Objasnio je da knjiga "Peta rijeka Karlovca" nastoji prikazati "sve aspekte Karlovačkog" i da navodi i sitnice koje Karlovčani i ljubitelji pive uzimaju zdravo za gotovo.
U ponedjeljak je u kinu “Edison” predstavljena knjiga
kolekcionara Krešimira Perušića “Peta rijeka Karlovca” koja
prikazuje razvoj Karlovačke pivovare i njezini proizvoda, odnosno
razvoj industrijskog dizajna i marketinga Karlovačkog piva, a
može se nabaviti u Paviljonu “Katzler”.
Perušić je objasnio da prikuplja predmete vezane uz Karlovačku
pivovaru osam godina i da je toliko knjiga i nastajala, a zadnjih
godinu dana je na njoj intenzivno radio. S Heinekenom Hrvatska je
u tom pogledu započeo suradnju nakon što je u Galeriji “ZILIK”
prije dvije godine otvorena izložba predmeta koje je prikupio
“Karlovačko kroz povijest”.
Objasnio je da knjiga “Peta rijeka Karlovca” nastoji prikazati
“sve aspekte Karlovačkog” i da navodi i sitnice koje Karlovčani i
ljubitelji pive uzimaju zdravo za gotovo.
– Mene je motivirao za pisanje interes za industrijsku baštinu.
Usredotočio sam se stoga na ono čemu potrošači ne pridaju previše
pažnje jer im je svakodnevno i uobičajeno. Nastojao sam
rekonstruirati kako je rasla i što je iza sebe ostavila ova
dubovačka peta rijeka, kako joj tepaju mnogi Karlovčani. Iz tog
razloga središnja nit knjige je prikupljanje starina i svih
sitnica vezanih uz pivovaru – rekao je Perušić i dodao da ima
više od sedam stotina prikupljenih predmeta, a u knjizi opisuje
gajbe, čaše, krigle, etikete, bačve, boce, ambalažu, limenke,
podmetače i ostalo te je objavljeno tristotinjak fotografija, a
80 posto njih po prvi puta.
Perušić je naglasio da je Karlovačka pivovara bila ispred svoga
vremena i da je predvodnik promjena ostala i u Republici
Hrvatskoj.
– Prva je pokrenula pivski festival, prva je počela prodavati
pivo na benzinskim postajama, opskrbljivati brodove bivše države,
prva je dobitnica međunarodnog priznanja za kvalitetu, jedina je
o kojoj su snimljena dva filma, a jednoga je uradio oskarovac
Dušan Vukotić, prva je proizvela bezalkoholno pivo, prva je
koristila limenke, počela je proizvoditi i izvoziti radler, prva
je počela proizvoditi sokove – istaknuo je Perušić.
Kolekcionarka Morana Rožman je napomenula da je Perušićeva knjiga
dokaz da kolekcionari spašavaju kulturnu i industrijsku baštinu.
– Krešotova zbirka je konačno dobila okvire i postala ukoričeni
dokument vremena koja također postaje povijest i predmet žudnje
kolekcionara. Ako se netko zapita treba li nam još jedna knjiga o
povijesti Karlovca, odgovorila bih da treba jer knjige čuvaju
sjećanje na prošlost koje se nikada neće vratiti i sjećanje na
temelje bez kojih ne bi bilo današnjice i nas. To nije samo
knjiga o karlovačkoj povijesti, nego i o razvoju industrijskog
dizajna, različitosti proizvoda i promjenama marketinških
strategija. Neki novi klinci smišljaju danas smišljaju strategije
piara i pivarskih industrija stvarajući budućnost za sebe i
svi bi trebali dobro proučiti knjigu “Peta rijeka Karlovca” jer
je savršeno štivo za početak kreiranja te budućnosti – rekla je
M. Rožman.
POGLEDAJTE FOTO GALERIJU…
Pozvala je na osnivanje muzeja karlovačkog pivarstva.
Predsjednica Uprave Heineken Hrvatska Maud Meijboom-van Wel je
navela da je mogla samo čestitati autoru nakon što je vidjela
knjigu “koja nije samo svjedočanstvo”.
– Vidjeti bogatstvo fotografija, strast ljudi i grada je uistinu
zadivljujuće. Naporan rad i posvećenost je od Karlovačkog
napravilo to što je danas i mislim da možemo stremiti ka
sljedećih 170 godina – rekla je M. Meijboom-van Wel.
Gradonačelnik Karlovca Damir Mandić je ustvrdio da je Karlovačka
pivovara stup gospodarstva zadnjih 170 godina u Karlovcu.
– Kada prođemo Hrvatskom i drugim zemljama i vidimo reklamu za
Karlovačko možemo osvijestiti koliko je to pivo neodvojivo od
Karlovca, ne samo imenom. Oni koji se bave biznisom govore o
tradiciji i vrijednosti brenda. To što nešto živi 170 godina je
vrijednost sama po sebi i to moramo cijeniti. Ova će knjiga
većinu koja je bila vezana uz Karlovačku pivovaru, prije svega
egzistencijalno, pa onda i imenom, vratiti u tu tradiciju i
osvijestiti tu vrijednost – rekao je Mandić i dodao da je
Heineken “dobro učinio što je ispoštovao tradiciju Karlovačke
pivovare i Karlovačkog piva” te kako Dani piva “moraju biti usko
vezani uz Karlovačku pivovaru”.