Gradonačelnik Karlovca Damir Mandić je ustvrdio da bi to bilo financijski i tehnički gotovo pa neizvedivo ulaganje
Početkom listopada je iz tračnica iskočio teretni vlak u Karlovcu, što je otvorilo pitanje istočne obilaznice po kojoj bi se kretao teretni promet prugom koja povezuje riječku luku i srednju Europu, no sudeći po odgovorima koje je dobio KAportal, ta obilaznica ostaje samo – ideja.
HŽ infrastrukturu smo upitali razmatra li nanovo mogućnost izgradnje te obilaznice nakon ove nesreće, a odgovoreno je da je tijekom izrade studijske dokumentacije analizirano više mogućnosti i da se prihvatljivom pokazala dogradnja drugog kolosijeka na postojećoj dionici Karlovac – Mostanje, izgradnja nove dvokolosječne pruge na dionici Mostanje – Skradnik te rekonstrukcija dionice Mostanje – Duga Resa.
NIZINSKA PRUGA
Karlovačku županiju i Grad Karlovac smo pak upitali hoće li se založiti za to da se ipak promijeni takav stav HŽ-a, a iz Vranyczanyjeve smo dobili odgovor da je Županija “napravila sve pretpostavke za gradnju obilaznice takozvane nizinske pruge” tako što je još 2017. godine ucrtana u Prostorni plan Karlovačke županije.
– Kako je riječ o nacionalnom projektu, sva daljnja dinamika ovisi o investitoru – poručeno je iz Županije.
Gradonačelnik Karlovca Damir Mandić je rekao da je nesreća od ovog mjeseca očigledno uzrokovana tehničkom neispravnošću vlaka i da bi htio da željeznički promet zaobiđe središte grada, no da je svjestan da je to ulaganje gotovo pa neizvedivo.
– To ne samo financijski da je enormno, već i tehnički jako zahtjevno – ustvrdio je Mandić.
Nastavio je da je u interesu grada dvokolosječna pruga do Zagreba.
POTEZ DO MOSTANJA
– Projekt je u provedbi, a gradska uprava je još 2018. dala uvjete za izgradnju i jasno su navedeni potreba obnove kolodvora te rješavanje parkirališta na drežničkoj strani, zamjenska cesta zbog dokidanja pružnog prijelaza Orlovac je izgrađena, a zaštita od buke morat će se odraditi po najvećim standardima – rekao je Mandić.
Dodao je da je nastavak dvokolosječne pruge od mosta na Kupi jednako podložan uvjetima grada, uzimajući u obzir da se mora zadržati stajalište u Novom centru.
– Već sad je izgledno da će potez do Mostanja doživjeti potpunu preobrazbu, naravno da će se posebno staviti naglasak na sigurnost i zaštitu od buke. U svim europskim gradovima imamo kvalitetna rješenja, što očekujemo i za Karlovac – poručio je Mandić.