac je procijenio da bi navedena rekonstrukcija
oštećenih lokalnih prometnica vrijedila 4,7 milijuna kuna uvećana
za PDV. Zamolba je odbijena uz obrazloženje kako se uređenje same
prometnice moglo obaviti bez korištenja obilaznih pravaca
jednostavnim zatvaranjem jedne trake privremenim semaforima, a da
je ovo postalo nemoguće jer je uz uređenje prometnice odrađen
projekt novog kanalizacijskog sustava.

S obzirom da je ovo bio projekt Grada Karlovca i tvrtke Vodovod i
kanalizacija d.o.o. Hrvatske ceste smatraju da zbog toga nisu
krive što su se za vrijeme radova na D6 koristile i oštetile
lokalne prometnice korištene kao obilaznice.

– Postavlja se logično pitanje: je li moguće da nositelj
investicije, Hrvatske ceste d.o.o., zaista nisu znale kad se
investicija planirala da će se ispod ceste mijenjati i vodovodne,
kanalizacijske i sve druge instalacije? Ako su znale, a znale su,
morale su planirati da se izvođenje ovih radova neće moći
odvijati po postojećoj trasi D6 naizmjenično sa semaforima, već
da će se morati koristiti i alternativni pravci po lokalnim
prometnicama, mišljenja su u političkoj platfromi Možemo!.

Podsjećaju i na odgovor Grad Karlovac dobio 6.5.2022. godine, na
11. sjednici Gradskog vijeća održanoj 9.6.2022. gradonačelnik
Mandić na aktualnom satu je kazao: “Što se tiče cesta mi smo
dobili odbijenicu od Hrvatskih cesta za sanaciju obilaznih
pravaca. Njihovo objašnjenje je zakonito u konačnici – a to je da
ne mogu ulagati u tuđe.”

– Je li ovo ispravno objašnjenje odbijenice? Reći da se ne želi
ulagati u tuđu imovinu i odbijati odgovornost kao partner u
projektu, nije isto. Zbog čega gradonačelnik Mandić štiti
Hrvatske ceste?, ističu u Možemo. 

U nastavku pojašnjavaju kako je ugovorom između Hrvatskih cesta i
izvođača radova definirano kako je izvođač radova obavezan
sanirati sve štete nastale uslijed građenja i oštećenja na mreži
javnih i nerazvrstanih cesta koje se koriste tijekom izvođenja
radova. 

– Pitamo se zašto nije aktivirana ova odredba ugovora? Na
konferenciji za novinare koju smo održali 30.1.2021. godine
tražili smo da se odmah po završetku radova krene u sanaciju i
rekonstrukciju oštećenih lokalnih prometnica. Grad Karlovac očito
nije bio na to spreman i rekonstrukcije se čekaju, a stanovništvo
pati. Prema dostupnim podacima vidi se kako Grad kasni i luta,
podnosi zahtjeve za građevinske dozvole, pa sam sebi kasnije
odbija izdavanje istih i tako u nekoliko krugova. Sa
zaprepaštenjem se pitamo što se to događa? Kakvi su to
međuljudski odnosi u pitanju na koje se izgovara gradonačelnik
Mandić, a koji sprečavaju donošenje ispravnih odluka i konačan
početak radova!?

Dubravko Golubić je na sjednici Županijske skupštine u 7. mjesecu
2021. godine podsjetio na sastanak iz studenoga 2019. godine na
kojem je bivši župan Jelić organizirao sastanak s gradonačelnikom
Mandićem, tadašnjim ministrima Butkovićem i Čorićem i direktorom
Hrvatskih cesta na kojem je dogovoreno da će koordinaciju
projekta rekonstrukcije preuzeti Damir Mandić. 

– Ovo imenovanje je i bilo logično jer je 45
posto cjelokupne investicije snosilo gradsko poduzeće
Vodovod i kanalizacija d.o.o. Koordinator nije uspio;
koordinirati projekt rekonstrukcije D6 bio je preveliki zalogaj!
Ali ako iz arhive izvučemo Zapisnik sa sastanka održanog 16.
listopada 2019. u Uredu gradonačelnika između predstavnika Grada,
Hrvatskih cesta i Vodovoda i kanalizacije u kojem izrijekom piše:
“predstavnici Grada Karlovca zadnja tri tjedna obilaze lokaciju i
intenzivno amortiziraju nezadovoljstvo građana na čijem području
se radovi izvode”, možda je zapravo uloga koordinatora savršeno
odrađena tada i savršeno se odrađuje sve do danas, kažu u
Možemo. 

A prometnica D6 je u lošem stanju, već su upozoravali: poklopci
pojedinih kanalizacijskih šahtova ispadaju, na jednom mjestu na
cesti šaht koji je ispao i izazvao prometnu nezgodu je
jednostavno “zabetoniran” i više ga nema; cesta je opasna za
bicikliste, a biciklistička staza nije projektirana i izvedena,
kanalizacija nije izvedena onako kako je prvobitno bilo planirano
i prezentirano stanovnicima, a lokalne ceste korištene kao
zaobilazni pravci su i dalje oštećene i dalje čekaju na
rekonstrukciju.

– U svjetlu svega navedenog o rekonstrukciji D6, danas se pitamo
tko koordinira radove koji se odvijaju trenutno u Zvijezdi i
drugim dijelovima grada? Hoće li i ovdje uloga Grada biti
amortizirati nezadovoljstvo građana? Čeka li nas ista “trakavica”
kao s projektom D6 prometnica?, poručili su iz političke
platforme Možemo!. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest