Sve "gradske" punionice otvorene za korištenje svim korisnicima električnih vozila. Način upravljanja i održavanja je prilagođen takvom modelu korištenja, a to podrazumijeva da Grad Karlovac ima obvezu upravljanja i njihovog održavanja
Na tekst o svojevrsnoj “obmani” Fonda za energetsku učinkovitost
iz kojeg su obećavali poticaje za kupnju električnih vozila u
prošloj godini što se, na iznenađenje mnogih, nije dogodilo, bilo
je dosta reakcija Karlovčana koji su progovorili i požalili se na
lošu infrastrukturu punjača u gradu Karlovcu. Kako su neki
napisali na našoj Facebook stranici, kako očekuju da se kupuju
električna vozila kad u gradu punjača ima malo, a oni koji su
tamo često ne rade. U raspravi se potegao i problem punjenja
dostavnih vozila na pojedinim lokacijama, pa građani kažu da niti
ne mogu doći na red za punjenje.
Kako će tek biti s dolaskom ljeta kad stotine tisuća turista
pohrle prema jadranskoj obali, a trebat će punjenje na svom putu,
tek ćemo vidjeti. Ono čemu smo svjedočili prethodnih sezona, ne
sluti baš na dobro.
S obzirom na veliki interes za ovu temu informirali smo se u
karlovačkoj gradskoj upravi kakvo je trenutno stanje s gradskim
punjačima, odnosno onima koje je na ulicama postavio Grad, te
koji su planovi za budućnost.
– Grad Karlovac ima postavljene punjače u svom vlasništvu za
električne automobile na adresama: parkiralište Sarajevska, dva
komada (2 x 22kW); parkiralište Trg Milana Šufflaya, 2 komada (2
x 22kW); parkiralište Trg Josipa Jurja Strossmayera, 1 komad (1 x
22kW); parkiralište Rakovac Sportska, 2 komada (2 x 22kW) i
parkiralište Rakovac Sportska – kod centra Tesla, 2 komada (2 x
22kW), pobrojali su u Gradu.
Imaju ih ukupno devet na navedenim lokacijama dok pojašnjavaju da
su prve instalirane još 2019. godine pa naglašavaju kako mogu
reći da je Grad Karlovac bio predvodnik razvoja e-mobilnosti u
Hrvatskoj.
– Do danas su sve spomenute punionice otvorene za korištenje svim
korisnicima električnih vozila. Način upravljanja i
održavanja je prilagođen takvom modelu korištenja, a to
podrazumijeva da Grad Karlovac ima obvezu upravljanja i njihovog
održavanja, pojasnili su u Gradu.
Kako u svemu, dodaju, tako je i kod električnih automobila došlo
do novih rješenja, time do sve većeg broja električnih vozila na
cestama, s novijim tipovima baterija, a onda se mijenjaju
zahtjevi za većim brojem električnih punjača, kao i drugačijim
tipom punjača.
– Tako će neminovno razvoj sadašnjih i budućih lokacija punionica
na području grada tražiti drugačiji pristup, uzimajući u obzir
vrijeme koje nam dolazi s najnovijim pametnim i zelenim
rješenjima, te prihvaćajući činjenicu da umjetna inteligencija
ide u korak s razvojem čovječanstva. Uzimajući u obzir sve
navedeno, odluku za tehničko tehnološko unapređenje postojećih
lokacija i određenje novih lokacija punjača nije moguće donijeti
olako, potrebno je procijeniti mogućnosti budućeg razvoja ove
grane industrije, te odrediti idući dvadesetogodišnji trend
kretanja kao referentno, navode još u odgovoru na naš upit.
Dodaju da je nadležni Upravni odjel za komunalno gospodarstvo,
promet i mjesnu samoupravu u 2023. godini poduzeo niz radnji i
aktivnosti vezanih uz prilagodbu postojećih punionica kako bi,
obzirom na povećan broj električnih vozila, punionice gdje god je
moguće bile pod naplatom.
– Očekujemo da ćemo do početka ožujka imati uspostavljen sustav,
kažu u Gradu Karlovcu.