NOVA PERSPEKTIVA

Rock kritičar Novog lista Tihomir Ivka: Program na Danima piva je pristojno građanski, ali pokazuje neambicioznost gradskih vlasti

Smatra da je pristup Grada Karlovca svojim manifestacijama puko potkupljivanje birača njihovim vlastitim novcem bez dodane vrijednosti.

Ponuda izvođača na Danima piva je mediokritetska forma koncepta
kruha i igara, smatra rock kritičar Novog lista i ugostitelj
Tihomir Ivka reagirajući na tekst Kaportala od srijede o tome
treba li na najpoznatijoj gradskoj manifestaciji početi
angažirati i strane glazbenike.

– Ako ćemo se pomiriti s osrednjosti, u čemu su Karlovac i
njegove neambiciozne vlasti prvaci svijeta u posljednjih
tridesetak godina, onda je ovo što se događa s gradskim
financiranjem estrade kroz Zvjezdano ljeto, Advent, čija se
formula izlizala, i nadolazeće Dane piva, prava mjera.
Dani piva su nakon godina razine velikih vatrogasnih zabava po
selima oko Karlovca urbanizirani, preseljeni u strogi centar,
vizualno atraktivniji, ispunjeni glazbenim imenima koje bi po
većini kriterija mogli nazvati pristojno građanskima, ali iz
godine u godinu iznenađuje neambicioznost gradskih vlasti da
jedna tradicionalna manifestacija ne zakorači stepenicu više –
kaže Ivka.

“Stepenica više” je, nastavlja, imperativ da se u Karlovac počnu
dovoditi renomirani svjetski izvođači.

– Tony Cetinski, Vojko V, Baby Lasagna, Prljavo kazalište, Neno
Belan ili Željko Bebek jesu velika imena domaće estrade.
Karlovčani i okolica će ispuniti prostor jer je sve naizgled
besplatno, a zapravo se skupo plaća iz naših vlastitih džepova,
odnosno novcem poreznih obveznika. Problem je u tome što na
takvim manifestacijama zarade Heineken i izvođači,
potkupljivanjem birača na ovaj način nešto poena ušićari i
vladajuća gradska struktura s dojmom da građanima nešto daje, ali
tu dodane vrijednosti nema. Nitko izvan kruga od 25 kilometara
neće doći na Dane piva i slične manifestacije da bi gledali
Bebeka ili Belana, nešto što besplatno što mogu vidjeti po
sličnom receptu u svojim gradovima. Samo strani glazbenici od
formata garantiraju masovnu posjetu iz drugih gradova, dodatnu
potrošnju i dodatni broj noćenja u gradu koji želi biti
kontinentalna turistička meka – napominje Ivka.

Kao konkretne aktualne primjere navodi slučajeve kojima je i sam
prisustvovao, prošlogodišnji besplatni koncert na varaždinskom
Špancirfestu škotskih dance-punk prvaka Franz Ferdinand koji su u
Hrvatskoj nastupili sijaset puta, ali se svejedno pred koncert na
izlasku s autoputa u Varaždin čekalo u kolonama jer su ga
zakrčili gosti iz Zagreba, Karlovca, Bjelovara, Koprivnice,
Rijeke, Maribora te drugih gradova, kako svjedoči, te recentne
koncerte stranih glazbenika u Šibeniku ili Puli.

– Šibenik svoj turistički uzlet između ostalog duguje
inteligentnom privlačenju gostiju ulaganjem u dovođenje
atraktivnih stranih glazbenih imena. Pa, prije desetak dana vidio
sam u publici na Tvrđavi svetog Mihovila u Šibeniku na koncertu
francuskih Air petnaestak Karlovčana. Oni su platili paprenih 130
eura da bi ušli na koncert, potrošili na piće i hranu, platili
bar jedno noćenje. Prilično novca se tu noć samo iz Karlovca
prelilo u šibenske kase. Zašto ne bi bilo obrnuto, zar smo mi u
Karlovcu baš takvi provincijalci, naivci i bene? Problem je u
htijenju i znanju. Dok šefica šibenske kulture Gorana Barešić
Bačelić, gradu u kojem je na vlasti također HDZ, ali očito
drugačiji, priča o nastupima BadBadNotGood, Róisín Murphy,
Gregoryja Portera, Editorsa, Krudera & Dorfmeistera, u
Karlovcu se raspravlja o tome hoće li za Novu godinu nastupiti
nekakve Učiteljice i razmišljamo hoće li za Dan grada zapjevati
notorna Doris Dragović ili, karikiram, još notornija Maja Šuput.
Pitam se s pravom je li netko odgovoran za kulturu u Gradu
Karlovcu uopće čuo za imena iz šibenskog ili varaždinskog
primjera, a kamoli razmatrao mogućnost da bi dovođenje takvih
imena donijelo drugačiju razinu turističke reputacije i konkretnu
proračunsku korist Karlovcu, kao što nosi Varaždinu i Šibeniku –
kaže Ivka.

Uvjeren je da neka od nabrojanih svjetskih izvođačkih imena ne
koštaju više ili mnogo više od domaćih top zvijezda koje gledamo
iz godine u godinu, od Gibonnija do Parnog valjka i Prljavog
kazališta. Ističe da se nagledao koncerata u životu na raznim
lokacijama i ambijenata u kojima su se oni odvijali, pa smatra da
se karlovački Šanac, tamo gdje je postavljena bina za Dane piva,
nema čega utoliko sramiti u hrvatskim razmjerima, a i šire. Po
njemu, to je odličan ambijent, vrhunska komparativna prednost
usporediva s bilo kojim eksterijerom u Hrvatskoj, osim pulske
Arene koja je kategorija za sebe i u svjetskim razmjerima.

Uz tu komparativnu prednost, imamo još jednu za koju nitko u
Gradu Karlovcu pojma nema ili ne želi imati, kako tvrdi Ivka –
najveću i najagilniju koncertnu agenciju u Hrvatskoj, LAA, vodi
Karlovčanin Mario Grdošić.

– Samo ove godine, oni su u Hrvatsku doveli Grace Jones, The
Cult, Khruangbin, Simple Minds, Body Count, Duran Duran, Dropkick
Murphys, da spomenem samo neke teškaše svjetske scene.
Zanimljivo, ne samo u Zagreb u kojem su bazirani, već i u Pulu,
Šibenik i neke druge hrvatske gradove. Da netko iz gradske uprave
ima ambiciju, znanja i volje brzo bi se dogovorio s našim
karlovačkim dečkom da po pitanju estradnih događanja Karlovac ne
ostane razini zabave s kratkim lokalnim dosegom – smatra Ivka.

Karlovački novinar zaključuje da, “iako će možda zvučati
pregrubo”, djeluje da Karlovčani nisu u stanju oplemeniti ono što
su im priroda i prethodne generacije ostavile.

– Po pitanju estradnog angažmana gradske uprave na koji se troši
znatan proračunski novac sve to izgleda nepopravljivo bezidejno i
mediokritetski, da ne kažem malograđanski, za lokalnu uporabu –
ustvrdio je Ivka.

Dani piva se održavaju od 30. kolovoza do 3. rujna u organizaciji
Grada Karlovca, dok je Heineken Hrvatska generalni sponzor. Ove
godine nastupaju Baby Lasagna, Miach, Vojko V, Tony Cetinski,
Neno Belan & Fiumens, Željko Bebek, Prljavo kazalište, Luka
Nižetić, Alen Vitasović, Rimljani Ite Doma, Kawasaki 3P, Peki i
Baks…

Iz Grada Karlovca su se očitovali da je dovoljno domaćih izvođača
koji kvalitetom i atraktivnošću odgovaraju potrebama
manifestacije i ukusu publike te da se nastoji dati prilika i
mlađima za afirmaciju, a da će se strani ubuduće angažirati, ako
se neki od njih “učine prikladnim brendu Dana piva, a istovremeno
osiguraju svi drugi preduvjeti”, a istog stava je i Heineken
Hrvatska kao glavni sponzor.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest